بنر هدر

جاذبه های گردشگری شهر آنکارا پایتخت ترکیه

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جاهای دیدنی آنکارا

همانطورکه می‌دانید شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه محسوب می‌شود. همچنین آنکارا پس از استانبول بزرگترین شهر در این کشور است. در این شهر هم همانند استانبول جاهای دیدنی تاریخی خود نمایی می‌کنند. مکان‌های بی‌نظیری که عظمت آنها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. با اینکه آنکارا حالا دیگر شهری تقریبا مدرن به شمار می‌آید اما جاذبه‌های تاریخی آن بیش از هر چیزی گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

آنیت کبیر (Anıtkabir)

آنیت کبیر مکانی تاریخی از جاهای دیدنی آنکارا می‌باشد. همانطورکه می‌دانید مصطفی کمال آتاتورک بنیان‌گذار جمهوری ترکیه بوده و در این کشور شخصیت بسیار مهمی تلقی می‌شود و همچنین باید بدانید که آنیت کبیر آرامگاه مصطفی کمال آتاتورک می‌باشد. قدمت این بنا به سال ۱۹۵۳ میلادی باز می‌گردد و فضای آن بسیار چشمگیر طراحی شده است.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

حمام رومی (Roman Bath)

بازدید از حمام رومی در آنکارا یک روش بسیار مناسب برای آشنایی با تاریخ روم باستان در ترکیه می‌باشد. مجسمه‌ها و کتیبه‌های کوچک در حمام رومی خود نمایی می‌کنند. با اینکه حالا تنها خربه‌هایی از حمام رومی باقی مانده اما همچنان بخشی از تاریخ را در خود جای داده که بازدید از آن برای علاقمندان به مکان‌های تاریخی توصیه می‌شود.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

منطقه تاریخی اولوس (Ulus)

منطقه تاریخی اولوس مکانی بسیار جالب توجه است. در این منطقه تاریخی که در نزدیکی بلوار آتاتورک واقع شده شما آثار تاریخی متنوعی از المان‌هایی با قدمت هزاران سال قبل گرفته تا آثاری ازسال‌های اولیه ترکیه پس از استقلال خواهید دید. در اطراف منطقه تاریخی اولوس هم مراکز خرید متنوعی به چشم می‌خورند.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

بازار جواهرفروشی در بی‌پازاری (Kuyumcular Çarşısı in Beypazarı)

بطورکلی بی‌پازاری منطقه‌ای است که از لحاظ تاریخی و فرهنگی در آنکارا بسیار غنی می‌باشد. اما این مکان به دلیل حضور نقره‌کاران چیره دست مرود توجه گردشگران قرار گرفته است. اگر قصد خرید سوغاتی‌هایی ارزشمند از جنس جواهر را داشتید به این مکان مراجعه کنید. البته بازار جواهرفروشی در بی‌پازاری مکان مناسبی برای تماشای طراحی خانه‌های محلی در ترکیه محسوب می‌شود.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

قلعه آنکارا

قلعه آنکارا یکی از دیگر جاهای دیدنی آنکارا می‌باشد که در حقیقت یادگار قرون وسطی در این شهر بوده و ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد. این قلعه بیش از ۱۶۰۰ سال قدمت داشته و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آنکارا به شمار می‌آید. قلعه آنکارا در نزدیکی تپه اولوس واقع شده و اگر بر فراز آن بایستید نمای حیرت‌انگیزی را از شهر خواهید دید. بازدید از این جاذبه گردشگری آنکارا هیچ هزینه‌ای برایتان ندارد. همچنین پیشنهاد می‌کنم اگر شانس بازدید از این قلعه را داشتید سری نیز به بازارهای محلی اطراف بزنید.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

محله تاریخی هامامونو

کافیست تنها کمی از قلعه آنکارا فاصله بگیرید تا به محله تاریخی هامامونو یکی دیگر از جاهای دیدنی آنکارا دسترسی داشته باشید. بطورکلی اکثر جاذبه‌های تاریخی اصلی در آنکارا در نردیکی هم قرار دارند. معماری خانه‌ها در این محله تاریخی شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. توصیه می‌کنم در هنگام شب بازدید از محله تاریخی هامامونو را از دست ندهید. خانه‌های موجود در این محله اکنون تبدیل به کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی شده است.

پارک‌های آنکارا

پارک‌های این شهر یکی دیگر از جاهای دیدنی آنکارا هستند. اگر شانس سفر به آنکارا را داشتید حتما رفتن به پارک‌های این شهر را در برنامه سفر خود قرار دهید. برخی از این پارک‌ها همچون پارک جوانان تا حدی بزرگ و وسیع هستند که حتی در یک روز هم نمی‌توان به اندازه کافی در میان زیبایی‌هایش گشت‌وگذار کرد. در زیر به معرفی پارک‌های آنکارا پرداخته‌ایم.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

پارک جوانان (Gençlik Parkı)

پارک جوانان آنکارا فضایی در حدود ۷۰ هکتار را شامل می‌شود. اگر به وسیله قطار از شهر دیگری به آنکارا سفر کنید یکی از نخستین چیزهایی که در این شهر خواهید دید چرخ‌وفلک بزرگ پارک جوانان می‌باشد. در این پارک در کنار شهربازی و فضاهای سبز  چشم‌نواز استخرهای آب هم وجود دارند. این پارک هم یکی دیگر از جاهای دیدنی آنکارا است که در شب هم می‌توانید از آن بازدید کنید و نورپردازی آن جالب توجه خواهد بود. البته در پارک جوانان آنکارا فروشگاه‌ها متنوعی وجود دارد و از بابت خرید مشکلی نخواهید داشت.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

پارک کولو (Kuğulu Parkı)

پارک کولو به اندازه پارک جوانان در آنکارا بزرگ نیست. این پارک حدودا ۲.۵ هکتار وسعت دارد. نکته جالب در مورد پارک کولو که به عنوان پارک سوان نیز شناخته می‌شود نگهداری قوها در آن است.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

پارک گکسو (Göksu Park)

اگر در آنکارا به دنبال مکانی دنج و آرام هستید که یک روز غروب را در آن بی سر و صدا سپری کنید به پارک گکسو بروید. در این پارک یک دریاچه بزرگ قرار دارد که کافه‌هایی بر روی آن به چشم می‌خورد.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

مساجد دیدنی آنکارا

مساجد با معماری‌های خیره‌کننده در کشور ترکیه از جاذبه‌های گردشگری اصلی به شمار می‌آیند. این مساجد به نوعی نمایانگر هنر اسلامی در سال‌های بسیار دور هستند و معمولا بسیار باشکوه طراحی شده‌ااند. با اینکه می‌توان گفت مسجد ایاصوفیه در استانبول سنبل مساجد زیبا در ترکیه است اما مساجد این شهر هم از جاهای دیدنی آنکارا بوده و جذابیت‌های زیادی دارند.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

مسجد قوجاتپه

حتی اگر به بازدید از مساجد و مکان‌های مذهبی علاقه‌ای ندارید سری به مسجد قوجاتپه بزنید. این مسجد یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنکارا بوده که قدمت آن به سال ۱۹۶۷ میلادی می‌رسد. مسجد قوجاتپه در حقیقت بزرگترین مسجد در سراسر آنکارا محسوب می‌شود و چهار مناره بزرگ آن از هر جایی در آنکارا قابل مشاهده است.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

مسجد حاجی بایرام

مسجد حاجی بایرام مربوط به قرن ۱۴ میلادی می‌باشد. این مسجد برای حاجی بایرام سوفی، شاعر و بیانگذار فرقه بایرامی است. مسجد حاجی بایرام نیز در نزدیکی منطقه تاریخی اولوس قرار دارد.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

معبد آگوستوس

گایوس اکتاویوس تورینوس ملقب به آگوستوس نخستین امپراطور روم در این مکان شرح حالی از زندگی خود را بصورت سنگ نوشته در آورده است. گفته می‌شود که خود شخص آگوستوس این سنگ نوشته را ایجاد کرده و هم اکنون نیز قابل مشاهده است. معبد آگوستوس یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آنکارا بوده که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

دریاچه‌های آنکارا

در سفر به آنکارا نباید مناظر طبیعی را نیز از دست داد. در این شهر دو دریاچه بسیار زیبا واقع شده که شما می‌توانید ساعت‌ها در کنار آن از طبیعت لذت ببرید. دریاچه‌های موگان و ایمیر در آنکارا از مکان‌هایی هستند که بازدید از آنها همواره در لیست سفر گردشگران قرار می‌گیرد.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

دریاچه موگان (Lake Mogan)

اگر دوست دارید تا در سفر خود به آنکارا پیک‌نیک را تجربه کنید به دریاچه موگان در این شهر بروید. این دریاچه کوچک یکی از زیباترین جاهای دیدنی آنکارا بوده که برای پیاده‌روی نیز بسیار مناسب است.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

دریاچه ایمیر (Lake Eymir)

یکی دیگر از مناظر طبیعی بسیار زیبا در آنکار دریاچه ایمیر می‌باشد. این دریاچه در محیطی جنگلی و کوهستانی واقع شده و برای علاقمندان به طبیعت‌گردی ایده‌آل است.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

جاذبه‌های گردشگری مدرن در آنکارا

آنکارا در حال تبدیل شدن به شهری مدرن است. اگر دوست دارید تا از جاذبه‌های گردشگری کمی مدرن در این شهر بازدید کنید به برج آتاکوله بروید.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

برج آتاکوله

در میان جاهای دیدنی آنکارا برج آتاکوله از سایرین متفاوت‌تر است. این برج در حدود ۱۳۰ متر ارتفاع داشته و از بالای آن چشم‌انداز بی‌نظیری رو به شهر آنکارا خواهید داشت. توصیه می‌کنم میل کردن یک وعده غذایی خود را برای رستوران گردان برج آتاکوله برنامه‌ریزی کنید.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

آکواریوم آکوا وگا (aquavega)

تونل آکواریوم آکوا وگا حقیقتا یکی از بهترین تونل‌های آبی آکواریومی در سراسر اروپا محسوب می‌شود. در این آکواریم بیش از ۱۲ هزار آبزی زندگی می‌کند. شما می‌توانید در آکواریوم آکوا وگا کوسه‌ها را نیز از نزدیک تماشا کنید. این مکان یکی از بهترین جاهای دیدنی آنکارا بوده که در آن می‌توانید به تفریح بپردازید. هزینه ورودی به آکواریوم آکوا وگا برای بزرگسالان ۱۵ لیر و برای کودکان ۱۰ لیر می‌باشد. اگر از علاقمندان به دنیای زیر آب هستید در آنکارا سری به آکواریوم آکوا وگا بزنید.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

پارک‌های آبی آنکارا

با اینکه شهر آنکارا دارای ساحل نیست اما تفریحات آبی همچنان در آن پرطرفدار است. دو پارک آبی بزرگ این شهر مکان ایده‌آلی برای تفریح محسوب می‌شود. البته آنکارا تعداد زیادی پارک آبی در خود جای داده است.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

پارک آبی واتر سیتی  (Watercity Aquapark)

در پارک آبی واتر سیتی  یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنکارا  بیش از ۳۰ بازی هیجان‌انگیز آبی به چشم می‌خورد. این پارک در حدود ۸۰ هزار متر مربع وسعت داشته و در حقیقت بزرگترین پارک آبی در سراسر آنکارا به شمار می‌آید.  سرسره‌های آبی متنوع، استخر‌ها و رستوران‌های پارک آبی واتر سیتی  انتظار شما را می‌کشد. جالب است بدانید حتی برخی از شرکت‌ها جلسات کاری خود را در این پارک  آبی برگزار می‌کنند. هزینه ورودی پارک آبی واتر سیتی  برای بزرگسالان ۵۰ لیر و برای کودکان ۳۵ لیر است. البته توجه داشته باشید که این مقدار در آخر هفته‌ها به اندازه ۱۰ لیر افزایش می‌یابد.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

پارک آبی کن کایا (Cankaya waterpark)

در پارک آبی کن کایا از استخرهای شنا در فضای باز و تفریحات متنوع آبی لذت ببرید. در این پارک آبی برای راحتی گردشگران یک هتل نیز احداث شده است. یکی از نکات جالب توجه در پارک آبی کن کایا وجود زمین‌های بازی و انجام مسابقات می‌باشد که این مکان را به فضایی خانوادگی تبدیل کرده است. هزینه ورودی به این پارک آبی برای بزرگسالان ۶۰ لیر و برای کودکان ۳۰ لیر می‌باشد.

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

موزه‌های آنکارا

یکی از روش‌هایی که به وسیله آن می‌توانید با فرهنگ و تاریخچه شهر آشنا شوید بازدید از موزه‌ها می‌باشد. علاقمندان به المان‌های تاریخی شهر حتما باید سری به موزه‌های آنکارا بزنند. در زیر لیست تعدادی از موزه‌های آنکارا را آورده‌ایم.

  • موزه هنر و مجسمه سازی
  • موزه تمدن‌های آناتولی
  • موزه هوانوردی

جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «جاذبه های گردشگری شهر آنکارا پایتخت ترکیه»

  1. از مطلبی که نوشته بودین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. من خودم به شخصه همه کارام رو اینترنتی انجام میدم. اینجا هر چیزی که میخوایم پیدا میشه و کسایی مثل شما با ارائه مطلبای بدردبخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. حتی دیدم واسه لوله بازکنی برچسب دیگه نیازی نمیشه و با دوتا کلیک ساده میشه چاه بازکن پیدا کرد! دم همگی شما صاحبای سایت های مختلف گرم که اینطوری کارمون رو راحت کردین.

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید