بنر هدر

کلیسای جامع نوتردام ، برجسته ترین کلیسای فرانسه

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

کلیسای جامع نوتردام پاریس یا Notre Dame de Paris (معنی “بانوی ما از پاریس” در فرانسه) یک کلیسای گوتیک در حومه پاریس فرانسه قرار دارد و ورودی اصلی آن به غرب است.

کلیسای جامع نوتردام ، برجسته ترین کلیسای فرانسه
کلیسای جامع نوتردام با مجسمه های آن و شیشه های شیشه ای رنگی، بر خلاف معماری پیشین رومانسک، تاثیر سنگین ناسیونالیستی را نشان می دهد. این یکی از اولین کلیساهای گوتیک بود و ساخت آن در طول دوره گوتیک صورت گرفت.
کار ساخت و ساز در کلیسای جامع نوتردام در پاریس در قرن 12 آغاز شد، تا زمانی که حدود 300 سال بعد از ساخت و ساز نهایتا به پایان رسید . در حال حاضر یکی از برجسته ترین کلیساهای فرانسه و یکی از قدیمی ترین کلیسای این شهر است.  سبک های مختلف معماری در این کلیسا به طور واضح مشهود است.  این سبک های مختلف به زیبایی و جذابیت این کلیسا افزوده است.

کلیسای جامع نوتردام ، برجسته ترین کلیسای فرانسه
کلیسای جامع نوتردام پاریس در طول تاریخ خود، در طول انقلاب فرانسه در سال 1786، آسیب های زیادی دیده بود. خوشبختانه، قسمت های عظیمی از کلیسا بازسازی شد و همچنان به جذب توریست از سراسر جهان ادامه داد. در کلیسای جامع نوتردام مراسم های مختلف مذهبی و رویدادهای تاریخی را در کلیسای جامع نوتردام برگزار شده است و همه ی مردم این شهر با ادیان و ملیت های مختلف نسبت به کلیسای ناتردام احترام خاصی قائل اند.
کلیسای جامع نوتردام پاریس به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک فرانسوی در جهان شناخته می شود همین امر باعث شده که همه ساله توریست های زیادی را به سمت خود جذب کند. نام نوتردام در فرانسه به معنای “بانوی ما” است. این نام اغلب در نام کلیساهای کاتولیک در کشورهای فرانسه مورد استفاده قرار می گیرد.

کلیسای جامع نوتردام ، برجسته ترین کلیسای فرانسه
کلیسای جامع نوتردام ، نمایشگاهی از آثار هنری، مبلمان و بسیاری از موارد با ارزشی است که طراحی های  نایو گوتیک را نشان می دهد . گردشگران همه ساله با اشتیاق به دیدن این کلیسای بزرگ می آیند ، البته برای دیدن این بنای زیبا بلیط تهیه میکنند. 3 بار در روز مراسمی در این کلیسا برگزار میشود که هر سانس تعداد زیادی از مردم و گردشگران جهان شرکت میکنند.
در اطراف کلیسای جامع نوتردام تعدادی از هتل های پاریسی خیره کننده و مجللی وجود دارد که با اقامت در آنجا به اندازه کافی منظره ی باشکوهی از کلیسای جامع نوتردام برای لذت بردن خواهید داشت. البته ناگفته نماند که این کلیسا یکی از دیدنی های پربازدید و جذاب در شهر پاریس است که آشنا شدید. شما را به این شهر تاریخی ، فرهنگی و توریستی دعوت میکنیم تا از نزدیک شاهد زیبایی های خارق العاده پاریس باشید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید