بنر هدر

زیباترین جزایر جهان

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

جزیره ها، جادوی خیالی از بهشت را درخود دارند و گریزی دلخواه از زندگی شهری به سمت این نقاط اتفاق می افتد. نقطه بی نظیری از شن که می توانید زیر صدای برگ های نخل ها آسوده بخوابید و به گستره آبی دریا خیره شوید. ولی همه جزایر مثل هم نیستند. زیبایی دسته ای از آنها به خاطر دریایی است که دورتادورشان را در برگرفته است و میتواند شناگران ماهر را با شفافیت کریستالی و پادشاهی مرجانی خود فریب دهد. سایر جزایر، جنگل هایی انبوه و قله های برفی مخملی دارند و برخی دیگر مسافرانی که گنجینه های فرهنگی خود را به آنجا می برند. چه این نواحی، سواحل خیره کننده داشته باشند، سرزمینی بی نظیر یا فرهنگی پربار، این جزیره ها جایی بسیار دورتر از سروصدای هرروز و البته نزدیک به آسودگی آفرینش هستند. از جزیره سیخلس تا سانتورینی و کارائیب تا کاپری، می توانید شانگری لای خودتان را بیابید( شانگری لا نام سرزمین آرمانی در تبت است که جیمز هیلتون در رمان خود «افق گمشده» از آن نام برده است).

سانتورینی، یونان

زیباترین جزایر جهان
دهانه آتشفشانی بزرگی را دریا در برگرفته است و جزیره سانتورینی به همین ترتیب بالاترین رتبه در زیبایی چشمگیر را از آن خود کرده است. کلیساهایی با گنبدهای سفید روبه دریای درخشان قد علم کرده اند و گل های کاغذی روشن به این تابلوی رنگی خیره کننده افزوده شده است. بر بلندای صخره های گدازه ای دو جزیره خوش منظره و باارزش به نام فیرا و اووا دیده می شوند که جزیره اووا در فهرست خوش منظره ترین مقصدهای جهان قرار دارد. از دیگر برجستگی های جزیره می توان به سایت باستان شناسی آکروتیری، شهر باستانی تیرا، ساحل شنهای سیاه پریسا Perissa و البته غروب خورشید دلپذیر اشاره کرد. ماهیگیری و قایق سواری در این دریای بینهایت زیبا که با صخره های دریایی احاطه شده اند تأثیری فراموش نشدنی بر ذهن می گذارد.

جزایر کوک، نیوزلاند

زیباترین جزایر جهان
اگر تابه حال رویای تبعید به جنوب اقیانوس آرام را دیده اید، پس بدانید که مقصد شما جزایر کوک است. این جزایر بین دو جزیره پولینزی فرانسه و کشور اقیانوسی ساموآ صف کشیده اند ولی ارتباط تنگاتنگی هم با کشور نیوزلاند دارند. این مجمع الجزایر پانزده جزیره ای را برای خاطر تالاب های زمردین فریبنده، سواحلی با انبوه درختان نخل و قلل آتشفشانی می شناسند. از همه این موارد بهتر، محلی های این جزیره یک از صمیمی ترین ساکنین جنوب اقیانوس آرام هستند. جزیره راروتونگا قطب اصلی گردشگری محسوب می شود که اقامتگاه های بسیار، قلل آتشفشانی باشکوه و سواحل متعدد دارد. زیبایی جزیره آیتوتاکی از میان سایر جزایر خودنماتر است بی آنکه بهایی بتوان برای آن گذاشت. بر دامنه تپه های این جزیره گیاهان کوهی رشد می کنند. یک بنگالو (خانه ییلاقی) شناور روی آب برای خودتان اجازه کنید و یا در نقطه ای دور از ساحل ساکن شوید تا رویای زندگی رابینسون کروزوئه وارتان را جامه عمل بپوشانید.

بالی، اندونزی

زیباترین جزایر جهان
این جزیره در فرهنگی شاد و سرخوشی آور فرو رفته است و در واقع بزم حس هاست. نسیم بخور ها و عطر عودها را از درون معابد هندوها بیرون می آورد، شالیزارها در رنگ سبز درخشان به رقص در می آیند و غذاهای جزیره اشتهاآور و لذیذ هستند. موج سواری، شنا، خرید و حمام آفتاب از جمله کارهای همیشگی در این جزیره بی نظیر است. در ارتفاعات اوبود Ubud خودتان را گم کنید و در تفریحگاه ساحلی- خانوادگی سمینیاک Seminyak خوش باشید ویا به دهکده آتشفشانی لومبوک بروید و از تماشای جاذبه های آن لذت ببرید. روح فریبنده بالی چون موجی گرمسیری و پرحرارت تن را شستشو می دهد.

جزایر دالماتیا، کرواسی

زیباترین جزایر جهان
در دریای آدریاتیک متصل به سواحل کرواسی، جزایر دالماتیا ترکیبی از آرامش و غنای تاریخی هستند. دهکده های دیدنی و هتل های کوچک و رستوران ها از نقاط دیگر این جزیره دیدنی هستند که دریای درخشان آنها را در برگرفته است. در ابتدای لیست جزیره براچ Brač دیده می شود که نوار ساحلی معروفش زلاتنی رات Zlatni Rat یا شاخ طلایی نام دارد. جزیره هوار را به خاطر کلیساهایی با معماری سبک گوتیک، شهری قدیمی بدون خودرو و بندر ماهیگیری خوش منظره اش می شناسند. از همین نقطه میتوان به جزایر پاک لنی Pakleni متصل شد که شهرتش به دلیل آبهای شفاف کرستالی و خلیج گوشه گیر و آرام است. از دیگر جزایر دیدنی دالماتیاکورچولا با ساختمان های سفید و بام های سرخ رنگ، ملجت Mljet با دو دریاچه نمک داخلی و جزیره خالی از سکنه ویس می باشد.

فیجی، استرالیا

زیباترین جزایر جهان
فیجی یکی از مناطق گرمسیری استرالیا است که در جعبه رویای جزیره گردی علامت می خورد. سواحل شنی سفید، آبهای فیروزه ای شفاف و صخره های مرجانی بی شمار از جمله فراوانی های این جزیره هستند. همچنین مردمان فیجی با گرم ترین و دوستانه ترین لبخندها پذیرای مهمانان خود هستند. شیرجه، غواصی،ماهی گیری و در بعضی نقاط موج سواری بسیار لذتبخش است ولی، آسودن جمعیت زیر درختان نخل و سرخوردن در آب های ابریشمین و گرم اقیانوس هم به همان اندازه می چسبد. با بیش از سیصد جزیره کار سختی نیست که از مخفیگاه های برگزیده لوکس و استراحتگاه های خانوادگی تا مجمع الجزایر یاساوا و مامانوکا موارد مشابه را بیابیم. با این وصف، این جزیره انتخاب محشری است برای استراحت خانواده ها.

کائوآئی، آمریکا

زیباترین جزایر جهان

دلیل خوبی وجود دارد که کائویی را جزیره باغی می نامند: از بیرون درختانی با پوشش خرقه مانند این جزیره را دربرگرفته اند. از صخره های گدازه ای، آبشارها فرو می ریزند و عطر مستی بخش شکوفه های گرمسیری در هوای شرجی سنگینی می کند. اما زیبایی جزیره تنها برای خاطر فراوانی بارش و پوشش گیاهی جذاب نیست خط ساحلی آن نفس را در سینه تان حبس می کند. این جزیره خیره کننده را گدازه های آتشفشانی شکل داده است و از سطح اقیانوس تا پشته های جنگلی و مخملین و سواحلی با صخره های عظیم الجثه را پوشانده است. در کف اقیانوس آبی رنگ، لاک پشت ها و ماهی های حاره ای در مسیر صخره های مرجانی شنا می کنند و غواصان و شیرجه زن ها با اشتیاق از سرتاسر جهان به این سو می آیند. در مقایسه با جزیره خواهرش مائویی و اوهیو، این جزیره آرامش و سکوت بیشتری را از آن خود کرده است. ساحل تماشایی نا پالی در ده مایلی صخره های وایما و مناظر پوشیده از ابر خلیج هاناله ئی را هم از دست ندهید

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید