دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

دبی برای همه سلایق و حتی سختگیرترین افراد هم چیزهای جالبی دارد. این مکان بهشتی برای علاقمندان به سواحل دیدنی محسوب می‌شود و در کنار آن کویرنوردان هم از آن لذت خواهند برد. از سوی دیگر دبی با داشتن بهترین مراکز خرید دنیا مکانی ایده‌آل برای لذت بردن از خرید است. جاذبه‌های تاریخی دبی همانند مسجد جمیرا را نیز نباید دست کم گرفت. در ادامه به سراغ معرفی بهترین جاهای دیدنی دبی خواهیم رفت.

بزرگترین باغ گل دنیا باغ گل معجزه دبی

باغ گل معجزه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین جاهای دیدنی دبی می‌باشد. تنها کافیست تا نگاهی به تصاویر این باغ گل زیبا بیاندازید تا شیفته آن شوید. بازدید از باغ گل معجزه با شروع فصل بهار بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

همانطورکه می‌دانید دمای هوا در شهر دبی در تمامی طول سال هیچگاه رو به سردی بیش از حد نمی‌رود. اما در فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد هوا امکان بازدید از این باغ گل وجود ندارد. هزینه بازدید از باغ گل معجزه دبی برای بزرگسالان ۴۵ درهم، کودکان کمتر از ۱۲ سال ۳۵ درهم و کودکان کمتر از ۲ سال رایگان است. این رقم برای گشت‌وگذار در مکانی رویایی که پر از گل‌های رنگارنگ می‌باشد حتما ارزشش را خواهد داشت.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

بزرگترین رقص موزیکال آب در دنیا آبنمای دبی

آبنمای دبی یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی است که لقب بزرگترین را به خود اختصاص داده. در هر روز ۲۵ موزیک از میان زیباترین آهنگ‌ها در این آب‌نما پخش می‌شود که با نورپردازی و رقص آب هماهنگ شد‌ه‌اند. جالب است بدانید یک آهنگ ایرانی نیز در میان این لیست وجود دارد. شما می‌توانید نمایش آهنگ امواج از بیژن مرتضوی را با آب و نورپردازی جذاب در دبی و از این آب‌نمای خیره‌کننده تماشا کنید.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

هزینه بازدید از آبنمای دبی

بازدید آبنمای دبی برای گردشگران هزینه‌ای ندارد و شما فقط باید بدانید که در چه ساعتی از روز باید خود را به مکان قرار گیری آب‌نما برسانید. البته برای پیاده‌روی روی پل آب‌نما باید مبلغ ۲۵ درهم و برای قایق‌سواری در آن نیز باید مبلغ ۷۳ درهم را پرداخت کنید.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

بزرگترین مرکز خرید دنیا دبی مال

آبنمای دبی در حقیقت بخش کوچکی از بزرگترین مرکز خرید دنیا یعنی دبی مال است. دبی مال بهشتی برای علاقمندان به خرید به شمار می‌آید. این مرکز خرید بزرگ ۱۲۰۰ فروشگاه از برترین برندهای جهانی را در خود جای داده است. بیش از ۷۰ میلیون نفر بطور سالانه وارد این مرکز خرید می‌شوند. دبی مال بسیار بزرگ و وسیع طراحی شده و برای دسترسی راحت‌تر به آن این مرکز خرید را به بخش‌ها مختلفی تقسیم‌بندی کرده‌اند. بخشی با بیش از ۷۰ فروشگاه برای صنعت مد و فشن در نظر گرفته شده و در قسمتی نیز شاهد فروشگاه‌های طلا فروشی هستیم.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

مراکز تفریحی در دبی مال

اینجا تنها یک مرکز خرید نیست و جاذبه‌های گردشگری دیگری را نیز در خود جای داده است. آبنمای دبی، آکواریوم دبی و مرکز اسکی تنها بخشی از جاذبه‌های تفریحی در دبی مال هستند. حتی پارکی سرپوشیده نیز در این مرکز خرید برای کودکان وجود دارد. شما می‌توانید در ۱۲۰ کافه و رستوران دبی مال استراحت کرده و از انواع غذاها لذت ببرید. در سالن‌های سینمای این مکان هم فیلم‌های بین‌المللی پخش می‌شود. خود را برای یک پیاده‌روی طولانی آماده کنید. حتی اگر قصد خرید هم ندارید رفتن به دبی مال برای تماشای فروشگاه‌ها و اجناس لوکس آن توصیه می‌شود.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

بزرگترین قاب عکس دنیا دبی فریم

شاید با دیدن عکسی از دبی فریم آن را تنها یک سازه معماری عظیم‌الجثه فرض کنید که هیچ جذابیت دیگری ندارد. اما حتما برایتان هیجان‌انگیز خواهد بود که بدانید این سازه معماری یک موزه، آسانسور شیشه‌ای و یک همچنین یک مسیر پیاده‌روی شیشه‌ای را در خود جای داده است. یکی از حرفه‌ای‌ترین طراحان جهان یعنی فرناندو دونیس (Fernando Donis) هلندی که طراح آرم المپیک لندن هم بوده است سازه دبی فریم را طراحی کرده. اگر قبلا هم به دبی سفر کرده‌اید و اکنون به دنبال مکانی جدید برای بازدید هستید دبی فریم را از دست ندهید. تنها ۳ ماه از افتتاح این سازه معماری عظیم با ارتفاع ۱۵۰ متری و عرض ۹۰ متری گذشته است.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

هزینه بازدید از دبی فریم

گردشگران می‌توانند با پرداخت ۵۰ درهم از دبی فریم بازدید کنند. کودکان کمتر از ۱۲ سال نیز باید برای بازدید از این مکان ۲۰ درهم بپردازند. همچنین هزینه ورودی برای کودکان زیر ۳ سال رایگان می‌باشد.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

مسجد جمیرا دبی

مسجد جمیرا در حدود ۶۰ سال قدمت دارد. این مسجد به دلیل داشتن معماری بسیار جذاب آن پرطرفدارترین مسجد برای عکاسان در کل امارات لقب گرفته است. امروزه تورها می‌توانند گردشگران غیر مسلمان را نیز به مسجد جمیرا دبی ببرند. این مسجد از معدود مکان‌های مذهبی محسوب می‌شود که افراد بدون حجاب اجازه بازدید از آن را دارند.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

سالن اپرای دبی

اگر تاکنون تنها سالن اپرای سیدنی را به عنوان یک جاذبه گردشگری می‌شناختید باید سری هم به سالن اپرای دبی بزنید. این سالن اپرا دارای معماری بی‌نظیری است و امکانات مدرنی را نیز در خود جای داده. همه روزه برنامه‌های متنوعی توسط هنرمندان مطرح جهانی در سالن اپرای دبی برگزار می‌شود. حتی برخی از خوانندگان ایرانی نیز در این سالن اجرا خواهند داشت. قیمت کنسرت‌ها در سالن اپرای دبی از ۷۵ تا ۴۰۰ درهم متغییر است. اگر به نمایش‌های مد و فشن نیز علاقمند هستید برنامه‌های این سالن را از دست ندهید.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

پارک آبی وایلد وادی دبی

هیجان را در پارک آبی وایلد وادی دبی تجربه کنید. این پارک آبی یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود. احتمالا برای لذت بردن از تمامی امکانات و بازی‌های این پارک آبی مجبور خواهید بود تا یک روز کامل را برای آن در نظر بگیرید که حتما ارزشش را خواهد داشت. پارک آبی وایلد وادی دبی هم برای خانواده‌ها مناسب است و هم برای افرادی که سفری دوستانه را تجربه می‌کنند. جالب‌ توجه‌ترین بخش این پارک آبی استخر موج آن است که در کل خاورمیانه همتا ندارد.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

امکانات پارک آبی وایلد وادی دبی

در پارک آبی وایلد وادی دبی نه تنها امکانات و وسایل بازی زیادی وجود دارد بلکه خدمات زیبایی نیز در آن ارائه می‌شود. بطورکلی ۳۰ وسیله بازی، مرکز اسپا و مرکز زیبایی از امکانات این پارک آبی به شمار می‌آیند.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

هزینه ورودی به پارک آبی وایلد وادی دبی

هزینه ورودی به پارک آبی وایلد وادی دبی برای بزرگسالان ۲۷۰ درهم و برای کودکان کمتر از ۱۲ سال ۲۲۰ درهم است. هزینه ورودی برای کودکان کمتر از ۲ سال رایگان می‌باشد. توجه داشته باشید که شما می‌توانید در هنگام خرید تور دبی در هتلی اقامت کنید که دارای پارک آبی باشد. بسیاری از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در دبی یک پارک آبی کوچک را در خود جای داده‌اند. اما رفتن به پارک آبی وایلد وادی دبی حس‌وحال دیگری دارد.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

پارک آبی آتلانتیس

برخلاف ظاهر کلاسیک پارک آبی آتلانتیس این مکان یکی از بهترین پارک‌های آبی اروپا و از جاهای دیدنی دبی به شمار می‌آید. پارک آبی آتلانتیس شامل بخش‌های مختلفی از جمله ماجراجویی آبی، خلیج دلفین‌ها، سرزمین شیرهای دریایی، اتاق آکواریوم گمشده و غواصی در آکواریوم می‌شود. شما می‌توانید با پرداخت هزینه ۲۷۵ درهمی از تمامی این بخش‌ها لذت ببرید و یا اینکه تنها بخشی از آنها را انتخاب کنید. از دیگر امکانات اصلی پارک آبی آتلانتیس می‌توان به خدمات زیبایی، سالن اسپا، ماساژ و باشگاه ورزشی اشاره کرد. البته بهتر است برای لذت بردن از این خدمات در اتاق‌های خود پارک اقامت داشته باشید.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

لذت بردن از سواحل دبی

اگر علاقمندید تا ساعاتی را در مکانی خلوت و دنج بگذرانید به ساحل مرکاتو (Mercato) یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی بروید. مرکاتو در حقیقت یکی از سواحل بسیار خلوت در دبی است. از جمله دیگر سواحل تمیز و دیدنی در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. شما می‌توانید با توجه به مکان قرارگیری هتل خود سواحلی مناسب برای بازدید را انتخاب کنید.

سان ست (Sunset Beach)
ساحل جی‌بی‌آر (JBR Beach)
ساحل کایت (Kite Beach)
ساحل بلک پالس (Black Palace Beach)
ساحل پارک ساحلی الممزار (Mamzar Beach Park)
ساحل برج (Burj Beach)
ساحل قنتوت (Ghantoot Beach)

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

کویر نوردی در دبی

از تفریحات آبی که بگذریم کویر نوردی در دبی نیز یکی از تفریحات پر طرفدار در این مکان می‌باشد. تورهای سافاری در کویر جذابیت زیادی دارند. اما تجربه دیگر تفریحات را از دست ندهید. تقریبا هر نوع تفریحی که بر روی برف‌ها انجام می‌شود در دبی بر روی شن‌وماسه‌های کویر قابل انجام است و امکاناتی نیز برای آن وجود دارد. سندبوردینگ و شن اسکی دو نمونه بسیار جالب از این نوع تفریحات هستند.

دیدنی ترین مقاصد گردشگری تفریحی دبی

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید