بنر هدر

باغ وحش تارونگا در استرالیا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

باغ وحش تارونگا در سیدنی، یکی از بهترین باغ وحش‌های کشور استرالیا به حساب می‌آید و به منظره‌هایی تماشایی از جمله بندر سیدنی اشراف دارد.

باغ وحش تارونگا در استرالیا

«باغ وحش تارونگا» (Taronga Zoo Sydney)، یکی از جاذبه‌های اصلی شهر سیدنی در استرالیا است و در شمار بهترین باغ وحش های استرالیا قرار دارد. همچنین دسترسی به دورنمای تماشایی شهر، به خصوص «بندر سیدنی» (Sydney Harbour) از نقاط مثبت این مکان به حساب می‌آید. تارونگا در اصل به معنی «منظره‌ی زیبا» می‌باشد و با چشم‌اندازهای دیدنی اطرافش کاملاً هماهنگی دارد. گفته می‌شود که اگر از یک باغ وحش بازدید کرده‌اید، به این معنی نیست که تمام باغ وحش‌های دیگر نیز به همین شکل هستند و چیز جدیدی برای ارائه ندارند. باغ وحش تارونگا توانسته این گفته را به خوبی به اثبات برساند.

باغ وحش تارونگا در استرالیا
باغ وحش تارونگا، این موقعیت را برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد تا علاوه بر تماشای حیواناتی که شاید آن‌ها را فقط در تلویزیون دیده باشید، به مناظر بی‌نظیری از طبیعت و شهر سیدنی نیز دسترسی پیدا کنید. وجود کانگورو و کوالا جزو جدایی ناپذیر طبیعت کشور استرالیا است و ندیدن آن‌ها مثل این می‌مانَد که به دیزنی‌لند بروید، اما شخصیت کارتونی میکی ماوس را در آنجا پیدا نکنید. البته احتمال اینکه یک کانگوروی وحشی را در سطح شهر سیدنی ببینید، بسیار کم است. به همین دلیل شاید بهتر باشد سری به باغ وحش تارونگا بزنید و حیوانات را درحالی‌ تماشا کنید که آزادانه در محیط آن چرخ می‌زنند. از کانگوروی خاکستری شرقی و کانگوروی قرمز رنگ نیز در این باغ وحش نگهداری می‌شود که بزرگ‌ترین نوعِ این حیوانات به شمار می‌رود و می‌تواند 35 مایل را در یک ساعت طی کند!

باغ وحش تارونگا در استرالیا

کوالا و والابی نیز از جمله حیوانات دوست داشتنی استرالیایی هستند که می‌توانید از آن‌ها در باغ وحش تارونگا دیدن و کارهای خنده‌دارشان را تماشا کنید. والابی‌ها، گونه‌ای از کانگوروها محسوب می‌شوند، اما کوچک‌تر هستند و در مقایسه با کانگورو، پاهای کوچک‌تری دارند. برای بازدید از خرس‌های کوچک کوالا، به «بخش کوالاها» (Koala Walkabout) بروید تا اطلاعات مفیدی راجع به این حیوان بامزه به دست بیاورید. برای مثال، آیا می‌دانستید سالانه حدود یک میلیون دلار برای تغذیه‌ی کوالاها هزینه می‌کنند؟!

باغ وحش تارونگا در استرالیا

بعد از آن سری به «زیستگاه شامپانزه‌ها» (Chimpanzee Community) بزنید تا نکاتی که در مستندهای حیات وحش نشان می‌دهند را خودتان از نزدیک مشاهده کنید. «لوبوتو» (Lubutu) که در سال 1993 به دنیا آمده، از 8 سالگی رهبر شامپانزه‌های این بخش بوده و رقیبی به نام «شبانی» (Shebani) دارد که یک سال از لوبوتو جوان‌تر است. شامپانزه‌ها می‎توانند رهبر را از موقعیتش خلع کنند؛ اما درحال حاضر لوبوتو، طرفداران بیشتری در مقایسه با شبانی میان آن‌ها دارد و نگران این موضوع نیست. معمولاً نقطه‌ی مشترک بیشتر بازدیدکنندگان این باغ وحش در این است که می‌خواهند به حیوانات نزدیک شوند و با آن‌ها عکس بیندازند. در باغ وحش تارونگا می‌توانید به زرافه‌ها غذا بدهید یا بگذارید خفاش‌ها بر روی دستتان بنشینند و از آن‌ها عکس بگیرید.

باغ وحش تارونگا در استرالیا

درمجموع، حدود 4،000 حیوان از 350 گونه‌ی مختلف در این باغ وحش زندگی می‌کنند. اگر به دنبال گونه‌های خطرناک‌تر هستید، می‌توانید از مار بوآی کانستریکتور، مار زنگی پشت الماسی شرقی، پایتون سبز درختی و حتی هیولای گیلا دیدن کنید که نوعی سوسمار زهرآلود محسوب می‎شود. اما اگر به حیوانات ترسناک علاقه‌ای ندارید، به دیدن پانداهای دوست داشتنی در بخش «هیمالیایی» (Himalayan) باغ وحش بروید. فیل‌های باهوش و «اسب آبی کوتوله» نیز در بخش «جنگل آسیا» (Asian Forest) مستقر هستند که به همراه دیگر حیوانات این باغ وحش، خاطراتی خوش را برای بازدیدکنندگان به جا خواهند گذاشت. همچنین پیشنهاد می‌کنیم نمایش جالب فک‌ها و پرنده‌ها را نیز از دست ندهید.

باغ وحش تارونگا در استرالیا

علاوه بر آن، باغ وحش تارونگا هر سال به مناسبت جشنواره‌ی «ویوید سیدنی» (Vivid Sydney) که فستیوال نور و موسیقی به حساب می‌آید، فضای باغ را با وسایل مختلف و شکل‌های جالبی از حیوانات، رنگارنگ می‌کند. برای رفع خستگی نیز می‌توانید از کافه‌ها و رستوران‌های موجود در باغ وحش استفاده کنید و از غذاهای خوشمزه و منظره‌ی تماشایی آن‌ها بهره‌مند شوید. برای اینکه در ترافیک گیر نیفتید و نیازی به پرداخت هزینه‌ی پارکینگ نیز نداشته باشید، بهترین مسیر رفتن به باغ وحش، از راه قایق است که فقط 12 دقیقه طول می‌کشد تا به مقصد برسید.

باغ وحش تارونگا در استرالیا

همچنین اگر بلیط آن را به صورت آنلاین خریداری کنید، از 20% تخفیف برخوردار می‌شوید. بهتر است اگر نمایش خاصی مدنظرتان است، آن را به صورت آنلاین چک کنید تا از آخرین تغییرات مطلع شوید. زیرا این باغ وحش همیشه برای پیشرفت کردن، برنامه‌هایی دارد و ممکن است بعضی از نمایش‌ها به دلیل این برنامه‌ها، موقتاً تعطیل باشند. اگر با کودکانتان به این سفر آمده‌اید، فرصت خوبی است تا آن‌ها را در برنامه‌ی «متصدی یک روزه» (Keeper for a Day) ثبت نام کنید تا بتوانند تجربه‌ی نگهبان باغ وحش بودن به مدت یک روز را به دست بیاورند. این برنامه به افراد 8 تا 17 ساله اختصاص دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید