جالب ترین و هیجان انگیز ترین محل گردشگری

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

دنیای گردشگری  هیجان  اگر چه شاید برای بسیاری چندان  مجذوب کننده نباشد، اما بسیاری دیگر را دیوانه‌وار شیفته‌ی خود کرده است. به طوری که گاهی افراد حتی خطوط قرمز را پشت سر گذاشته و دست به جستجویی مهیج و وهم‌آور می‌زنند تا دست کم از هجوم ترس و به دنبالش، هیجانی عجیب و خیال انگیز لذت ببرند. و این رمز موفقیت مقاصد گردشگری این حوزه است.

مسیر پیاده روی برج CN – تورنتو، کانادا

آیا تا به حال در پیاده‌رو زمین خورده اید؟ روی زمین زمین خوردن خیلی ترس ندارد. اما امان از روزی که بخواهید در پیاده رویی که در طبقه 116 برج CN کانادا قرار دارد، زمین بخورید. آن وقت است که خیلی شیک به پایین پرت می شوید. البته این قدرها هم ناامن نیست. مثلا، این شش قرمز پوشی که در عکس می بینید، لباس مخصوص پرش پوشیده اند تا به پایین بپرند.

جالب ترین و هیجان انگیز ترین محل گردشگری

آنها کمربند ایمنی و طناب های نگهدارنده پوشیده و همه جوره آماده پرش هستند. خیلی دل می خواهد از این ارتفاع رعب‌آور خودتان با پای خودتان پایین بپرید و همه امیدتان هم فقط یک طناب باشد! کسانی که جراتش را دارند، می توانند در این پیاده روی هوایی قدم بزنند و از آن بالا همه تورنتو را زیر پای خود ببینند.

جالب ترین و هیجان انگیز ترین محل گردشگری

استخر شیطان در آبشار ویکتوریا – زامبیا
استخر شیطان که در واقع یک استخر طبیعی در بالای صخره است، حدود 68.5 متر از زمین فاصله و در نزدیکی آبشار ویکتوریا، در زامبیا در قاره آفریقا است. این چاله مرگ که یکی از مکان های دیدنی دنیااست سالانه افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند.

جالب ترین و هیجان انگیز ترین محل گردشگری

آبشار ویکتوریا در جنوب قاره آفریقا بر روی رودخانه زامبزی و بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است. بی شکترسناک ترین استخر دنیا در بالای این آبشار ۱۰۸ متری قرار دارد. این استخر که به آن استخر شیطان گفته میشود، به صورت طبیعی و در بین صخره های بالای آبشار تشکیل شده است و فقط در فصول کم باران از سپتامبر تا دسامبر که سطح آب پائین است می توان در آن شنا کرد.

جالب ترین و هیجان انگیز ترین محل گردشگری

ایروستاد در کاپادوکیا

این شکل نادر زمین در زمین شناسی دانکسیا نام دارد. در چندین بخش چین به چشم می اید این نمونه نشان داده شده در بخش زهانگی در استان گانسو می باشد رنگها از انباشته شدن میلیونها سال شن و ماسه سرخ رنگ و رنگهای دیگر تشکیل شده است.

جالب ترین و هیجان انگیز ترین محل گردشگری

باغهای سمی- ایتالیا

پادوآ یکی از معروفترین فضاهای سبز کشور ایتالیاست که به خاطر گیاهان دارویی و سمی ای که از قرن پانزدهم در آن پرورش داده میشود معروف میشود. از آنجا که بارها اتفاقهای ناگواری برای بازدیدکننده های آن پیش آمد، تااین مکان هم به فهرست نقاط ممنوعه دنیا برای سفر کردن اضافه شد.
قضیه از این قرار بود که بسیاری از بازدیدکننده هایی که با این گیاهان سمی آشنایی نداشتند بر اثر تماس اشتباهی یا عمدی، دچار مسمویتهای شدید میشدند و حتی در بعضی موارد جانشان هم به خطر می‌افتاد. به همین خاطر، با وجود زیبایی های زیاد این باغ، در آن به روی گردشگران بسته شده است. به جز پادوآ، باغ دیگری به اسم آلنویک هم در انگلیس وجود دارد که به تازگی مجوز کشت گیاهان سمی و دارویی با اهداف مشخص را به دست آورده؛ به همین دلیل افراد عادی اجازه ورود به این باغ را ندارند.

جالب ترین و هیجان انگیز ترین محل گردشگری

دریاچه روی دریاچه، پل ماگدیبرگ در آلمان

پل روگذر ماگدبورگ در نزدیکی شهر برلین و در شمال شهر ماگدبورگ آلمانواقع شده و طی شش سال و با بودجه ای  برابر 500 میلیون یورو در سال 2002 ساخته شده و 918 متر طول دارد .
و دو کانال قابل کشتی رانی المان را به هم متصل می کند.این پل یک شاهکار مهندسی می باشد این پل دو کانال الب – هاول و میدلاند را با عبور از روی رودخانه الب به هم متصل می کند

جالب ترین و هیجان انگیز ترین محل گردشگری

دریاچه خالدار ، بریتیش کلمبیا ، کانادا

این دریاچه یکی از مکان های مقدس بومیان این منطقه است. در تابستان ، آب این دریاچه تا حد زیادی تبخیر می شود و به دلیل سطح ناهموار کف دریاچه ، شکل نقطه نقطه به این دریاچه می دهد. به دلیل املاح و همچنین انعکاس مناظر اطراف ، رنگ این نقطه ها از هم متفاوت دیده می شوند. این دریاچه در سمت شمال غربی شهر کوچک OSOYOOS قابل مشاهده است. البته از گردشگران درخواست می شود که به این منطقه نزدیک نشوند.

جالب ترین و هیجان انگیز ترین محل گردشگری

چاه تُر ، ایالت اورگن ، آمریکا

در شرایط نامساعد ، آب به درون این چاه می رود و با شدت به بیرون پرتاب می شود. نام دیگر این چاه «فواره شاخی» است. این منطقه از محلی که برای بازدید گردشگران در Cape Perpetua ساخته شده است قابل مشاهده است. به نفع خودتان است که خیلی به این فواره نزدیک نشوید.

جالب ترین و هیجان انگیز ترین محل گردشگری

کوهستان تیانزی ، چین

در شمال غربی استان هونان چین ، قله هایی آهکی و بسیار بلند با پوشش گیاهی انبوه وجود دارد. این در حالی است که اغلب اوقات مه غلیظی این منطقه را پوشانده است. یک تله کابین در این منطقه وجود دارد که به مقصد روستای HUANGSHI حرکت می کند و در پایان راه ، شما امکان پیاده روی برای مشاهده مناظر خیره کننده ای را خواهید داشت. این کوه ها الهام بخش سازندگان فیلم آواتار بودند.

جالب ترین و هیجان انگیز ترین محل گردشگری

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید