بنر هدر

جاهای دیدنی کیش در پاییز

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جاهای دیدنی کیش در تابستان به تعداد آنها در پاییز نمیرسد . فصل پاییز به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب در ایران مانند فصل بهار طرفداران گردشگر زیادی دارد که اغلب جهت پوشیدن لباس مناسب به این فصول علاقه مندند . از طرفی به این فکر کردید کیش میتواند گزینه مناسب سفر پاییزی باشد ؟  خود را برای سواحل و دیدنی های کیش آماده کنید و از سفر کردن لذت ببرید .

جزیره کیش اغلب به نام مروارید خلیج فارس نام برده می شود و مساحتش 90 کیلومتر مربع است. این جزیره استراحتگاهی زیبا در خاورمیانه و خلیج فارس است. قوانین کیش در مقایسه با بقیه شهرهای ایران سخت گیری کمتری دارد و مردم آن مثل بقیه جاهای کشور مهماندوست و صمیمی هستند.

کشتی یونانی کیش

کشتی به گل نشسته یونانی، اکنون نماد جزیره کیش بوده و به تماشا نشستن آن در غروب دل انگیز جزیره، یکی از زیباترین منظره هایی است که می توان در سفر به کیش آن را شاهد بود. با عکس گرفتن در چشم انداز کشتی و غروب، می توان یکی از زیباترین لحظات حضور خود در کیش را برای همیشه ماندگار کرد.

برای دیدن داخل کشتی تنها یک راه وجود دارد که برای آن باید به یکی از کلوپ های غواصی جزیره بروید، لباس غواصی بپوشید و به آب بزنید تا علاوه بر تماشای درون کشتی یونانی، زیبایی های زیر آب های نیلگون خلیج فارس را نیز ببینید.

جاهای دیدنی کیش در پاییز

آب و هوای کیش

جزیره کیش آب و هوایی گرم و خشک دارد و تحت تاثیر آب و هوای بیابانی است. تابستان های آن گرم و طولانی و زمستان ملایم و کوتاه است. توده های مختلف هوای شمال غرب و جنوبی بر آب و هوای جزیره تاثیر می گذارند و البته در کل خشک و کم باران است و بارندگی عمدتا در زمستان به شکل رگبار و سیلاب است. میزان رطوبت در تابستان بسیار بالاست و گاهی به صد در صد هم می رسد. در این جزیره برف و یخبندان وجود ندارد.

ساحل کلبه هور

در غربی ترین نقطه جزیره کیش و در نزدیکی کشتی یونانی، ساحل صخره ای زیبایی با نام کلبه هور قرار دارد که می توان با حضور در آن و نشستن بر روی آلاچیق های فراهم شده، نظاره گر غروب خورشید باشید و ذهن خود را از هم همه های همیشگی خالی کرده و تنها از این تصویر زیبای طبیعی لذت ببرید.
یکی از دلایل جذابیت بیش از اندازه ساحل صخره ای کلبه هور، بکر و دست نخورده بودن آن است و نیز اینکه در این ساحل شما می توانید حرکت خرچنگ ها را به راحتی نظارگر باشید. در فاصله کمی از این ساحل نیز لنجی متعلق به بومیان منطقه وجود دارد که در حدود ۱۰ سال پیش در این ساحل به گل نشسته و منظره خاصی را به وجود آورده است.

جاهای دیدنی کیش در پاییز

ساعات کار در جزیره کیش

در این جزیره مراکز خصوصی و دولتی و بانکها از شنبه تا جهارشنبه به صورت تمام وقت و روزهای پنج شنبه به طور نیمه وقت مشغول به کار هستند.

ادارات معمولا از 7/30 تا 14/30و بعد از ظهرها از 17/30 تا 20/0

بانک ها از ساعت 8 صبح تا 13/30 و بعداز ظهر از 17 تا 19

مراکز خرید و دیگر مراکز خصوصی، هفت روز هفته از ساعت 9 صبح تا 13/30 و بعدازظهر از 17 تا 23 مشغول به کارند

حمل و نقل در جزیره کیش

کرایه اتومبیل

مسافران در صورت تمایل می توانند با کرایه اتومبیل بدون راننده در جزیره گردش کنند. تحویل اتومبیل معمولا در فرودگاه یا محل اقامت شما می باشد.

تاکسی

برای رفت و آمد در جزیره می توان از تاکسی های تلفنی سفید رنگ، ویا تاکسی های خطی زرد رنگ استفاده کرد.

مینی بوس  و دیگر وسایل نقلیه عمومی هم در جزیره جهت رفت و آمد وجود دارد.

اسکله تفریحی کیش

اگر به تفریحات دریایی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم در سفر خود به جزیره کیش، حتما سری به اسکله تفریحی این جزیره بزنید؛ در این اسکله امکان ماهی گیری برای میهمانان فراهم شده و می توانید با آرامش به این کار بپردازید و یا از تماشای ماهیگری دیگران لذت ببرید.
در این اسکله، قایق های شیشه ای وجود دارد که شما می توانید از داخل آنها به تماشای دنیای زیر آب و ماهی های رنگارنگ آن بپردازید؛ ناگفته نماند که در این اسکله، امکانات تفریحی بسیار دیگری مانند قایق های پارویی، پدالی و ماهیگری و یا امکان غواصی فراهم شده تا در زمان حضور در این اسکله بیشترین بهره را از سفر خود ببرید.

جاهای دیدنی کیش در پاییز

رستوران های جزیره کیش

در رستوران های کیش انواع غذاهای ایرانی ، فرنگی و دریایی با کیفیت مناسب ارائه می شود. به دلیل تنوع صید در آبهای اطراف، غذاهای دریایی در رستوران ها انتخاب اول است و البته باید خاطرنشان کرد که متوسط بهای رستوران های جزیره نسبت به سایر رستورانهای سرزمین اصلی بالاتر است.

جاهای دیدنی کیش در پاییز

برخی رستوران های جزیره به غیر از سرو غذا، موزیک زنده هم دارند و قیمت آنها با توجه به کیفیت گروه موسیقی متفاوت و حداقل 4 برابر رستوران های معمولی است.

رستوران های جزیره تا پاسی از شب پذیرای مهمانان هستند.

بازارها و مراکز تجاری کیش

بازارها و مراکز تجاری، نیروی محرکه اقتصادی کیش هستند که با معماری مدرن  وزیبادر منطقه خلیج فارس و خاور میانه منحصر به فرد بوده وبا انوع کالاها وشعبات  نمایندگیهای شرکتهای بزرگ دنیا به فعالیت اشتغال دارند.

این بازارها ومراکز تجاری بی شک یکی از جاذبه های اصلی کیش می باشد که سالانه تعداد قابل توجهی از مسافران وگردشگران را به جزیره کیش جذب می نمایند.گردشگران ومسافران باهر قصدونیتی که به کیش سفر نمایند بطور حتم ازبازارها دیدن کرده و دست خالی برنخواهند گشت.

جاهای دیدنی کیش در پاییز

درکیش بازارها و مجتمع های تجاری بزرگ وجود دارد که بیشتر آنها قدمت 10ساله دارد. این بازارها زیر نظر جامعه بازاریان و بازرگانان کیش اداره می شوند.

این بازارها عبارتند از: بازار سفین، بهکیش، بازار خدماتی هرمز، مرکز تجاری، بازار مرجان، بازار مروارید، بازار پانیذ، پردیس 1و2 ، بازار پارس خلیج، ونوس، مریم، زیتون، دیپلمات، دامون، عرب ها، رویال مال.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش

بی شک تماشای مجسمه ۱۲ متری مرد ماهیگیری که تورش را به طرف دریا گرفته، خالی از لطف و زیبایی نیست. برای دیدن این مجمسه زیبا، باید به بخش شرقی جزیره بروید. همچنین در این پارک ساحلی می توانید با استفاده از شن های ساحل، مجمسه و نماد های مورد علاقه خود را بسازید.

جاهای دیدنی کیش در پاییز

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید