بنر هدر

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

سنگاپور کشوری کوچک است که از چندین جزیره تشکیل شده است، با این حال یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود.جاهای دیدنی سنگاپور همگی در معماری شهری خلاصه می‌شود. آن‌ها برای توسعه‌ی گردشگری سعی کرده‌اند تا هر طیفی از مردم را جذب جاهای دیدنی خود کنند اما مهاجرت‌های غیر قانونی به استرالیا از طریق سنگاپور باعث شده تا سخت‌گیری بیشتر شود.

شهرگردی

1. خلیج مارینا
شاید خلیج مارینا شما را یاد بندر سیدنی بیاندازد اما اینجا چشم‌اندازی از آینده خواهید دید که از یک شاهکار معماری پیشی گرفته است. فرقی ندارد در روز به خلیج می‌روید یا در شب، همیشه برنامه‌های مختلفی از جمله آتش‌بازی اینجا برقرار می‌شود. این منطقه با برج‌های سر به فلک کشیده و باغ‌های گیاه‌شناسی بسیار زیبا، طبیعت و ساخته‌ی دست انسان را به هم پیوند می‌زند تا نمایی را از شهر سنگاپور خلق کند که هرگز فراموش نخواهید کرد.

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

خلیج مارینا چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای رو به دریا و آسمان دارد

در پیاده‌روها پیاده‌روی کنید و در کافه‌ها و رستوران‌های خلیج مارینا وقت بگذرانید. مغازه‌ها و فروشگاه‌های بسیاری نیز وجود دارد که شما بتوانید در آن‌ها به خرید و گرفتن سوغاتی بپردازید. توریست‌های زیادی را در خلیج مارینا خواهید دید که با تعجب به مناظر نگاه می‌کنند.

2. Marina bay sands skypark
این هتل 57 طبقه تقریبا از هر کجای سنگاپور قابل مشاهده است و مانند یک آهن‌ربا شما را جذب می‌کند. این هتل از 3 ساختمان کنار هم و یک قایق یا تخته موج‌سواری بر بالای آن‌ تشکیل شده که شما را یاد ورزش‌های آبی می‌اندازد. در طبقات اولیه‌ی هتل فروشگاه‌های برند شعبه دارند و در طبقات بعدی اتاق‌های هتل. در قسمت قایقی شکل، استخر فوق‌العاده اسکای پارک را خواهید دید که عقل را از سرتان می‌پراند.

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

برخی از گردشگران اینجا را یک مکان توریستی می‌دانند که ارزش خریدن بلیط ندارد!!

وقتی به درون استخر می‌روید و منظره‌ی رو‌به‌روی‌تان را می‌بینید متحیر خواهید شد؛ مخصوصا هنگام غروب خورشید. اگر در هتل اقامت داشته باشید هیچ هزینه‌ای برای رفتن به بالاترین نقطه‌ی ساختمان نخواهید پرداخت اما اگر اقامت نداشته‌ باشید باید 23 دلار بدهید.

3. Gardens by the Bay

دولت سنگاپور مجموعه‌ای از درخت‌های مصنوعی ایجاد کرده است که از انرژی خورشیدی تغذیه می‌کند و ارتفاع آن‌ها به ۵۰ متر می‌رسد. نام این مجموعه «باغ‌های خلیج» است. این مجموعه به نماد فرهنگی و منطقه‌ی گردشگری تبدیل شده است.در کنار خلیج مارینا گونه‌های گیاهی بسیاری را خواهید دید که با نام باغ‌های کنار خلیج در یک‌جا جمع شده‌اند. شما می‌توانید گل‌های رنگارنگ و خوش‌بو را از نزدیک ببینید و گونه‌های مختلف گیاهی را با استفاده از راهنمای صوتی مجموعه یاد بگیرید. برج‌هایی که مانند درخت یا لانه‌ی کبوتر هستند به طرز شگفت‌انگیزی چشم‌نوازی می‌کنند و شب‌ها با نور خود خلیج را روشن می‌کنند و عکس‌شان روی دریا منعکس می‌شود. به منطقه‎ای که برج‎های درختی در آن هستند Sky park می‌گویند.معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

شاتل‌هایی نیز وجود دارد که با دادن چند دلار کل پارک را می‌گردند و می‌توانید تمام باغ را ببینید.

دو بخش گل‌خانه‌ای سرپوشیده‌ی مجموعه‎ی باغ‌های کنار خلیج با نام (Cloud forest) و (Flower dome) نیز به دلیل طراحی داخلی بی‌نظیرش در بین گردشگرانی که به سنگاپور می‌روند بسیار معروف شده است. برای ورود به این دو گل‌خانه باید 28 دلار بدهید که ارزشش را دارد چون آب‌نمایی را خواهید دید که نفس‌تان را بند می‌آورد. برای پیاده‌روی روی آسمان بین دو برج نیز 8 دلار باید بدهید. اما ورود به باغ و لذت بردن از نور و موسیقی در کنار طبیعت رایگان است.

4. باغ گیاه‌شناسی و باغ ارکیده
بیشتر جاهای دیدنی سنگاپور تا ساعت 10 صبح باز نمی‌کنند پس اگر شما از آن دسته افراد هستید که با درخشش اولین نور خورشید از خواب بیدار می‌شوید، به باغ گیاه‌شناسی بروید چون می‌توانید زیر سایه‌ی درختانش از گرمای آفتاب در امان باشید و از طبیعت لذت ببرید. از باغ ارکیده و باغ زنجبیل (جینجر) هم بازدید کنید چون نگین اصلی این انگشتر است. برای ورود به باغ ارکیده باید 5 دلار بپردازید. بیشتر گیاهان این مجموعه استوایی هستند و توسط به نام‌ترین طراحان زیست محیطی جهان در جای مناسب قرار گرفته‌اند.

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

اینجا اولین میراث فرهنگی ثبت شده‌ی سنگاپور در یونسکو است.

5. باغ‌وحش سنگاپور
باغ‌وحش سنگاپور کمی از مرکز شهر دور‌تر است. اگر می‌خواهید به راحتی با وسایل نقلیه عمومی به باغ‌وحش برسید به خیابان Khatib بروید و شاتل‌هایی که مستقیم به باغ‌وحش می‌روند را سوار شوید. از بزرگی باغ‌وحش شگفت‌زده خواهید شد. حیواناتی مانند زرافه، لاک‌پشت، کرگدن و … را در این باغ‌وحش خواهید دید.

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

با پرداخت 5 دلار می‌توانید به برخی از حیوانات از جمله زرافه غذا بدهید.

Night safari برنامه‌ی دیگری‌ست که می‌توانید رزرو کنید. این برنامه که از حدود 10:30 شب شروع می‌شود شما را به دیدن حیوانات در تاریکی شب می‌برد. جایی که برخی از حیوانات خواب هستند و برخی دیگر منتظر رسیدن غذا. در شب به این باغ‌وحش می‌روید یا در روز، شاید دل‌تان برای چیتاها به درد آید چون در یک حیوان آزاد و جنگلی را در محیط کوچک و بسته می‌بینید.

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

برای یک سواری هیجان‌انگیز بر روی روز مصنوعی آمازون آماده شوید!

River safari که بلیطش 5 دلار برای بزرگسالان و 3 دلار برای کودکان است هم می‌تواند بسیار جذاب باشد. روی رود آمازون مصنوعی سوار بر قایق شوید و حیوانات از جمله میمون عنکبوتی را ببینید. پاندا، فوک و آکواریوم در این قسمت مجموعه هستند.

6. محله‌ی چینی‌ها
هر کجای دنیا که بروی یک محله‌ی چینی‌ها پیدا خواهید کرد. مهم نیست یک خانه باشد یا یک محله‌ی بزرگ آن‌ها فرهنگ خودشان را همه‌جا رواج می‌دهند. هنگام جشن سال نو چینی‌ها این محله در سنگاپور غرق در نور و شادی و عدد 8 می‌شود. غذاهای چینی را حتما در این محله امتحان کنید. دلیل دیگر معروفیت این محله معبد Sri mariamman است. گردشگران زیادی با مجسمه‌های این معبد سلفی می‌گیرند. اگر به محله‌ی چینی‌ها رفتید حتما میوه‌ی استوایی دوریان را امتحان کنید.

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

این محله رنگارنگ و پر از بوی خوش ادویه‌های شرقی‌ست.

7. معبد Bright hill
معبد Bright hill همیشه مورد علاقه‌ی کاربران تریپ‌ادوایزر بوده است. این معبد قرمز رنگ که در یک محوطه‌ی سرسبز قرار دارد بیش از 300000 هزار کوزه وجود دارد که در آن خاکستر افراد فوت‌شده نگه‌داری می‌شود و کوزه‌ی هیچکس مفقود و گم نمی‌شود. اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند مجسمه‌ی برنزی 14 متری بوداست که از دوردست‌ها هم مشخص می‌شود.

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

اگر دوست داشتید می‌توانید مقداری پول برای خیریه به آن‌ها بدهید.

برای رسیدن به این معبد اتوبوس nr 410 را در ایستگاه Bishan سوار شوید. در محوطه‌ی معبد هم حوض آبی وجود دارد که ماهی قرمزها در آن شنا می‌کنند و خوشحال در حال بازی هستند. دیوارهای کاشی‌کاری شده و نقاشی‌شده از کاهنان معبد چشم‌تان را به سمت خودش می‌کشد.

8. مرکز علم سنگاپور
دیگر نوبت کودکان شماست تا در سنگاپور تفریح کنند. کودکان را به مرکز علم سنگاپور ببرید تا در آن‌جا با بازی و تفریح، درس‌های پایه مانند فیزیک و شیمی و ریاضی و زیست و … را یاد بگیرند. نگران نباشید فقط کودکان از این مرکز لذت نمی‌برند بلکه بزرگسالان نیز با دیدن آزمایشات هیجان‌انگیز علمی سر ذوق می‌آیند. این مرکز از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است و برای بلیط ورودی‌اش به ازای هر نفر باید 10 دلار بپردازید. تنها چیزی که شاید شما را اذیت کند دوری این مکان دیدنی از مرکز شهر است.

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

این موزه اطلاعات شما را درباره‌ی جهان اطراف به چالش می‌کشد

9. جزیره سنتوزا
در جزیره‌ی سنتوزا جاهای دیدنی سنگاپور زیباتر و لوکس‌تر به نظر می‌آیند. برای رسیدن به این جزیره از شهر سنگاپور چند راه دارید. اول می‌توانید با تله‌کابین به این جزیره برسید یا از راه دوم که خرید بلیط مونوریل است استفاده کنید. افراد پولدار و کسانی که می‌خواهند لاکچری و وصف‌العیش سفر کنند برای اقامت در سنگاپور، جزیره‌ی سنتوزا را انتخاب می‌کنند چون چند اقامت‌گاه لوکس جهان را در خود جای داده است که شاید در خواب‌های‌تان می‌دیدید.

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

مجسمه‌ی 37 متری مرلیون که نماد سنگاپور است، در این جزیره قرار دارد.

10. پارک یونیورسال استودیو
شاید قلعه Far far away در فیلم شرک را به یاد داشته باشید و کلی با این انیمیشن محصول یونیورسال استودیو خندیده باشید. به پارک یونیورسال استودیو بروید تا بتوانید این قلعه را از نزدیک و واقعی ببینید. پارک ژوراسیک و ژوراسیک ورلد نیز شما را به دوران دایناسورها می‌برد. اگر هیجان بیشتر می‌خواهید ترن هوایی مصرب را تجربه کنید یا کاروسل ماداگاسکار و شاه جولیان را سوار شوید.

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

در این مکان در دنیای فیلم‌های مورد علاقه‌تان غرق خواهید شد.

از تفریحات که بگذریم باید اشاره کنیم که در این مکان نمازخانه‌ هم وجود دارد و تا باعث راحتی مسلمانان باشد. قیمت بلیط‌های این پارک از 70 تا 76 دلار است. پارک یونیورسال در جزیره سنتوزا قرار دارد.

11. مرلیون
مرلیون نماد اصلی کشور سنگاپور است. مرلیون سر شیر و بدن ماهی دارد و در افسانه‌های قدیمی محافظ سنگاپور و جزیره‎ی سنتوزاست. مجسمه‌ی 37 متری مرلیون در شهر سنتوزا با عظمت و قدرت ایستاده تا از شهر محافطت کند البته گاهی هم مهربانی از خود نشان می‌دهد و در سلفی گردشگران هم حاضر می‌شود.

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

عظمت و شکوه این مجسمه‌ی 37 متری، نفس‌تان را بند می‌آورد!

12. پارک آبی Adventure Cove
پارک آبی ادونچرکوو آن‌چنان بزرگ نیست اما تفریحاتش آدرنالین شما را بالا می‌برد یا باعث ترشح دوپامین در خون‌تان می‌شود. شما می‌توانید از سرسره‌های هیجان‌انگیز و شیب‌دار پارک استفاده کنید یا به رودخانه‌ی آرام پارک بروید و ساعت‌ها مشغول ریلکس کردن باشید و به مسائل مختلف فکر کنید. اگر برنامه‌ی دلفین‌ها را رزرو کنید باید حداقل 115 سانتیمتر قد داشته باشید و لباس مخصوص بپوشید.

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

این پارک آبی می‌تواند بهترین تفریح برای حانواده در سنگاپور باشد!

این برنامه 98 دلار برای کودکان و 128 دلار برای بزرگسالان قیمت دارد. اگر فقط می‌خواهید برنامه را تماشا کنید و با دلفین‌ها شنا نکنید قیمت بلیط 20 دلار است. حتما از قبل آب‌وهوا را چک کنید چون اگر هوا بارانی باشد و برنامه اجرا نشود آن‌ها پول شما را برنمی‌گردانند. وقتی در برنامه هستید حق گرفتن عکس یا فیلم را ندارید به همین دلیل چند عکاس حضور دارند که با گرفتن مبلغی از شما عکس می‌گیرند.

13. ساحل سنتوزا
ساحل‌های شنی سنتوزا برای شنا جای بسیار خوبی هستند. کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی نوشیدنی و غذاهای خوشمزه‌ای را سرو می‌کنند که نباید از آن‌ها گذشت. ساحل سنتوزا برای کودکان شما نیز جذاب است و آن‌ها می‌توانند در قسمت پالاوان بازی کنند و قلعه شنی بسازند.

معرفی 13 جای دیدنی متفاوت از کشور رویایی سنگاپور

همیشه غریق نجات‌ها مواظب شما خواهند بود تا برای‌تان اتفاقی نیافتد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید