بنر هدر

25 جای پرطرفدار و دیدنی تایلند

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

کشور تایلند توریستی ترین کشور جنوب آسیا است. شما تقریبا میتوانید هر چیزی را در تایلند پیدا کنید، از سواحل آبی رنگ همانند کریستال، جنگل های ضخیم، غذاهای عالی تا هتل های ییلاقی جلوی سواحل و چند نمونه از بهترین هتل های لوکس دنیا. شما حتما چیزی مورد علاقه خودتان و مناسب از لجاظ مالی پیدا خواهید کرد. به عنوان تنها کشور جنوبی آسیا است که مورد استعمار قرار نگرفته است همچنین با پشتوانه چندین هزار ساله دارای فرهنگ و تاریخ غنی است. با وجود حجم عظیمی از ورود توریست ها به این کشور تایلند همچنان جوهره هویتی خود را که از فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد این کشور سرچشمه میگیرید را حفظ کرده است.

تنها مشکل سفر به تایلند وجود جاذبه های کمتر آن است که ما در این مقاله به معرفی بهترین جاهای دیدنی تایلند میپردازیم.

25 – آبشار اروان

آبشار اروان

فقط نیاز به یک سفر کوتاه از سمت کانچانابوری است. آبشار اروان عمده ترین مقصد گردشگری پارک ملی اروان واقع در جنوب تایلند است. نام این آبشار بعد از پارک اروان به خاطر اسطوره هندوها به نام فیل سه سر گذاشته شد. آبشار هفت لایه شبیه همان اسطوره هندی است. میمون های ماکاکوئس در اطراف این آبشار دیده میشوند همچنین مارمولک ها نیز گاه و بیگاه در این محل پرسه میزنند. این پارک در طول سال به روی بازدیدکنندگان باز است و معمولا آخر هفته ها خیلی شلوغ است.

24 – آئو نانگ

آئو نانگ

به طور رسمی به آن آئو فرا نانگ میگویند. آئو نانگ محبوبترین شهر ساحلی در کرابی است. این محل قبلا مخصوص دوره گرد ها بوده است و به نوعی مرکز آنها محسوب می شد ولی اکنون به خاطر صنعت توریسم مجلل تر شده و شاهد پروازهای زیادی است. شاید به اندازه رای له زیبا نباشد ولی وجود رستوران های خوب، اقامت ارزان قیمت، حمل و نقل آسان و آژانس های مسافراتی زیاد باعث شده است که این شهر به پایگاه توریستی کرابی تبدیل شود.

23 – بازارهای شناور نزدیک بانکوک

بازارهای شناور نزدیک بانکوک

برای خرید چیزی که در شهر پیدا نمی شود بسیاری از افراد یک سفر به بیرون از پایتخت را ترجیح میدهند تا از بازارهای شناور دیدن کنند. گرچه امروزه بازارهای شناور به یکی از مقاصد گردشگری و محل های ملاقات عمومی تبدیل شده اند اما هنوز هم مکانی پر جنب و جوش برای تجارت کشاورزان محلی و غذاهای دلپذیر است. محبوب ترین بازار شناور برای توریست های خارجی دامنئون سادواک نام دارد.

22 – ساحل هوآهین

ساحل هوآهین

در اصل این ساحل در سال 1920 به عنوان یک مکان رویایی برای راما شاه ساخته شده بود. هوآهین برای مدت طولانی محل مورد علاقه شهروندان بانکوکی برای آخر هفته بود. امروز نیز این ساحل به طول 8 کیاومتر همچنان محبوب گردشگران است. همچنین این محل بزرگترین مرکز برگزاری مسابقات گلف در تایلند است.

21 – پراسات هین فیمای

پراسات هین فیمای

پراسات هین فیمای دارای ویرانه های زیبا و بی نظیری در تایلند است. مشابه این سازه بصورت معبد در قرن 11 و ۱۲ در آنگکور ساخته شده بود که قسمتی از امپراطوری خمر بود. گرچه به عنوان معبد بودایی ماهایانا ساخته شده است ولی کنده کاری های آن از ویژگی های هندوها به گردشگران بازگو میکند.

20 – پارک ملی کائو یای

پارک ملی کائو یای

سومین پارک بزرگ تایلند، پارک ملی کائو یای است که در قسمت شرقی کشور و در استان ناخن واقع شده است. خانه بزرگی از فیل های آسیایی، خرس های مشکی و مسیرهای پیاده روی، کابین ها و سایت های کمپ است. حتی ردپاهای دایناسورها نیز در این پارک موجود است که گردشگران را به یکی از زیباترین مناطق تایلند یعنی پارک کائو یای دعوت میکند.

19 – پارک ملی موکا انگ دانگ

پارک ملی موکا انگ دانگ

انگ دانگ به معنی (کاسه ای از طلا) یکی از جاهای دیدنی تایلند است که در خلیج آن واقع شده است. این پارک شامل 42 جزیره است که در جوار هم قرار گرفته اند. آنجا گردشگران میتوانند در خانه های ییلاقی زیبا اسکان کنند و به منظره بی نظیر جزیره ها و صخره های عجیب و غریب خیره شوند. راه رفتن روی شن های سفید ساحل و یا شنا در قسمت کم عمق میتواند یک روز زیبا از سفر شما به این کشور باشد.

18 – پارک تاریخی سوخوتای

پارک تاریخی سوخوتای

این پارک در شمال تایلند واقع شده است. پارک سوخوتای ویرانه های سوخوتای را در خود جای داده است که پایتخت یک امپراطوری به همین نام در قرن 13 و 14 بوده است. این کلمه تقریبا به معنای سپیده دم از شادی است. این پارک شامل تقریبا 200 قطعه از ویرانه هاست که در حدود 26 عدد از آنها معبد و کاخ سلطنتی هستند. همچنین گردشگران میتوانند با گشت و گذار در آثار باستانی بخصوص موزه آن از تاریخ و فرهنگ دوره سوخوتای اطلاعات بیشتری بدست آورند.

17 – کو نانگ یوان

کو نانگ یوان

کو نانگ یوان جزیره  کوچکی است که در نزدیکی کو تاو قرار دارد و یکی از مناطق گردشگری تایلند است. یکی از روزهای محبوب سفر در کو تائو رفتن به این محل است که اکثر مواقع شلوغ است. اما آن یک جزیره کوچک و با آبی بسیار تمیز است که یک محل ایده آل برای شنا و غواصی است. برای رفتن به این جزیره اگر نمیخواهید در آنجا بمانید باید هزینه ای را پرداخت کنید. این جزیره فقط یک قسمت کوچک برای ورود به دریا برای شنا دارد.

16 – وات آرون

وات آرون

یکی دیگر از جاهای دیدنی تایلند معبد پرخرج و زیبا وات آرون است که معنی آن تقریبا به استعار (معبد سپیده دم) است که به افتخار آرونا ساخته شده است کسی که به عنوان رایج ترین خدای هندوها در هنگام طلوع خورشید مورد پرستش قرار میگرفته است. این بنا در بانکوک واقع شده و از الگوهای صدف برای ساخته آن استفاده شده است. پرنگ یا به اصطلاح گلدسته اصلی در حدود 85 متر ارتفاع دارد.

15 – بازار شب چیانگ مای

بازار شب چیانگ مای

مشهورترین بازار شیب در چیانگ مای و در بناهایی است که در امتداد چندین بلوک شهری از پیاده رو ها گذشته و در داخل ساختمان ها و زمین های معابد است. در این بازار از صنایع دستی و محصولات هنری گرفته تا پوشاک و محصولاتی با هر عنوان به تعداد زیاد یافت میشود. در اول این بازار ها در دست چینی ها بود ولی با رشد اقتصادی این مدل از بازارها دیگر فقط یک گروه خاص آن را اداره نمی کنند و اکنون بیشتر تایلندی ها نبض این بازار ها را در دست دارند.

14 – کو لیپ

کو لیپ

این جزیره در دریای آندامان به عنوان یکی از مکان های دیدنی تایلند در استان سطان قرار گرفته است. کو لیپ یک جزیره کوچک در نزدیکی مرز مالزی است. تقریبا با پای پیاده میتوانید در عرض یک ساعت آن را بگردید. کو لیپ دارای ۴ ساحل منحصر به فرد است که آب آنها خانه تقریبا 25 درصد از گونه های ماهی موجود در دنیاست. جاذبه صخره های مرجانی و شنا در آب های تمیز و شفاف و همچنین اسکان در خانه های ییلاقی با متراژهای مختلف میتواند یک سفر فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم بزند.

13 – بازار آخر هفته چاتوچاک

بازار آخر هفته چاتوچاک

در گویش محلی به بازار جی جی معروف است. بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک به عنوان بزرگترین بازار در نوع خود است. بعضی ها معتقد هستند که حتی میتوان آن را بزرگترین بازار آخر هفته جهان نامید. بیش از 8000 نوع محصول از وسایل آنتیک گرفته تا مبلمان را میتوان در این بازار پیدا کرد. حدود 200 هزار نفر آخر هفته به این بازار مراجعه میکنند. در این بازار جذابیت ها و سرگرمی های دیگری از جز خرید میتوان یافت.

12 – پارک ملی کائو سوک

پارک ملی کائو سوک

این پارک دارای بزرگترین جنگ بکر در تایلند است که پربازدیدترین مقصد گردشگری برای کسانی است که میخواهند در طبیعت زیبا غوطه ور شوند. وجود جنگ انبوه باستانی در امتداد این پارک منظره زیبایی را آفریده است. بیش از ۵ درصد از گونه های جانوری دنیا را میتوان در این پارک دوست داشتنی یافت. همچنین این پارک دارای شبکه ای از پیاده رو های خاکی و آبشار های سر به فلک کشیده و یک دریاچه زیباست.

11 – فانوم رانگ

فانوم رانگ

فانوم رانگ یک معبد هندویی است که به خاطر معماری شگفت انگیز آن مشهور است. این بنا بر روی آتشفشان خاموش بنا شده است. این معبد در نزدیکی روستایی به نام نانگ رانگ واقع شده است که توسط فرهنگ خمردر بین قرون 10 و 13 ساخته شده است. این معبد از ماسه و سنگ و لاتریت ساخته شده است که خانه مقدس شیوا است.

10 – جزایر سیمیلان

جزایر سیمیلان

با وجود 9 جزیره اصلی و ۲ جزیره دور افتاده مجمع الجزایر سیمیلان نبدیل به یک قطب گردشگری در تایلند شده است. با قرار داشتن دریاچه استان فانگ نگا در جنوب تایلند دورتادور این جزایر را آب احاطه کرده است که صخره های مرجانی زیبا و وجود سنگ های دیدنی در زیر دریا لحظات فوق العاده ای را برای شناگران و غواصان می آفریند.

9 – جشن ماه کامل در هاد رین

جشن ماه کامل در هاد رین

جشن ماه کامل یک جشن ساحلی است که در هاد رین و در جزیره کوه فانگان برگزار میشود و شب تا صبح طول میکشد. این جشن که از اوایل سال 1985 شروع شده است فقط 20 الی 30 نفر در این جشن شرکت میکردند ولی امروزه هر ماه نزدیک 20 الی 30 هزار نفر در این جشن شرکت میکنند. اگر زمانی که ماه کامل بود شما در کوه فانگان نبودید نگران نباشید چون جشن های دیگری همچون جشن نصف ماه یا ماه سیاه و جشن ماه شیوا نیز در این مکان برگزار میشود.

8 – راه آهن تای بورما (راه آهن مرگ)

راه آهن تای بورما (راه آهن مرگ)

یک سفر دو ساعته از طریق این راه از کانچانابوری از روی پلی که روی رودخانه کوای قرار دارد به نام توک یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در تایلند است. گرچه مناظر زیبایی در طول مسیر قطار است ولی تاریخ گذشته آن بیشتر شگف انگیز است. در حین جنگ جهانی دوم ژاپنی ها راهی ساختند که یانگون را به بانکوک متصل کند. به خدمت گرفتن اسرای جنگی و کارگران آسیایی در یک مسابقه وحشتناک برای به اتمام رساندن آن همان تاریخی است که در یاد هر گردشگری خواهد ماند. امروزه تنها یک قسمتی از این راه آهن در حال استفاده می باشد.

7 – پارک تاریخی آیوتایا

پارک تاریخی آیوتایا

پارک تاریخی آیوتایا به عنوان یک مکان دیدنی تایلند که دارای ویرانه هایی از پایتخت دوم دوره سیام در سال های 1350 است. در سال 1700 آیوتایا با وجود بیش از یک میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین شهرهای جهان محسوب میشد. در سال 1767 این شهر توسط ارتش بورمس نابود شد و در نتیجه امپراطوری نیز سقوط کرد. خوشبختانه از سال 1960 شروع به بازسازی شهر کردند که توانستند قسمتی از عظمت با شکوه شهر برگردانند. با برگرداندن قسمت های از جاده ها، کانال ها و  خندق ها حال گردشگران میتوانند تصور کنند که این شهر با عظمت در گذشته چگونه بوده است.

6 – پارک ملی چانگ

پارک ملی چانگ

این پارک ملی که به عنوان یکی از مناطق دیدنی تایلند محسوب میشود در استان ترات در شرق تایلند واقع شده است. این پارک زیبا از بیش از 50 جزیره ساخته شده است. بدون شک کو چانگ سر دسته مناطق زیبایی همچون جنگل های انبوه، کوه های شیبدار و آب و هوای آرامش دهنده است. ساحل شنی زیبا جایی است که مردم از سراسر دنیا برای داشتن اوقات عالی به این مکان سفر میکنند. این جزایر دارای ویژگی خاصی همچون سواحل شنی سفید، غواصی خاص و قسمت های ويژه ای برای شنا کردن است. همچنین نباید از وجود آبشار های متعدد نیز غافل شد. از ماهیگیری تا خوردن ناهار و قایقرانی کاری است که تقرییبا همه گردشگران در اینجا انجام میدهند. به خاطر اینکه این ساحل از سواحل دیگری همچون فاکت یا ساموی ساکت تر است فرصت خوبی برای سفر به این منطقه است.

5 – قبایل شمالی هیل

قبایل شمالی هیل

شمال تایلند خانه چندین اقلیت قومی است که به نام قبیله های هیل شناخته میشوند. بسیاری از قبایل هیل از آسیای میانه در 100 سال اخیر به این منطقه کوچ کرده اند و همچنان سنت های خود را حفظ کرده اند. میتوان با تور کوه پیمایی به این مناطق سفر کرد و از روستاهای متعددی دیدن کردن. آنها از دیدن توریست ها خوشحال میشوند چون که از نظر مالی مردمانی فقیر محسوب میشوند و توریست ها نیز به آنها پول پرداخت میکنند.

4 – رایلی

رایلی

این منطقه به رای له نیز معروف است. یکی از جاهای دیدنی تایلند و محبوب ترین مقصد صخره نوردی در استان کرابی و در کنار دریاچه ای در دریای آندامان واقع شده است. دسترسی به این جزیره فقط با قایق ممکن است. رایلی دارای جاذبه های گردشگری هیجان انگیز متعددی است. این جزیره دارای بیش از 700 قسمت برای صخره نوردی است. به هر حال وجود چندین ساحل خیره کننده و غارهای متعدد میتواند گردشگران را راضی نگه دارد. اقامت در این جزیره در خانه های ارزان قیمت ییلاقی شروع میشود و به خانه های مجلل میرسد.

3 – گراند پالاس

گراند پالاس

گراند پالاس به عنوان اقامت گاه و کاخ سلطنتی امپراطوری سیام و بعد ها تایلند از سال 1782 است که این مکان ها را به مشهورین جاذبه گردشگری بانکوک تبدیل کرده است. این مکان در کنار رودخانه چائو فرایا واقع شده و توسط چمن های گسترده محصور شده است. وجود باغ های زیبا، غرفه های شگفت انگیز و حیاط های بی نظیر در بسیاری از قسمت های این محل یک خاطره زیبایی را در ذهن شما پدید خواهد آورد. معبد بودایی امارالد نیز در این مکان قرار دارد.

2 – خلیج فانگ نگا

خلیج فانگ نگا

در 95 کیلومتری از جزیره فاکت واقع شده و یکی از زیباترین جاهای دیدنی در تایلند و یکی از خوش منظره ترین مناطق این کشور است. این خلیج شامل کانال های زیبا و جزیره های آهکی است. معروف ترین جزیره این خلیج در پشت دریا به نام کو پینگ کان است که بیشتر به نام جزیره جیمز باند مشهور است. فیلم مردی با اسلحه طلایی از سری فیلم های جیمز باند در این مکان ساخته شده بود. راه محبوب گردشرگان برای ورود به این جزیره کایاک های دریایی است. تنها آنها میتوانند وارد کانال ها شوند.

1 – کو فی فی

کو فی فی

فی فی یک مجمع الجزایر زیبایی است که در استان کرابی واقع شده است و از فاکت نیز زیاد دور نیست. کو فی فی دان تنها جزیره ای است در گروه جزایر تایلند که دارای ساکنین محلی خود است. مسافران و گردشگران به این محل می آیند تا در فعالیت های تفریحی آبی شرکت کنند. مانند غواصی، شنا و تفریح با کایاک. در حال حاظر کو فی فی در نظر گردشگران جذابیت کمتری دارد ولی هنوز هم یکی از زیباترین مکان های دیدنی تایلند برای بازدید است.

محصولات سفر

2 دیدگاه دربارهٔ «25 جای پرطرفدار و دیدنی تایلند»

  1. به نظر من این پست خیلی کامله و بیشتر جاذبه های معروف رو پوشش داده
    ممنون

    پاسخ
  2. بدنبال سفرم به تایلند اولین بخش از گزارش ویدیویی ام که در باره بانکوک و دیدنیهای آن می‌باشد را تقدیم می‌کنم

    سفر سبب شناخت شرایط زیست، فرهنگ و پیشینه تاریخی مردم کشورهای دیگر شده و باعث میشود که پیشداوریها را کنار گذشته، از دیگران بیاموزیم و بدانیم که هر ملتی در طول تاریخ خود پستی و بلندیهای داشته و بنوبه خود در برهه‌‌ای از زمان دستاوردهایی داشته و به رشد تمدن بشری کمک کرده است

    سفر به من ایرانی‌ میاموزد دست از خودخواهی و خود بزرگ بینی‌ برداشته، به دیگر ملتها احترام گذشته، از آنها آموخته و بدانم که نه از کسی برترم و نه پست تر

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید