بنر هدر

جاهای دیدنی والنسیا در اسپانیا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جاهای دیدنی والنسیا بی شمار است اما ما چند مورد از دیدنی های والنسیا و آب و هوای والنسیا ، جشنواره های والنسیا و … را معرفی میکنیم . در مطالب قبلی از جاهای دیدنی مادرید و جاهای دیدنی بارسلون گفتیم اما جاذبه های گردشگری والنسیا هم کمتر از آنها نیست از گشت و گذار در والنسیا لذت ببرید .

مختصری درباره والنسیا

درباره والنسیا می توان گفت که شهری است در شرق اسپانیا، مرکز ایالت خود مختار والنسیا که در دشتی حاصلخیز، نزدیک دهانه رودخانه توریا در دریای مدیترانه واقع است. این شهر، بازار و مرکز خرید و فروشی محصولات کشاورزی است و در آن کارخانه های متنوعی وجود دارد. صنایع شهر، شامل صنایع نساجی، فلزکاری، شیلات، کشتی سازی و مواد غذایی است. بنابر تاریخ رومیان، لیوی سربازی رومی، والنسیا را در ۱۳۸ قبل از میلاد به تصرف درآورد و شهر تا ۴۱۳ بعد از میلاد، در تصرف رومیان بود؛ بعد از آن به تصرف ویزیگوت ها درآمد.
در ۷۱۴ میلادی، اعراب شمال آفریقا این شهر را از فرمانروایی ویزیگوت ها خارج کردند و در ۱۰۲۱، آن را مرکز پادشاهی و فرمانروایی مستقل والنسیا قرار دارند. در طول جنگ های ناپلئون (۱۸۱۵-۱۷۹۹)، این شهر، دو سال (۱۸۱۳-۱۸۱۲)، تحت کنترل فرانسه بود. والنسیا در طول جنگ داخلی اسپانیا (۱۹۳۹-۱۹۳۶) مرکز دولت خواه بود.
جمعیت این شهر بر اساس آمار سال ۲۰۰۷، ۱/۶۷۱/۱۸۹ نفر بوده است. والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا و بیست و یکمین شهر بزرگ اروپا است.
رشد اقتصادی والنسیا در دهه اخیر، قابل توجه بوده است و دلیل اصلی آن، رشد صنعت گردشگری و صنایع وابسته به آن است. بندر والنسیا یکی از بزرگترین بندرهای سواحل دریای مدیترانه و دومین بندر بزرگ اسپانیاست ۲۰ درصد صادرات اسپانیا در این بندر صورت می گیرد. صادرات اصلی والنسیا، غذا و نوشیدنی، الیاف و محصولات فلزی است. درصد بی کاری در این شهر، از درصد بی کاری در کل اسپانیا پایین تر است.

جاهای دیدنی والنسیا در اسپانیا

مختصری درباره والنسیا – درباره والنسیا

در این شهر دو زبان رسمی، رایج است: والنسیایی و اسپانیایی: ولی دولت محلی، بر استفاده از زبان والنسیایی تأکید دارد؛ به عنوان مثال، تمام علایم در مترو به زبان والنسیایی است؛ ولی ترجمه اسپانیایی آن نیز با فونت کوچک تر زیر آن وجود دارد.
والنسیا به خاطر تفریحات شبانه اش بسیار معروف است. اکثر رستوران ها و کلوپ های شبانه در ناحیه کارمن قرار دارند. اصلیترین کلوپ های شبانه در ناحیه کانواس و خوآن لورنس هستند. در تابستان، تفریحات شبانه در بندر و ساحل مالواروسا.
والنسیا به دلیل فرهنگ و آشپزی جالب و متنوعش نیز شهرت دارد: پایالا (Paella) نوعی ماهی با برنج، فارتون (نوعی نان)، ارکساتا(نام چند نوع نوشیدنی گیاهی که از بادام زمینی، کنجد، برنج و جو و گونه ای از زنبق تهیه می شود البته به آن (Horchata) نیز می گویند، شربت آبلیموی یخ زده، رسکوئیلتا (نوعی نان) و ماهی مرکب، از غذاهای متداول در والنسیا هستند.
این ویژگی های والنسیا باعث شده که به یکی از بهترین گزینه های تور اروپا تبدیل شود.

جاهای دیدنی والنسیا در اسپانیا

مختصری درباره والنسیا – درباره والنسیا

آب و هوای والنسیا

این شهر، آب و هوای مدیترانه ای دارد: پاییز و بهار آن طوفانی است. حداقل دما در زمستان تا حدود صفر درجه پایین می آید و حداکثر دما در تابستان به حدود ۴۰ درجه می رسد. در تابستان، رطوبت هوا باعث تشدید گرما می شود. متوسط دمای سالانه آن ۱۷/۴ درجه است. بیشترین بارندگی در بهار و ماه های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) است و کمترین بارندگی در تابستان و ماه جولای (تیر). متوسط بارندگی سالانه والنسیا ۵۳۱ میلیمتر است.

دیدنی های والنسیا

والنسیا محل سکونت سر اُسقف اعظم منطقه است. این شهر، چهار دانشگاه و تعدادی مدرسه عالی دارد که مهمترین آنها دانشگاه والنسیا (۱۵۱۰) و دانشگاه پلی تکنیک والنسیا (۱۹۶۸) هستند. دو دروازه از قرن ۱۴ (زمان رومیان) باقی مانده است. از ساختمان های با ارزشی این شهر می توان کلیسای جامع ( قرن ۱۳-۱۵) و مرکز خرید و فروش ابریشم ( قرن ۱۵) را ذکر کرد.

در خیابان های قدیمی و پیج در پیج باریو دل کارمن ساختمان ها و بناهایی وجود دارد که متعلق به دوران رومیان و اعراب است. کلیسای جامع شهر بین قرون ۱۳ و ۱۵ ساخته شده که سبک اولیه ان گوتیک بوده است ولی عناصر معماری باروک و رومانسی نیز در ان وجود دارد. در کنار کلیسای جامع، بنایی به نام باسیلیکا به سبک گوتیک وجود دارد.
بزرگترین میدان والنسیا پلاس دو لا جونتامنت است که تالار شهر، یک سینما و تعداد زیادی رستوران و کافه دراطراف ان است.در میدان پلاس دولا ورگ، باسیلیکا ویرژین (ساختمانی به سبک بازسیلیک) و فواره توریا را می بینیم که برای توریست ها جالب توجه است.

در این شهر، بیش از پانزده موزه عمومی و تخصصی وجود دارد. موزه های مهم شهر، عبارتند از:

موزه علوم و هنرموزه هنرهای مدرنموزه هنرهای عالیموزه هنرهای عالیموزه فالر دو موزه لارتیستا فالروموزه تورینوموزه برنجموزه کارپسجاهای دیدنی والنسیا در اسپانیا

درباره والنسیا – موزه علوم و هنر

بازار مرکزی والنسیا در نوع خودش از بزرگ ترین بازارهای اروپاست. ایستگاه قطار اصلی دل نورت به سبک آرت دکور ساخته شده است. تالار موسیقی پالو دو لا میوزیکال نمونه ای دیگر از معماری مدرن در والنسیا است. معمار مشهور، سانتیاگو کالاتراوا  شهر سال ۱۹۹۶ به سبک مدرن ساخته که شامل ۵ قسمت است:

خانه اپرا و محل اجرای برنامه های هنریسینمای ایمکس، پلانتاریوم  و لازریومباغ لامبراسلموزه علوم پرنسی فیلیپ

پارک اقیانوسی شناسی; این مجموعه بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب می کند و به صورت یک مجتمع دریایی، در شرق والنسیا قرار دارد; (مساحت ناحیه دریایی و اقیانوسی، تقریباً ۱۰۰.۰۰۰ متر مربع است.) بزرگترین آکواریوم اروپا در این پارک وحش است که شامل ۴۵۰۰۰ حیوان از ۵۰۰ نوع مختلف، از جمله ماهی، پرندگان، پستانداران، خزندگان و بی مهرگان است، به علاوه کوسه، پنگوئن، دلفین، شیر دریایی، فیل دریایی و وال از نوع بلوکا که همگی در طبقه زیر دریایی نگهداری می شوند.
این پارک به ۱۰ ناحیه مختلف تقسیم می شود و در آن، باغی با انواع مختلف گیاهان نیز وجود دارد. یکی دیگر از مناطق دیدنی شهر والنسیا، کلیسای سنت مری است که بین قرون ۱۳ تا ۱۵ ساخته شده است. سبک اصلی ان گوتیک بوده، ولی عناصری از معماری باروک و رمانس نیز در آن به چشم می خورد. مرکز بورس لونجا یکی از مناطق مهم توریستی شهر است که جزو میراث فرهنگی دنیا نیز ثبت شده. نکته جالب، اینکه لونجا در سال ۱۴۶۹ به عنوان بازار روغن تأسیس شده بود. یکی دیگر از نقاط دیدنی شهر والنسیا پارک گالیور است که در نزدیکی رودخانه توریا قرار دارد. در این پارک مجسمه هایی از گالیور و شخصیت های این قصه و شهر لیلیپوت وجود دارد. این پارک برای تمام گروه های سنی کودکان وسایل تفریحی دارد.

جاهای دیدنی والنسیا در اسپانیا

درباره والنسیا – پارک اقیانوس شناسی

جشنواره های والنسیا

جشنواره محلی و معروف لاس فالاس که در ماه اسفند (۱۹ مارسی) برگزار می شود، برنامه ای خاصی شهر والنسیا است که نمایش سفالینه های قدیمی والنسیا، لباس های قدیمی با بافت ظریف و نیز نمایش آثار معماری جدید از برنامه های جالب آن است. جشنواره توماتینا (نبرد سالانه گوجه فرنگی) نیز در مرداد (آگوست) برگزار می شود. این مراسم، در آخرین چهارشنبه آگوست برگزار می شود و ده ها هزار نفر از سراسر جهان برای دیدن ان می آیند. در این جشنواره شرکت کنندگان بیش از صد تن گوجه فرنگی به سمت یکدیگر پرتاب می کنند.

لیست جشنواره های والنسیا

لاس فالاس (Las Falllas): در ماه اسفندتوماتینا (La Tomatina): در ماه مرداد

جاهای دیدنی والنسیا در اسپانیا

جشنواره های والنسیا – جشنواره توماتینا

ورزس در والنسیا

تیم فوتبال این شهر، والنسیا اف سی است که در سال های ۲۰۰۲ – ۲۰۰۴ برنده لیگ اسپانیا بوده و از تیم های معروف اروپاست. این تیم در لیگ قهرمانی باشگاه های اروپا در سال های ۲۰۰۱- ۲۰۰۰ فینالیست بود.

جاذبه های والنسیا، اسپانیا

این بندر رویایی مدیترانه ای، با جاذبه های بی شماری که دارد، بهشت روی زمین نامیده می شود. شهر سرزنده و آفتابی والنسیا، پر از زندگی و انرژی است. شهر والنسیا، با داشتن یادبود های شگفت انگیز باستانی، کاخ ها و موزه های دیدنی، شهری غنی از نظر تاریخی به شمار می آید. موزه هنرهای زیبا و آثار هنری دیگری که در جای جای این شهر می بینید، به همراه جنبه های پیشرفته ی علوم در این شهر، شما را به سفری کاملا متفاوت دعوت می کنند.

جاهای دیدنی والنسیا در اسپانیا

لا لونخا والنسیا (La Lonja)

این بنای شگفت انگیز در قرن پانزدهم، به سبک معماری گوتیک ساخته شد. La Lonja de Seda در آن زمان محلی برای مبادلات ابریشم در والنسیا به شمار می رفت که در آن ابریشم معروف والنسیا مبادله می شد و در سراسر اروپا به فروش می رسید. لا لونخا یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک اروپا است که با کنگره های کوچک نمای بیرونی و برج های بزرگش، نمایانگر کاخ های قرون وسطی است.

جاهای دیدنی والنسیا در اسپانیا

مجتمع علم و هنر والنسیا (Ciudad de las Artes y las Ciencias)

در حومه والنسیا می توانید پیشرفت هنر و علم شهر والنسیا را شاهد باشید. Ciudad de las Artes یکی از چشمگیر ترین بناهای اروپایی است که به نمایشگاه های علوم و فرهنگ والنسیا اختصاص داده شده است. این مجتمع در کنار رودخانه ی توریا به وسعت دو کیلومتر قرار گرفته است. این مجموعه چندین ساختار معماری مدرن و پیشرفته را شامل می شود. در این مجتمع علاوه بر نمایشگاه های مختلف، کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی در زمینه هنر و علوم مختلف هم برگزار می شود.

جاهای دیدنی والنسیا در اسپانیا

موزه سرامیک در والنسیا (Palacio del Marqués)

پالاسیو دل مارکوس یا موزه سرامیک، بنایی قرن هجدهمی است که در نزدیکی کلیسای سن مارتین قرار گرفته است. این بنا به چشم انداز باشکوه و کنده کاری های نمای بیرونی اش خصوصا اطراف در ها شهرت دارد. این بنای قدیمی در حال حاضر به عنوان موزه کاربرد دارد و از آن با عنوان موزه سرامیک هم یاد می شود که این موزه در سال ۱۹۴۷ بازگشایی شد. در این موزه بیش از ۵ هزار نمونه کوزه گری سنتی والنسیا و شهرهای اطراف آن به نمایش گذاشته شده است.

جاهای دیدنی والنسیا در اسپانیا

موزه هنرهای زیبا (Museo de Bellas Artes)

موزه هنرهای زیبا، یکی از بهترین مکان های والنسیا برای مشاهده آثار هنری و باستانی این شهر است. در این موزه می توانید آثار هنری مربوط به دوران باستان، نقاشی ها و مجسمه های قدیمی والنسیا را ببینید. بیشتر آثار هنری این موزه مربوط به هنرمندان شهر والنسیا است که از دوران قرون وسطی تا دوره معاصر جمع آوری شده و به نمایش گذاشته شده اند.

جاهای دیدنی والنسیا در اسپانیا

کلیسای جامع والنسیا (Catedral de Valencia)

کلیسای جامع والنسیا، یک کلیسای شکوهمند به سبک معماری گوتیک است که در قرن سیزدهم ساخته شده است. این کلیسا در قرن هفدهم بازسازی شد. در نمای بیرونی این کلیسا می توانید ترکیبی از المان های معماری باروک، رومی و گوتیک را مشاهده کنید. در داخل این بنا می توانید معماری شکوهمندی را ببینید که در هنگام ظهر با انعکاس رنگ ها از پنجره های دایره ای ورنگی آن، در زیباترین حالت خودش قرار می گیرد.

جاهای دیدنی والنسیا در اسپانیا

دروازه شهر قدیمی (Torres de Serranos)

این نماد تاثیر برانگیز، یکی از سمبل های شهر والنسیا ب شمار می آید. این بنا به دروازه شهر قدیمی شهرت دارد و از آثار باقی مانده از دورانی است که شهر والنسیا با دیوارهای دفاعی احاطه شده بود. تاریخ احداث این دروازه به قرن چهاردهم بر می گردد. می توانید از بالای برج های عظیم این دروازه، نمای متفاوت و زیبایی از شهر والنسیا را ببینید.

جاهای دیدنی والنسیا در اسپانیا

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید