دیدنیهای جهان خلقت

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

عجایب طبیعی بکر و دست‌نخورده هم وجود دارند، که هر بیننده‌ای محو تماشای زیبایی‌های آن می‌شود. اگر شخص ماجراجویی هستید هرچقدر هم در کشف شگفتی‌های این جهان سفر کنید بازهم مناطقی در جهان وجود دارد که از آن بی‌خبر هستید .دراین بخش با دیدنیهای جهان خلقت همراه باشید:

درختان بائوباب، ماداگاسکار
این درختان بائوباب دیدنی که بومی جزیره‌ی ماداگاسکار هستند، به صورت معمول آب را در تنه‌ی حجیم خود ذخیره می‌کنند تا برای زمان خشکسالی آب کافی در اختیار داشته باشند.

دیدنیهای جهان خلقت

درخت اُکالیپتوس رنگین کمانی، کوایی، هاوایی
درختان اکالیپتوس رنگین کمانی که در امتداد اقیانوس آرام جنوبی می‌رویند، در عین زیبایی مفیدو کارآمد است. الگوهای رنگی جالب توجهی که روی تنه‌ی این درختان مشاهده می‌شود دیدنی بوده و علاوه بر این از چوب آنها در ساخت خمیر کاغذ نیز استفاده می‌شود.

دیدنیهای جهان خلقت

اوکاپی حیوانی شبیه به زرافه
طول بدن ۵/۲ متر و ارتفاع از شانه ها ۵/۱ متر است. وزن بدن ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم می باشد. گردن این حیوان به نسبت سایر نشخوارکنندگان بلند است. گوشها بلند و قابل انعطاف می باشد. بدن به رنگ قهوه ای سوخته با خطهای افقی سفید- کرم در پاها تا زانو و بعد تا قوزک پا به رنگ سفید می باشد. اکاپی‌ها غالبا در جنگل‌های بارانی آفریقا زندگی می‌کنند؛ جایی که درختان متراکم زیادی وجود داشته باشد. کشور کنگو یکی از بهترین مناطق برای دیدن اکاپی‌ها از نزدیک است. این جانور در جنگل‌های بارانی این کشور یافت می‌شود.

دیدنیهای جهان خلقت

گذرگاه ساحلی جاینت
گذرگاه ساحلی جاینت یکی از عجایب طبیعی بریتانیا و یک گنجینه‌ی ملی است که توسط یونسکو نیز محافظت شده است. این منطقه با 40000 ستون بازالتی منحصر به فرد خود که به طور طبیعی شکل گرفته‌اند، هر بیننده‌ای را محصور شگفتی‌های نفس گیر خود می‌کند. لازم به ذکر است که این گذرگاه 60 میلیون سال پیش در نتیجه‌ی فوران آتشفشانی شکل گرفته است. در قرن هفدهم این منطقه کشف شده و از آن زمان تبدیل به یک جاذبه برای محققان و گردشگران شده است.

دیدنیهای جهان خلقت

ساحل ناپالی
دره‌های پنهان در مه، سواحل بکر، غارهای آتشفشانی و آبشارهای بزرگ که به اقیانوس آرام می‌ریزند، مناظر زیبایی هستند که در این نقطه‌ی زیبا از کره‌ی خاکی، خواهید دید. در این منطقه شانس دیدن دلفین، پرنده‌های گرمسیری و فک‌های راهب وجود دارد. این منطقه کاملا دست‌نخورده است، هیچ هتل و جاده‌ای در آن نیست و هر چه می‌بینید طبیعت بکر است. کائوآیی یکی از جزیره‌های هشت‌گانه‌ی ایالت هاوایی آمریکا در اقیانوس آرام است.

دیدنیهای جهان خلقت

چشمه آب رنگارنگ
یلو استون، یکی از زیباترین عجایب طبیعی جهان  و نخستین پارک ملی ثبت شده در جهان بوده و به دلیل داشتن پوشش گیاهی متنوع و جای دادن گونه‌های خاص و مختلف حیوانی مورد توجه محققان و دانشمندان در حیطه‌های خاص تخصصی قرار گرفته است.و به دلیل نازک بودن پوسته زمین شکل گرفته است.

دیدنیهای جهان خلقت

آتشفشان پاریکوتین (Paricutin Volcano)
این آتشفشان با ارتفاع 424 متر در مکزیک قرار دارد. این آتشفشان سال 1343 شروع به فعالیت کرد و تا سال 1952 نیز فوران آن ادامه داشت.

دیدنیهای جهان خلقت

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید