10 جاذبه گردشگری شگفت انگیز در آفریقا

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

جاذبه های گردشگری آفریقا

قاره آفریقا به سرعت در حال رشد به عنوان یک مقصد گردشگری در جهان است. کشورهایی همچون کنیا، تانزانیا، مصر و آفریقای جنوبی پلی به صنعت گردشگری این قاره محسوب میشوند که یک عصر جدید در این قاره رقم زده اند.

برای کشورهایی همچون کنیا مشارکت در صنعت توریسم درآمد قابل توجهی را به همراه داشته است. قطعا جاذبه های گردشگری مکان های محبوبی هستند چراکه حس خاصی به افرادی که از آن مکان ها دیدن میکنند میدهد و این غیر منطقی است که میراث های گرانبهایی چون این مکان ها را به رسمیت نشناسیم.

مکان های کمی در آفریقا هستند که ارزش ذکر کردن به عنوان جاذبه گردشگری را دارند ما در لیست زیر سعی کردیم بهترین مکان ها را انتخاب کنیم.

10 جای دیدنی و مقصد گردشگری در آفریقا

10 – منطقه آمو ریور – اتیوپی

منطقه آمو ریور

منطقه آمو ریور در جنوب غربی اتیوپی واقع شده است که بیش از 50 قبیله را در خود جای داده است. اگر هنر آفریقایی را دوست دارید حتما باید از این منطقه دیدن کنید چون میراث هنری عظیمی در این منطقه نهفته است. این منطقه هنوز هم در آفریقا جایی است که تجارت و باور سنتی را برای بیشتر قبایل به همراه دارد و این یکی از جاذبه های دلربای گردشگری این منطقه است.

این منطقه به دلیل مسافت و دور بودن زیاد از طریق وسایل نقلیه بسیار سخت است. جنگجویان آنها معمولا کلاشینکف را با یک زنجیر از پشت خود آویزان میکنند. شاید این مورد کمی ترسناک باشد ولی قبیله ها باهم دوستانه رفتار میکنند و این مورد بیشتر برای دفاع خود در برابر دشمنان است.

9 – زنزیبار

زنزیبار

زنزیبار در اقیانوس هند در ساحل تانزانیا واقع شده است که یکی از 10 جای برتر گردشگری برای مقصد توریستی است که دارای تاریخی شگفت انگیز و سواحل زیبای باورنکردنی است.

این منطقه در آفریقا جایی است که عصر حجر در آن شروع شده است و آن را به یک منطقه پیشرفته و ثروتمند تبدیل کرده است که شامل شهرهای خودمختار از لحاظ اقتصادی است.

زنزیبار در زمینه ادویه ها و عاج زبان زد است و قسمتی از تاریخ آن نیز به مرکز بزرگی از تجارت برده ها برمیگردد.

شهر سنگی زنزیبار در یونسکو به عنوان یک میراث تاریخی ثبت شده است و یکی از بزرگترین جاذبه های جهان محسوب میشود که شامل خانه های سنتی، کوچه های باریک، خانه سلطان و بسیاری مسجد است. شما به وضوح از آب فیروزه ای و شن و ماسه های شفاف و جزیره بیابانی و بسیاری از چیز های کوچک دیگر لذت خواهید برد.

8 – کوه کلیمانجارو، تانزانیا

کوه کلیمانجارو

این کوه که در تانزانیا واقع شده است برای دومین بار به عنوان یک جاذبه گردشگری استثنایی در آفریقا شناخته شده است. کلیمانجارو بلندترین و بزرگترین کوه واقع در آفریقاست و یکی از بهترین و ماجراجوترین مکان های توریستی برای گردشگران است.

یک کوه نوردی رویایی در میان قله های آتشفشانی خفته که هیچ نگرانی ندارد میتواند یک سفر بی نقص و ماندگار را برای شما رقم بزند. اگر دوست دارید از بالاترین نقطه آفریقا بالا بروید خود را برای صعود به قله 5896 متری کلیمانجارو آماده کنید. این کار حدود 6 روز طول خواهد کشید.

7 – کوه های ویرانگا، کنگو

کوه های ویرانگا

حدود 700 کوه بزرگ در دنیا وجود دارد که در حدود 450 تا از آنها در منطقه آتشفشانی منقرض شده ای به نام ویرانگا در اوگاندا، رواندا و کنگو در شرق آفریقا واقع شده اند. بیشتر این کوه ها در منطقه ای به نام بویندی در نزدیکی اوگاندا قرار گرفته اند.

اگر شما زندگی پر از ماجراجویی و هیجان را دوست دارید که با چالش های زیادی روبرو شوید یک برنامه سفر به پارک ملی ویرانگا که در شمال کشور واقع شده است تهیه کنید. این پارک در مساحتی در حدود 46 مایل مربع واقع شده است و شامل ۶ آتشفشان است. پارک ملی ویرانگا به عنوان یک میراث جهانی توسط یونسکو در سال 1979 به ثبت رسید.

6 – مراکش

مراکش

شهر مراکش دومین شهر بزرگ کشور مراکش است. این شهر در دامنه کوه های اطلس پوشیده از یخ واقع شده است. به هر حال مهمترین موضوع درباره جذابیت و دلربایی این شهر تاریخ غنی آن است. این موضوع به عنوان یک مکان فرهنگی غنی در مراکش در نظر گرفته شده است. اگر شما به باستان شناسی علاقه داشته باشید و یا آن را دنبال کنید حتما خواهید خواند که ابزارهای سنگی متعددی در این منطقه کشف شده اند. اگر شما تمام حواس پنج گانه خود را به کار ببرید این تفریح بسیار لذت بخش خواهد بود.

قطعا مکان های زیبای دیگری نیز در این شهر وجود دارد مثل : باغ های ماجورل یا باغ های اطراف مقبره سعدین و کشاورزان محلی و یا بازار مخصوص فروش اجناس ارزان و دست دوم که همگی یک صبح دل انگیز را برای شما بهمراه خواهند داشت.

5 – کیپ تاون

کیپ تاون

هرگز به کیپ تاون به عنوان یک جاذبه گردشگری در آفریقا فکر کرده اید؟ کیپ تاون یکی از زیباترین شهر های واقع شده در جنوب آفریقاست. در این شهر شناخته شده ساحل بلاوبرگ و باغ های گیاه شناسی طبیعی کریستن بوش قرار گرفته اند که به دلیل فاصله کم با رانندگی در زمان کوتاهی به آنجا خواهید رسید.

مناظر زیبای شهر که از دیدن حیوانات وحشی در مناطق مخصوص گرفته تا شنا در دریا و پیاده روی در مسیر های پیاده روی مخصوص همگی به زیبایی این شهر می افزایند. همچنین شما میتوانید لذت تعطیلات خود را با رفتن به جزیره روبن و دیدن کردن از زندانی که نلسون ماندلا به مدت 27 سال قبل از ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در آن گذرانده است را به حداکثر برسانید.

4 – دجن، مالی

شهر دجن

شهر دجن یکی از قدیمی ترین شهرهای مالی است و کاملا یک مکان جالبی است که از خانه های آجر خشتی ساخته شده اند. آمده است که دجن یک مرکز بزرگ بازار در 800 سال قبل از میلاد مسیح بوده است. اگر میخواهید یک تجربه خلاقانه با خشت داشته باشید باید به دجن سفر کنید. در آنجا بزرگترین سازه خشتی جهان واقع شده است یعنی مسجد جامع. ساخته شده از خشت به همراه چوب های چسبیده به دیوار. این سازه یک شکوه با عظمت به حساب می آید.

بازار بزرگ آن که یک دوشنبه بازار بزرگ است و یکی از شلوغ ترین بازارهای غرب آفریقا به شمار می آید که هزاران نفر از سراسر منطقه برای فروش محصولات خود به آنجا می آیند.

3 – ذخیره گاه شکار ماسای مارا، کنیا

ذخیره گاه شکار ماسای مارا

این منطقه یکی از عمده ترین مقاصد گردشگری در کنیا است. ذخیره گاه شکار ماسای مارا به عنوان بزرگترین ذخیره گاه حیوانات وحشی در آفریقا شناخته شده است. این منطقه خانه بسیار زیادی از شیر های آفریقایی و مردم ماسای است. این منطقه با ثبت رکورد مهاجرت سالانه 570 گونه از پرندگان، 95 گونه از پستانداران به همراه بیش از 2 میلیون یالدار، زبرا و غزال های تامسون یکی از زیباترین مناطقی است که از ماه جولای تا اکتبر نباید آن را از دست داد تا شاهد یکی از بزرگترین مهاجرت های جانوران در دنیا بود.

2 – آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا

در جنوبی ترین قسمت آفریقا، در بین زامبیا و زیمباوه یکی از شگفتی های طبیعت قاره آفریقا و یکی از 7 شگفت انگیز دنیا قرار گرفته است. آبشار ویکتوریا عملا بزرگترین آبشار موجود در دنیاست. این گفته از جمع طول و عرض این آبشار با هم به دست می آید که آن را به بزرگترین آب جاری جهان تبدیل کرده است.

بهترین قسمت برای تماشای این آبشار از طرف زامبیا و بین ماه های ژوئن و جولای است. به خاطر اینکه در فصل شدت باران تقریبا دیدن قسمت اصلی آبشار غیر ممکن است. کار هیجان انگیز دیگر نیز میشود انجام داد مانند پیاده روی و یا قدم زدن کنار آبشار و یا در سراسر تنگه. این مسیر ها به شما امکان رودررو شدن مستقیم با آبشار ویکتوریا را میدهند که میتوانید آن را از مقابل تنگه دنبال کنید.

1 – اهرام ثلاثه و مجسمه ابوالهول

اهرام ثلاثه و مجسمه ابوالهول

اگر شما قبلا در مصر بوده اید حتما اهرام و مجسمه ابوالهول را دیده اید. آنها یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مصر هستند. یکی از شواهد تاریخی حاکی از آن دارد که این اهرام در سال های 2504 قبل از میلاد و 2589 قبل از میلاد ساخته شده اند. هنوز اطلاع دقیقی از چگونگی ساخته شدن آنها در دسترس نیست.

آخرین بازمانده از عجایب هفت گانه جهان هرم بزرگ جیزه است. 3 هرم اصلی در جیزه وجود دارد که به ترتیب : هرم خوفو، هرم خفرع و کوچکترین هرم، هرم منقرع نام دارد و هر کدام از آنها مقبره یکی از فرعون های مصر است.

در مقابل اهرام ثلاثه مجسمه بزرگ ابوالهول نهفته است که این مجسمه عظیم که بیشتر شبیه سر گربه است میلیون ها گردشگر را محو خود کرده است. این سازه یکی از بزرگترین سازه های شناخته شده در طول تاریخ است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید