جاذبه های گردشگری خمام

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

خُمام (khomam)، (به گیلکی: خۊمام) شهری است در بخش خمام از بخش‌های تابع شهرستان رشت در استان گیلان کشور ایران.

شهر خمام بر سر راه ارتباطی دو شهر بزرگ و توریستی استان گیلان یعنی رشت و بندر انزلی واقع شده‌استو به عبارتی مسیر بین‌المللی و ترانزیتی مرکز استان گیلان به سمت بزرگترین بندرِ شمالِ کشور یعنی بندرانزلی، از شهر خمام می‌گذرد و همین امر بزرگراه رشت به خمام را طبق اعلام پلیس راه گیلان به عنوان دوّمین جادهٔ پرتردّد استان در سال ۱۳۹۴ معرّفی نموده‌است.

خمام نزدیکترین شهر به مرکز استان گیلان (رشت) است، فاصله شهر خمام تا شهر رشت ۷ کیلومتر و تا شهر انزلی ۱۵ کیلومتر می‌باشد. خمام در شمال از طریق ساحل زیبای جفرودبالا (به طول ۱/۵ کیلومتر) به دریای خزر متّصل است و شهری مرزنشین محسوب می‌شود، و در غرب از طریق روستای دهنه‌سر شیجان و روستای جیرسرباقرخاله به ساحل شرقی تالاب انزلی متّصل می‌باشد. تعداد ۷ روستا از روستاهای حومه خمام جزیی از منطقه آزاد انزلی به‌شمار می‌روند.

روستای چاپارخانه خمام

روستای چاپارخانه ، روستایی از توابع بخش خمام شهرستان رشت در استان گیلان ایران است.این روستا دارای طبیعتی زیبا و دیدنی است و مردمی خونگرم و مهربان دارد.

آدرس : گیلان ، رشت ، بخش خمام ، روستای چاپارخانه

جاذبه های گردشگری خمام

روستای سرخشکه

روستای سرخشکه واقع در شهرستان خمام با طبیعتی دیدنی و به یاد ماندنی آرامشی وصف ناشدنی را به شما هدیه می‌دهد.

آدرس :استان گیلان ، شهرستان خمام ، روستای سرخشکه

جاذبه های گردشگری خمام

آلاچیق درختی خمام ، مرداب دهنه سر

آلاچیق درختی خمام به شما امکان اقامتی متفاوت و فراموش نشدنی در جنگل های بکر و دست نخورده ی گیلان را می دهد.
در این آلاچیق های زیبای درختی می توان ساعت ها به طبیعت خیره شد و طلوع و غروب خورشید را در آرامشی محض تماشا کرد.
رستوران آلاچیق درختی یکی از پرطرفدارترین هاست و در چندسال اخیر با استقبال بی نظیر گردشگران ایرانی و خارجی مواجه شده است. آلاچیق هایی که باعث شده گردشگران زیادی جذب این منطقه شوند و همچنین نقش ویژه ای در اقتصاد و جذب توریست به این منطقه را داشته است.
اگر به دنبال تجربه ای متفاوت هستید به آلاچیق های درختی روستای دهنه سرشیجان سری بزنید که اقامتی خاطره انگیز برای شما به یادگار خواهد گذاشت.
جهت هماهنگی با شماره ۰۹۱۱۳۳۸۹۵۷۴ آقای ملائی تماس بگیرید.

آدرس:استان گیلان ، خمام ، روستای دهنه سرشیجان ، خیابان تختی ، آلاچیق درختی

جاذبه های گردشگری خمام

روستای تسیه خمام

روستای تسیه روستایی زیبا و دیدنی تسیه یکی از روستاهای بخش خمام ِ . برای رسیدن به این روستا در میدان بزرگ کمربندی خمام بین جاده ی خشکبیجار و جاده ی انزلی جاده ی فرعی دیگری هست که با رفتن حدود ۶کیلومتر از این جاده به روستای دیدنی تسیه خواهید رسید.

آدرس : استان گیلان ، خمام ، میدان بزرگ کمربندی خمام ، ۶ کیلومتری جاده ی فرعی بین جاده ی خشکبیجار و جاده ی انزلی

جاذبه های گردشگری خمام

اقامتگاه بومگردی تلارخانه بردبار خمام

اقامتگاه بومگردی تلار خانه در سال ۹۳ شروع و در ۱۵ بهمن ۹۴ افتتاح شد. اقامتگاه بومگردی تلارخانه بردبار خمام در دو طبقه میباشد، که طبقه پایین فروشگاه صنایع دستی و کارگاه حصیر بافی و تولید لباس محلی گیلان و طبقه بالا دو واحد با امکانات رفاهی برای میهمانان میباشد.اقامتگاه بوم گردی بردبار خانه ای سنتی در دل روستای خمام است که در آن فعالیت هایی نظیر طبیعت گردی، میوه چینی، غذا دادن به حیوانات محلی و حصیربافی را تجربه خواهید کرد. در این اقامتگاه حتی می توانید خودتان آشپزی کنید و از تجربه آشپز خانه هم بهره ببرید. میهمان خانه سنتی بردبار شوید و خاطرات سفر به شمال را برای خود ماندگار کنید.
اقامتگاه بوم گردی تلار خانه بردبار در روستای مرزدشت شهر خمام استان گیلان واقع شده است. خمام در ۷ کیلومتری رشت و بین دو شهر بزرگ و توریستی رشت و بندرانزلی قرار گرفته. بنای این اقامتگاه دو طبقه است که طبقه اول آن فروشگاهی برای فروش صنایع دستی و حصیری و همچنین لباس های محلی می باشد، طبقه دوم آن هم برای پذیرایی از توریست های داخلی و خارجی آماده شده است.

جاذبه های گردشگری خمام

انواع غذاهای محلی و نان محلی در این اقامتگاه برای گردشگران فراهم می شود از آنجایی که این اقامتگاه در روستا واقع شده است انواع حیوانات خانگی در گوشه و کنار آن دیده می شود و تمامی خوراکی ها و غذاهای طبخ شده با مواد کاملا محلی و ارگانیک می باشد. اقامتگاه تلارخانه بردبار از جاذبه های طبیعت گردی متفاوت و خاص مناطق شمالی کشور است و برای کسانی که می خواهند تجربه ای متفاوت از سفر به شمال داشته باشند بسیار مناسب است.
اقامتگاه بومگردی تلارخانه بردبار خمام ۳ باب اتاق و ظرفیت اسکان و پذیرش ۳۰ گردشگر را دارد. تمامی اتاق ها مجهز به سرویس کف خواب، سیستم های گرمایشی و سرمایشی می باشد. غذا های محلی اقامتگاه بوم گردی تلار خانه شامل میرزاقاسم ، اناربیج، باقالا قاتوق، ترش تره، کباب ترش و …. می باشد. به درخواست مهمانان عزیز موسیقی زنده نیز در این اقامتگاه اجرا می شود و برای توریست هایی که قصد اقامت در این اقامتگاه را ندارد نیمکت و امکانات بهداشتی فراهم شده است. امکان دسترسی به اینترنت، پارکینگ اختصاصی و تلویزیون از دیگر امکانات این اقامتگاه بوم گردی می باشد.

غذاهای قابل سرو در اقامتگاه: اناربیج، میرزا قاسمی، ترش تره، مرغ ترش

جاذبه های گردشگری خمام

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید