جاذبه گردشگری چشمه نیلبرگ

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی از جاذبه های بی نظیر و زیبای رامیان ، یعنی جنگل و چشمه های نیلبرگ در این شهر واقع شده است. مناظری که آب های روان چشمه‌های نیلبرگ در دل این جنگل انبوه خلق می کنند، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می کند.

در جاهایی از جنگل نیلبرگ، انشعابات این چشمه‌ها به یکدیگر رسیده و در جایی دیگر با رسیدن به پستی و بلندی‌ها، آبشارهای کوچک و تماشایی خلق می‌کنند.چشمه های آب جوشان و پرآب بسياری در آن وجود دارد که يکی از همين چشمه ها آب شرب مورد نياز شهر راميان را تامين می کند .

مناظر سیری ناپذیر نیلبرگ به همراه زمزمه زیبای طبیعت هوش از سر هر بیننده ای بیرون کرده و دل هایشان را آرام می کند. در امتداد چشمه های نیلبرگ آبشارهای کوچک و بزرگی از میان صخره و پستی بلدی ها بیرون زده اند و باعث ایجاد محیطی مطبوع و هوایی دلنشین می شوند. هیجان سفر به چشمه های نیلبرگ از جاده های خاکی آن آغاز می شود، جاده های پنهان شده در میان درختان تنومند و نمایان شدن زمین های کشاورزی از میان آن ها.

جاذبه گردشگری چشمه نیلبرگ

نیلبرگ رامیان در تمامی فصل های سال چهره های متنوع و چشم نوازی را به نمایش می گذارد و در تمامی روزهای سال، پذیرای گردشگران بسیاری با سلیقه های متنوع است.

گل های زیبای بهاری، طراوت و سرسبزی مراتع در کنار چشمه های زلال نیلبرگ در نیمه اول سال و رقص رنگ های گرم در پاییز هزار رنگ شمال ایران، باعث شده تا این 2 فصل بهترین زمان سفر به نیلبرگ باشند. اما زمستان نیلبرگ با به وجود سرمای شدید، برف و صعب العبور بودن جاده های آن، مقصد عده خاصی از طبیعت دوستان است.

با سفر به رامیان پس از تفریح در چشمه نیلبرگ حتما از چشمه گل رامیان، مجموعه آبشار های نعیم آباد با 28 متر طول، آبشار های سید کلاته و جوزک و قله 2400 متری این منطقه دیدن کنید.

راه های رسيدن به جنگل و چشمه نيلبرگ پيمودن جاده های خاکی است که بيشتر مورد استفاده کشاورزان و وسايل نقليه کشاورزی است .

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید