جاهای دیدنی لس آنجلس ، همه چیز در یک شهر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

سفر به لس آنجلس میتواند یکی از کامل ترین سفرها باشد که در آن می توانید از تاریخ ، معماری ، موزی ، هنر ، طبیعت ، تکنولوژی و . . . نام برد که دیدن هر کدام لذت های سفر را چند برابر می کند .

لیست کارهایی که می توان در لس آنجلس انجام داد به اندازه وسعت شهر، طولانی است. اگر زمان محدودی دارید می توانید روزهایی را به تنهایی در موزه اصلی شهر بگذرانید و اصلا به هالیوود نروید. انتظار می رود چندمایلی میان ساحل سانتا مونیکا و گشت و گذار در دریاچه نقره ای بگذرانید. اما نکته مهم درباره این شهر این است: کارهای زیادی برای انجام دادن و چیزهای زیادی برای دیدن است، که لیستی از آن ها را در زیر ذکر می کنیم:

دیدن مناظر هالیوود

افراد مشهور هالیوود دور از لس آنجلس نیستند. برای اینکه نگاهی اجمالی داشته باشید، می توانید در پیاده روی مشاهیر هالیوود ( Hollywood Walk of Fame ) قدم بزنید، جایی که بیش از 2400 چهره از دنیای سرگرمی با حروف طلایی سمبولیک روی موزاییک های صورتی جاودانه شده اند.اگر به سینما و فیلم علاقه دارید، به اثر انگشت و پای افراد معروف درChinese Theatr سری بزنید. ممکن است آن گونه که تصور می کردید پرزرق و برق به نظر نرسد اما هالیوود هنوز هم جذابیت های خودش را دارد.

جاهای دیدنی لس آنجلس ، همه چیز در یک شهر
پیاده روی مشاهیر هالیوود

مطالعه و بررسی شاهکارهای پرهزینه

مرکز گتی به خاطر موقوفات سخاوتمندانه و محوطه hilltop موجب غبطه موزه های سراسر جهان است. گرچه با مجموعه غنی گالری Old World قابل مقایسه نیست اما کارهای قابل توجهی از آثار تاریخی همچون چندین نقاشی از روبنس و نمونه هایی از امپرسیونیست از جمله مونو، رنوار، سزان و ون گوگ را شامل می شود.هنرهای تزئینی فرانسوی و مجموعه عکس ها قطعا ارزش دیدن دارند و فراموش نکنید به شکار Miró and Moore در باغ مجسمه آن بپردازید.

جاهای دیدنی لس آنجلس ، همه چیز در یک شهر
مرکز گتی در لس آنجلس

تورهای پیاده روی

برای صرفه جویی در سوخت و ارزش نهادن به میراث معماری شهری لس آنجلس، از تورهای پیاده روی استفاده کنید. تور پیاده روی Conservancy در لس آنجلس شما را به دیدن مناظر بالای شهر و زیباترین ساختمان ها، از تئاتر تاریخی داون تاون Downtown) ) و ساختمان های Art Deco ( به صورت هفتگی) تا تور افق مدرن ( به صورت ماهانه) خواهد برد. مطمئن شوید که مکان خوبی را رزرو کرده اید زیرا این تورها بسیار طرفدار دارند.

موزه شگفت انگیز در لیست موزه های لس آنجلس

مجموعه های موزه هنر لس آنجلس یا LACMA، شامل مساحت 20 هکتاری از ساختمان ها می باشد که در سال 2008 دوباره در مسیر بازسازی قرار گرفته است. نقطه مرکزی، ورودی بزرگ BP است که شامل تاسیسات خیره کننده ای از لامپ های شهری “کریس باردن” است. موزه هنر معاصر مجموعه ای خیره کننده از آثار و کارهای هنری مدرن می باشد. LACMA سراسر خیابان، از موزه خودرو پترسن و موزه هنر Craft & Folk را دربرگرفته است، همچنین موزه آکادمی تصاویر متحرک نیز در حال ساخت است.

جاهای دیدنی لس آنجلس ، همه چیز در یک شهر
مجموعه های موزه هنر لس آنجلس یا LACMA

با انیمیشن های میکی و مینی

شما هرگز برای رفتن به دیزنی لند پیر نیستید، در این پارک افسانه ای کارهای جالب زیادی برای انجام دادن وجود دارد. دیزلی لند دارای بیش از هفت سرزمین بوده و در مجاورت کالیفرنیا ادونچر (California Adventure)قرار دارد. بعد از مرور نکات راهنمایی ضروری دیزلی لند، در خیابان اصلی ایالات متحده قدم می زنید تا روزهای قرن نوزدهم آمریکا و غرب را در فرانتیرلند (Frontierland) تجربه کنید به همراه موسیقی New Orleans square، بدون مشروبات الکلی. سواری های عالی شامل کوه فضایی تهوع آور ((stomach-churning Space Mountain و ماجراجویی های حماسی ایندیانا جونز است.

جاهای دیدنی لس آنجلس ، همه چیز در یک شهر

دیزنی لند در ایالات متحده آمریکا

نگاهی به بی نهایت

هرزمان یک موزه جدید در لس آنجلس ساخته می شود، ایده عظیمی به شمار می رود. گرچه موزه برود ((Broad به لطف پذیرش رایگان موزه، طراحی متمایز و مجموعه هنری پساجنگ لحظه ای به یادماندنی در تاریخ اخیر لس آنجلس بوده است.
اتاق آینه ای بی نهایت یویوی کاساما (Yayoi Kusama ) بینندگان را به فضایی ستاره ای از LED های درخشان و چشمک زن منتقل می کند. زمان انتظار برای این تجربه 45 ثانیه ای ساعت ها طول می کشد، بنابراین به محض این که وارد موزه شدید به تاسیسات طبقه اول بروید، سیستم های فروش بلیط راهی برای کاهش صف های ورودی است.

جاهای دیدنی لس آنجلس ، همه چیز در یک شهر
موزه برود

برج های watts

در سال 1920، سیمون رودیا، کاشی کار ایتالیایی، شروع به ساخت برج های واتس (Watts Towers) با آهن قراضه کرد. او به مدت 30 سال با استفاده از موادی مانند شیشه های سبز از بطری های سون آپ یا کانادا درای و کاشی هایی از ظروف های سفالی مالیبو، همچنین وسایل تزئینی، سنگ مرمر و صدف، به ساخت و تزیین برج ها پرداخت. 17 تا از این سازه های جذاب وجود دارد که بلندترین آن ها حدود 100 فوت ارتفاع دارد. هنوز هم بعد از سال ها، طیفی زیبا و خیره کننده از این برج ها ایجاد می شود.

جاهای دیدنی لس آنجلس ، همه چیز در یک شهر
برج های واتس امریکا

گردش در جاده مالهالند آمریکا

اگر به گردش و تفریح با اتومبیل علاقه مند هستید، حتما سری به جاده مالهالند بزنید. این جاده کلاسیک به مناظر هالیوود و نواحی خوش منظره و زیبا منتهی می شود. فقط مراقب پیچ ها در طول جاده باشید.

جاهای دیدنی لس آنجلس ، همه چیز در یک شهر
جاده مالهالند

گشت و گذار در سه گانه گنجینه های فرهنگی

انتخاب میان کتابخانه هانتینگتون، مجموعه هنری (Art Collections) و باغ گیاه شناسی برای علاقه مندان به هنر، سخت خواهد بود. این محل چندمنظوره، دارای یک گالری هنری، یک کتابخانه مجهز و باغ گیاه شناسی با طراحی استادانه می باشد. یک باغ صحرایی با کاکتوس و باغی ژاپنی تپه ای نیز از جاذبه های این مجموعه می باشد. حتما یک روز را به گردش در این محل شگفت انگیز در مجاورت پاسادنا اختصاص دهید.

محصولات سفر

2 دیدگاه دربارهٔ «جاهای دیدنی لس آنجلس ، همه چیز در یک شهر»

  1. سلام کسی میدونه اون گذرگاه روی اب ک تو فیلم لالالند سب روش اهنگ شهر ستاره هارو خوند ،اسمش چیه؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید