بنر هدر

شگفت انگیزترین باغ های ژاپن

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

japan-wonders-gardens

باغ های بزرگ سه گانه ژاپن نشان از ۳ باغ بسیار زیبا را در کشور میدهند که براستی مستحق گرفتن جایگاه شگفت انگیز ترین جاهای دیدنی ژاپن را دارد. ژاپن خانه شمار زیادی از پارک ها، باغ ها و محوطه های سرسبز است. باغ های ژاپنی به خاطر محوطه سازی و کاشت بی نظیر درختان معروف شده اند.  از بین همه باغ های ژاپن ۳ باغ است که بسیار معروف است. در اینجا به این ۳ باغ بزرگ ژاپن اشاره خواهیم کرد و این مطلب نگاه دقیق تری به آنها خواهد داشت.

3 – کایراکو – ان

باغ کایراکو - ان

کایراکو-ان در استان ایباراکی و در شهر میتو قرار گرفته است. این محل توسط تاکوگاوا ناریاکی در اواسط قرن 19 اداره می شده است. در سال 1841 او سازه این باغ را راه اندازی کرده است و بر خلاف باغ های دیگر این باغ به روی مردم و حکومت باز بود تا همه بتوانند از آن لذت ببرند.

این باغ که جنگلی از درختان آلو محسوب میشود بیش از 100 نوع درخت آلو را در خود جای داده است. در حالی که گردشگران در طول سال میتوانند از این باغ لذت ببرند ولی در فصلی که درختان آلو شکوفه میکنند یکی از زیباترین صحنه ها با شکوفه های قرمز و سفید و صورتی خلق میشود. فصل شکوفه از اواسط فبریه تا مارس رخ میدهد. به علاوه وجود باغ های بامبو و سدر میتواند بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. ورودیه پارک رایگان است ولی برای ورود به محوطه ساختمان کابونتی حدود 190 ین باید پرداخت کنید. کابونتی یک سازه سنتی ژاپنی است.

2 – کاراکو – ان

باغ کاراکو - ان

کوراکو-ان در استان اوکایاما و در شهر اوکایاما واقع شده است. ایکدا تسوناماسا کسی است این باغ را از اواخر قرن 17 تا اوایل قرن 18 اداره میکرده است. او این باغ را از سال 1687 شروع به ساختن کرد و در سال 1700 به اتمام رساند. از آن پس معماران و باغبانان تغییرات زیادی در آن داده اند. ظاهر نهایی آن در سال 1863 نمایان شد. این باغ توسط حاکمان محلی و اقوام و نزدیکان آنها مورد استفاده قرار میگرفته است. همچنان آنها مهمان های خود را برای تفریح و سرگرمی به این باغ می آوردند.

کوراکو-ان از سال 1884 برای عموم مردم بازگشایی شد. از آن پس این باغ شاهد حوادث ناگواری همچون سیل در سال 1934 و جنگ جهانی دوم بود.

امروزه بازدیدکنندگان و گردشگران میتوانند از این باغ تاریخی و صلح دوست بازدید کنند جایی که یکی از زیباترین مناظر محسوب میشود. این باغ در جزیره ای در رودخانه آساهی قرار دارد.

3 – کنراکو-ان

باغ کنراکو-ان

باغ کنراکو-ان در استان ایشیکاوا در شهر کانازاوا ساخته شده است. طراحی و ساخت آن بیش از دو قرن زمان برده است. بسیاری از تاریخ دانان بر این باورند که ریشه اصلی آم به کانال آبی تاتسومی از سال 1632 برمیگردد. این کانال آبی توسط مائدا تاشیتسون (حاکم وقت آن زمان) راه اندازی شده بود. برخی دیگر ریشه آن را به باغی نسبت میدهند که در سال 1759 در اثر آتش سوزی از بین رفت. این دو نظر در تاریخچه این باغ ثبت شده است.

بازدیدکنندگان میتوانند دو خانه بزرگ سنتی را که در سال 1725 ساخته شده اند و از آتش سوزی سال 1759 جان سالم به در برده اند را تماشا کنند. کنراکو-ان خانه بیش از 9000 درخت و 183 گونه از گیاهان است. قدیمیترین حوض آبی ژاپن را میتوان در این باغ پیدا کرد که توسط فشار طبیعی آب تنظیم میشود. یکی دیگر از جاذبه های این باغ وجود درخت کاج کاراساکی است که توسط لرد ناریاسو در قرن 13 کاشته شده است. از دیگر ویژگی های این باغ به پل پرواز غازها که وجود 11 سنگ قرمز نشان دهنده آن است اشاره کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید