بنر هدر

آبشار سنگ نو بهشهر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آبشار سنگ نو بهشهر در دل جنگل های ارتفاعات شهرستان بهشهر به زیبایی هر چه تمام روزانه گردشگران زیادی را به خود می بیند. این آبشار دیدنی از جمله جاهای دیدنی بهشهر است که بیشتر در فصول بهار و تابستان مناسب است .

آبشار سنگ نو بهشهر

مخصوصا تابستان برای حضور در این منطقه مناسب است چونکه به دور از گرمای طول روز میباشد زیراکه وجود رودخانه و انبوه درختان مانع ورود حتی ذره ای نور خورشید به منطقه می شود .

آبشار سنگ نو بهشهر

منظور از وجود رودخانه آن است که این آب ها از چشمه هایی سر چشمه می گیرند که از دل کوه ها برون می آیند و بدلیل اینکه در معرض نور خورشید قرار نمیگیرند خنک و دلچسب باقی میماند .

آبشار سنگ نو بهشهر

آبشار سنگ نو بهشهر در موقعیت جغرافیایی E533219 N363955 در استان مازندران واقع است. این آبشار در منطقه جنوبی بهشهر و در 3 کیلومتری دل جنگل های جنوبی بهشهر قرار دارد وجه تسمیه آن به این خاطر است که به خاطر فشار آب یک حوض بزرگ سنگی و یا به اصطلاح مازنی یک نور سنگی در زیر آبشار درست شده و به آن سنگ نور اطلاق میگردد. مجموعه ديدنی سنگ نو در اعماق جنگل های كوه های پيش كوه جهان مورا در البرز شرقی قرار گرفته و شامل چهار آبشار است كه بزرگترين آن حدود 12 متر ارتفاع دارد.پوشش گياهی منطقه به طور عمده درختان بلوط وحشي انجيلی ممرز و انواع سرخس به ويژه گونه سرخس عقابی است. رودخانه در اثر فرسايش بستر رسوبی در طول زمان ايجاد شده و آب آن بسيار گواراست.

آبشار سنگ نو بهشهر

از قسمت جنوبی محله فراش محله بهشهر تا آبشار پای پياده حدود يک ساعت و نيم راه است. دره زيبای سنگ نو مانند تونلی سبز به عرض سه تا هشت متر، پوشيده از خزه ها و سرخس های زيبا است که سقف آن توسط درختان پرپشت جنگلی احاطه شده و آبی زلال و گوارا در ميان آن در جريان است. مسير سنگ نو مانند سنگ فرشی زيبا شما را به دل جنگل های بکر و مرموز اين منطقه می کشاند.

آبشار سنگ نو بهشهر

برای دسترسی به آبشار اصلی سنگ نو حدود دو تا سه ساعت پياده روی از ميان اين دره زيبا و باريک لازم است که توصيه مي شود اين کار هرگز به تنهايی صورت نگيرد و صعود از اين دره به صورت گروهی باشد زيرا شيب تند دره و سنگ هاي بزرگ و لغزنده و جريان آب در اين مسير برای هر فردی می تواند خطرناک باشد.مجموعه ديدنی سنگ نو در اعماق جنگل‌های کوه‌های پيش کوه جهان مورا در البرز شرقی قرار گرفته و شامل چهار آبشار است که بزرگترين آن حدود 12 متر ارتفاع دارد.پوشش گياهی منطقه به طور عمده درختان بلوط وحشی انجيلی ممرز و انواع سرخس به ويژه گونه سرخس عقابی است.

آبشار سنگ نو بهشهر

آدرس آبشار سنگ نو بهشهر :‌ استان مازندران – شهرستان بهشهر – چهار راه فراش محله به سمت آبشار

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید