بنر هدر

دیدنی های لندن را از نگاه یک محلی

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

قصد سفر به لندن را دارید؟ با راهنمایی یک محلی از هزینه های سرسام آور کم کنید.معمولا هر گردشگری که به لندن می آید یک لیست بلندبالا باخود همراه می آورد: تقاطع پیکادیلی سیرکِس Piccadilly Circus، میدان لی سستر Leicester، تقاطع آکسفورد، آسمان‌خراش شارد و چرخ و فلک لندن همیشه در ابتدای این لیست هستند.در حالیکه اگر از یک محلی در این مورد بپرسید چیز دیگری می گوید. تصمیم نداریم کاری کنیم تا از این چشم اندازها صرف نظر کنید (دیدنی های تاریخی و یادبودی زیادی در لندن وجود دارد که یک محلی می تواند ساعت ها در موردش برای شما بگوید) بلکه حرف ما این است که شما گرفتار تله های توریستی نشوید. در ادامه لیست دیدنی های لندن را از نگاه یک محلی خواهیم دید:

میدان لی سستر

دیدنی های لندن را از نگاه یک محلیدر واقع شما با بهای یک بلیط سینمای ۲۵ دلاری و صرف زمان ۴۰ دقیقه از این میدان دیدن می کنید. پارکی در وسط این میدان است که پر شده از کبوتران و اطراف آن رستوران های فراوان و با کیفیت ساخته شده اند و علاوه بر این، چندین سالن سینما هم آن دور و اطراف به چشم می خورند.

غذاخوری در شهر چینی ها

دیدنی های لندن را از نگاه یک محلیهر شهری، برای خودش یک محله چینی نشین دارد ولی لندن سزاوار این است که چون زیارتگاهی پرستیده شود. در این میان، اگر در جست و جوی یک غذای چینی خوب هستید دو رستوران هوتونگ Hutong یا هاکاسان Hakkasan را انتخاب کنید. اگر دلتان پیراشکی گوشتی dumplings می خواهد به رستوران یائوچا Yauatcha بروید ولی اگر فقط دوست دارید جایی برای غذا خوردن داشته باشید، یک میز در رستوران پالومارThe Palomar رزرو کنید. در شهر چینی ها به همان اندازه که در جایی دیگر وقت صرف می کنید، غذایی خوشمزه سفارش می دهید و با شما مثل گردشگر هم رفتار نمی کنند (گران فروشی نمی کنند).

منطقه تفریحی The O2 Arena

دیدنی های لندن را از نگاه یک محلیگنبد هزاره لندن یکی از پربازدیدترین های لندن در سال ۲۰۰۰ بود که اکنون کاربری ندارد و با عنوان منطقه تفریحی The O2 Arena شناخته شده است که ارزش دارد برای تماشای کنسرت به آنجا بروید. رفتن به این منطقه مثل یک مأموریت است. مکانی پر از بچه های پر شور و عروسک های بامزه و فست فود های خوشمزه. اگر دلتان یک غذای خوب می خواهد و دنبال یک فضای دلخواه با جمعیتی شاداب هستید، به سالن غذاخوری Street Feast بروید.

چشم اندازی برفراز آسمان خراش شارد

دیدنی های لندن را از نگاه یک محلیاین آسمان خراش کاملا حیرت انگیز است و قلمرویی در خط افق دارد پس خیلی هم جای شگفتی ندارد که صعود به بلندای این آسمان خراش در لیست بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفته است. فقط یک نکته، می خواهید برای پیوستن به آن جمعیت در بالای برج، چهل دلار بدهید؟! خب این کار را نکنید،در عوض، به یکی از آبمیوه فروشی های ساختمان بروید و یک آبمیوه سفارش بدهید. چشم انداز ۳۶۰ درجه همراه با نوشیدنی هم خوب است. به پیشنهاد ما در مورد رستوران هوتونگ Hutong هم فکر کنید، از گذراندن زمان در آنجا همراه با تماشای چشم انداز پشیمان نخواهید شد.

اتوبوس سواری در خیابان آکسفورد

دیدنی های لندن را از نگاه یک محلیاتوبوس های قرمز لندن یک تصویر بین المللی دارند و هر مسافری را مشتاق می کند تا سوارش شود. آنچه که این سواری را جالب می کند سرعت کند این اتوبوس است که تجربه ای خسته کننده خواهد بود. در این اتوبوس مجبورید بیست دقیقه تکان نخورید درحالیکه می توانستید سریع تر و راحت تر راه بروید (عادی و بدون سوار شدن). سوار یکی از همین اتوبوس های قرمز که در سایر خیابان های لندن حرکت می کنند شوید و همین را تجربه کنید.

چرخ و فلک لندن

دیدنی های لندن را از نگاه یک محلیتجربه هیجان انگیزی است ولی تنها برای چند دقیقه. آنجاست که شما گرفتار می شوید درحالیکه تلاش می کنید تا نیم ساعت باقی مانده در آن بالا را بگذرانید. در عوض، این چرخ غول آسای رویایی را از دور هنگام  قدم زدن در اطراف رودخانه تامس، محدوده ویکتوریا، تحسین کنید. اتفاقا فرصت عکاسی بهتری هم به شما می دهد.

صرف شام در کشتی کروز رودخانه تامس

دیدنی های لندن را از نگاه یک محلیاین کار شدنی است. بعید است که غذا خوشمزه نباشد و شما یک تجربه عالی نداشته باشید. در کنار این فضا، جاهای زیباتر دیگری هم هست که شبیه به هم هستند با چشم اندازی مشابه، مثل قدم زدن در پل Black friars. مثلا می توانید در خانه خوراکی باتلرز وارف چاپ Butlers Wharf Chop غذا سفارش بدهید که یک تیر با دو نشان است. یک غذای خوشمزه با یک چشم انداز عالی از پل_ برج لندن Tower Bridge.

خیابان شافتیز باری

دیدنی های لندن را از نگاه یک محلیبه نظر می رسد که این خیابان در همه کتاب های راهنما خودنمایی می کند و هنوز هم دلیلش مشخص نیست. مثل اینجا، کمتر پیدا می کنید. در قدم اول یک دروازه ورودی هست به سمت سوهو Soho که یک منطقه تفریحی می باشد. در عوض ورود به این منطقه، برگردید و وارد خیابان کناری شوید، جایی که مغازه ها و کافه های بهتری در مسیر می بینید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید