بنر هدر

ماچوپیچو اسرارآمیزترین شهر توریستی

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

هرساله میلیون‌ها نفر برای بازدید از شهر تاریخی و اسرارآمیز اینکاها به کشور پرو سفر می‌کنند. بقایای شهر باستانی ماچوپیچو، مناظر اطراف، تراس‌هایی که کاربرد کشاورزی دارند و بسیاری ویژگی‌های دیگر سبب شده تا این شهر تاریخی به عنوان یکی از عجایب هفتگانه مدرن جهان شناخته شود.

ماچوپیچو در اصل قلعه باستانی متعلق به قوم اینکاها در قرن پانزدهم میلادی است که در منطقه کوزکو پرو قرار دارد. به عقیده باستان شناسان، ماچو پیچو به عنوان قلعه اقامتی حکومت اینکاها ساخته شده بود، اما بسیاری این شهر را با شهر گمشده اینکاها اشتباه می‌گیرند. در دهه 1450میلادی، ماچوپیچو شکوه و عظمت بسیار بزرگی برای خود داشت، اما حدود یک قرن بعد و بعد از پیروزی حکومت اسپانیا بر اینکاها، به حال خود رها شد و زیر خاک‌ها مدفون شد. در سال 1911 بود که باستان شناس آمریکایی دوباره این شهر را کشف کرد و از آن پس تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم جهان شد.

ماچوپیچو اسرارآمیزترین شهر توریستی

اما سفر و بازدید از ماچوپیچو چندان آسان و ارزان نیست، اما کاملا ارزش بازدید دارد. برای سهولت در سفر به این شهر، راهنمایی جامع از آن را برای‌تان آورده‌ایم که اگر قصد سفر به ماچوپیچو را داشته باشید، می‌تواند کمک شایانی به شما کند.

بهترین زمان برای سفر

ماچوپیچو در تمامی ایام سال برروی بازدیدکنندگان باز است. ماه‌های اکتبر تا آوریل روزهای بارانی منطقه است، اما احتمال بارش در تمامی روزهای سال نیز وجود دارد. اما بهترین زمان به لحاظ آب‌وهوایی فاصله ماه‌های جولای تا آگوست است اما با ازدحام جمعیت نیز روبه‌رو خواهید شد. آمارها نشان می‌دهد، روزانه بیش‌از 5200نفر از این بنا بازدید می‌کنند.

ماچوپیچو اسرارآمیزترین شهر توریستی

چگونه با محیط سازگار شویم

فرقی نمی‌کند از کدام کشور جهان به ماچوپیچو سفر می‌کنید. ارتفاع بسیار بالای شهر (3500متری از سطح دریا) می‌تواند سبب ایجاد تغییرات و مشکلاتی در بدن‌تان شود. بهتر است پیش‌از بازدید از بقایای شهر باستانی، یک یا دو شب را در شهرهای نزدیک با ارتفاعی نسبتا پایین سپری کنید و سپس به سمت ماچو پیچو حرکت کنید. این موضوع سبب کاسته شدن احساسات ناخوشایند و سردردهای معمول خواهد شد.

ماچوپیچو اسرارآمیزترین شهر توریستی

ورودیه شهر باستانی

هزینه ورودیه به شهر ماچوپیچو حدود 45دلار برای هر فرد است. از آنجایی که تعداد گردشگران ورودی نسبتا بالاست، بلیط‌های ورودی شهر در شهرهای مجاور نیز قابل دسترس هستند و به فروش می‌رسند. پس اگر قصد سفر و بازدید داشتید، بهتر است پیش‌از عزیمت به منطقه بلیط وردی تهیه کنید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

ماچوپیچو اسرارآمیزترین شهر توریستی

مکان‌های اقامتی

ماچوپیچو در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان شده است و آمار توریست‌های ورودی به این شهر بسیار بالاست. همین امر سبب شده تا هتل‌ها و محل‌های اقامتی متعددی در شهرهای اطراف برای مسافران مهیا شود. هتل اینکاتررا کاسونا که در شهر کوزکو قرار دارد، یکی از زیباترین هتل‌هایی است که می‌توانید در آن اقامت کنید. این هتل در طرح ساختمان‌های قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است و طراحی آن تماما براساس ساختمان‌های آن زمان صورت گرفته است.

ماچوپیچو اسرارآمیزترین شهر توریستی

نکاتی که باید به یاد داشته باشید

به هنگام سفر به شهر ماچو پیچو، حتما آب و ژاکت به همراه داشته باشید، حتی اگر هوا آفتابی باشد. لایه اوزون برروی کشور پرو درمعرض خطر است و به همین دلیل، نور خورشید بسیار قدرتمند در این منطقه می‌تابد. حتما به یاد داشته باشید تا کلاه و کرم ضدآفتاب با SPF بالا به همراه داشته باشید.

ماچوپیچو اسرارآمیزترین شهر توریستی

یکی از موارد مهمی که باید از همراه داشتن آن خودداری کنید، چتر و عصاهای کوه‌نوردی است.

ماچوپیچو اسرارآمیزترین شهر توریستی

ماچو پیچو جزو میراث ماندگار سازمان یونسکو و یکی از هفت عجایب مدرن جهان است و برای محافظت از آن، ورود و استفاده از عصاهای کوه‌نوردی ممنوع است تا آسیب‌های جدی به طبیعت اطراف وارد نشود.

ماچوپیچو اسرارآمیزترین شهر توریستی

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید