بنر هدر

بهترین جاهای دیدنی محمود آباد مازندران

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

محمود آباد مازندران در همسایگی نور و بابلسر در سواحل شمالی مازندران از نظر زیبایی گردشگری حرفی برای گفتن دارد . همه ساله تعداد زیادی از مسافران از محمود آباد دیدن می کنند .

درست است که محمودآباد به نسبت دیگر شهرهای شمال قدمت چندانی ندارد، ولی از جمله شهرهای ساحلی محبوبِ نه تنها مازندران که شمال کشور محسوب می‌شود.

بهترین جاهای دیدنی محمود آباد مازندران

تا دوره ناصری خبری از شهری به نام محمودآباد نبود تا اینکه حاج محمدحسن‌خان اصفهانی، پدر محمدحسین امین‌الضرب، تاجار معروف دوره قاجار، دست به کار  ساخت شهر شد. محمودآباد در ابتدا تنها مسجد، بندر، ساختمان های مسکونی و راه آهن داشت تا آنکه در سال ۱۳۰۸ و پس از آن مجددا اصلاح و بخش های جدیدی به آن افزوده شد.

بهترین جاهای دیدنی محمود آباد مازندران

محمودآباد که اقتصادش برپایه ماهیگیری، برنج کاری و کشاورزی می‌چرخد، با نور در غرب، آمل در جنوب و فریدون‌کنار و بابلسر در شرق هم مرز است و علاوه بر ساحل زیبای سرخ رود که مهمترین جاذبه گردشگری آن است، مکان های تفریحی زیادی دارد. در این پست درباره مکان های تفریحی محمودآباد، از جمله سرزمین رویاهای محمودآباد نوشته‌ایم.

سرزمین رویاها محمودآباد ، از پرطرفدارترین مکان های تفریحی محمودآباد

متاسفانه باخبر شدیم که این مکان به حالت تعطیلی درآمده است و فعلا خبری مبنی بر راه اندازی دوباره آن در دسترس نیست.

بهترین جاهای دیدنی محمود آباد مازندران

از مدرن‌ترین و مجهزترین شهربازی های شمال، سرزمین رویاهای محمود آباد است. سرزمین رویاها یا پلاژ خط آهی، مناسب‌ترین ساحل محمودآباد برای شنا و خوشگذرانی است. چرا؟ چون تمام امکانات را یکجا دارد و برای هرکدام لازم نیست به جاهای دیگر بروید. این پارک ساحلی با داشتن شهربازی، آلاچیق، قایق سواری و سفره خانه سنتی و رستوران هایی که در اطرافش است، میتواند لحظات خوبی را برایتان رقم بزند و هر آدم بد سفر و بی حوصله‌ای را سر ذوق آورد.

بهترین جاهای دیدنی محمود آباد مازندران

طرح سالم سازی دریا در این ناحیه انجام شده و پلاژ مخصوص زنانه و مردانه هم دارد. شهربازی سرزمین رویاها در ۴ هکتار بازی های متنوعی دارد و چه دلتان بازی های آرام مثل قطار بخواهد، چه دلتان بازی های مهیجی مثل سقوط آزاد، پاندول،سفینه فضایی و سرسره چرخان امکاناتش در شهربازی سرزمین رویاها فراهم است و سینمای ۶ بعدی هم کامل کننده این امکانات است.

آدرس: ۵ کیلومتری محمود آباد به سمت فریدونکنار

پارک های محمودآباد ، جایی برای تفریح و خوشگذرانی

بهترین جاهای دیدنی محمود آباد مازندران

محمودآباد، چهار پارک به نام‌های ملت، مرکزی، لاله و طاهباز دارد که بیشترشان شهربازی دارند و طرح سالمسازی دریا هم در آنها اجرا شده است. از اینها که بگذریم پارک ساحلی شهرداری محمود آباد نیز یکی از اماکن تفریحی این شهر است، هم شهربازی دارد و هم کافی شاپ ، هم فضای سبزی که میتوان روی چمن‌هایش ولو شد و هم دریای به نسبت تمیزی که میتوان در آبش شنا کرد.

آدرس پارک های محمودآباد : سه راه محمود آباد

روستا و آبگرم لاویج ، روستایی پر از جاذبه

بهترین جاهای دیدنی محمود آباد مازندران

در سفرتان به محمودآباد اگر خواستید فقط در کنار ساحل نباشید و گشتی هم در طبیعت اطراف بزنید، میتوانید راه ده لاویج را در پیش بگیرید. ده لاویج ۵۷ کیلومتر با محمودآباد فاصله دارد و در مسیر نور است. لاویج، علاوه بر آب و هوای مطبوع و خنکش، پوشیده از جنگل های راش است.

چه خوب که بدانید جنگل های راش این ناحیه از جنگل های هیرکانی محسوب می شود که میلیون ها سال قدمت دارند. آنچه این ناحیه را به منطقه‌ای توریستی تبدیل کرده جاذبه های بی شمارش است.

در ابتدای جاده آسفالتی لاویج در محور چمستان به آمل، در ۱۵ کیلومتری روستای لاویج،  جنگل و چشمه «کشپل» از تفرجگاه‌هاى منطقه لاویج است که در نوع خود بى همتاست. منطقه ای جنگلی و پردارو درخت که میتوان زیر سایه درختانش دقایقی به آرامش رسید.

بهترین جاهای دیدنی محمود آباد مازندران

همچنین این ناحیه را به آب گرمش که از خواص درمانی برخوردار است و گرفتاران به پادرد و کمردرد به امید بهبود به نردیکش میروند نیز می‌شناسند. بعد از گذر از آب گرم لاویج، با حداقل ده دقیقه پیاده روی، می توانید از فیل سنگی این منطقه هم که بر اثر فرسایش ایجاد شده دیدن کنید.

در این منطقه علاوه بر اینها آبشار زیبایی نیز هست و البته عسل فرد اعلای لاویج که نباید از خیر خریدنش گذشت.

در لاویج اگر خواستید غذا بخورید رستوران آلاچیق را بهتان پیشنهاد می‌کنیم که هم غذاهایش خوب است و هم فضای دنجی دارد.

بهترین جاهای دیدنی محمود آباد مازندران

آبشار آب پری

با طی کردن مسافتی از محمود آباد به سمت شهر رویان و نور، به منطقه ای گردشگر پذیر رو خوش آب و هوا می‌رسید که آبشار آب پری از جذابیت های این منطقه است. نکته جالب این است که آبشار آب پری شباهت چندانی به سایر آبشار ها ندارد، زیرا قسمتی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده اند و آب کمی از لا به لای این سنگ ها در جریان است.

اختلاف دمای این ناحیه با شهر های اطراف، حدود ۱۰ درجه سانتی گراد است و این برودت به دلیل اختلاف ارتفاع و درختان متعددی است که  در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع تر و درختان کاج در نقاط بلند تر دیده می‌شوند. جاده ی آب پری هم‌عرض جاده چالوس است، اما اطراف آن فضاهای باز و مسطحی هست که می‌تواند گوشه دنج و دلنشینی برای هر گردشگر باشد.

بهترین جاهای دیدنی محمود آباد مازندران

محصولات سفر

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین جاهای دیدنی محمود آباد مازندران»

  1. سرزمین رویاهای محمودآباد جمع آوری شده است از لیست حذف کنید . من ماه پیش آمدم بچه ها رو ببرم اونجا . فقط ریل زنگ زده ترن هوایی اش باقی مانده.

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید