بنر هدر

جاذبه گردشگری آبشار رنگو گرگان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در ۶ کیلومتری جنوب غربی گرگان، آبشاری ۷ متری با بستری نیم دایره قرار دارد که دیدن از آن روی دیگری از مناظر رویایی شمال ایران را برایتان به نمایش در می آورد. این آبشار با آب زلال و خنک خود شور و هیجان را برای استان گلستان به ارمغان آورده است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین دیدنی های گرگان شناخته می‌شود.

آغاز ورودی جاده جنگلی رنگو، با ويرانه های يک گرمابه قديمی روبرو می شويم که ساليان سال است متروک افتاده و کمی جلوتر از آن گورستان قديمی روستا جلب نظر می کند. در ادامه مسير رودخانه و دره به ارتفاع بيش از پنجاه متر نمايان می شود که دو سوی آن درخت های بلند شاخه در شاخه هم انداخته اند. شيب دره در برخی نقاط تا هشتاد درجه نيز می رسد. پس از حدود پنج ساعت پياده روی، در امتداد اين دره و مسير رودخانه، آبشار رنگو از فراز صخره های عظيمی نمايان می شود که با هيبت سرازير شده و صدای مهيبش از فاصله ای دور شنيده می شود.

در کنار این آبشار درختان سربفلک کشیده می بینید و از هوای خنک و طراوت بخش اطراف لذت می برید. نزدیک آبشار کمپی قرار دارد که طبیعت گردان و کوهنوردان می توانند در آنجا بمانند.

جاذبه گردشگری آبشار رنگو گرگان

این آبشار رویایی حدود 7 متر ارتفاع دارد و با داشتن بستری نیم دایره‌ای، یک محل ریزش اصلی و چندین محل ریزش فرعی شکل و شمایلی دیدنی به آبشار رنگو بخشیده است. در آنجا با انواع پوشش گیاهی مواجه می‌شوید که منظره‌ای جذاب ایجاد کرده‌ است و شما را شیفته‌ی این آبشار دلفریب و مناظر اطراف آن می‌کند به گونه‌ای که دل کندن از آن سخت است.

لازم به یادآوری است که گیاهان و بوته‌های این منطقه خواص درمانی بسیاری دارند که اگر با آن‌ها آشنا باشید، می‌توانند در درمان بیماری‌های مختلف به شما کمک کنند. در کنار آبشار رنگو این امکان نیز وجود دارد تا با گشت و گذار، پرنده‌نگری، عکاسی کردن، آبتنی و کمپ زدن از هیاهوی شهر به دور باشید و از طبیعت کسب آرامش کنید.

جاذبه گردشگری آبشار رنگو گرگان

مسیر دسترسی
آبشار رنگو در 15 كيلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده و از مسیر پارک جنگلی و روستای توشن در 5 کیلومتری جنوب گرگان قابل دسترسی است.
مسیر دسترسی به آبشار رنگو از داخل جنگل‌های پردرخت و تاریک منطقه، مسیری سخت و گمراه‌کننده است که وجود یک راهنمای محلی به رسیدن به آبشار الزامی است. پس از پیمودن 2 کیلومتر از روستای توشن و عبور از مسیری خاکی در میان بوته‌های تمشک و درختان بلند، رودخانه‌ای دیده می‌شود که از چشمه‌های زلال جنگل و ارتفاعات رنگو سرچشمه می‌گیرد. در ادامه مسیر رودخانه، دره‌ای به ارتفاع بیش از 50 متر نمایان می‌شود که دو سوی آن درخت‌های بلند در هم تنیده روییده‌اند. شیب دره در برخی نقاط به 80 درجه نیز می‌رسد. پس از حدود 5 ساعت پیاده‌روی، در امتداد این دره و مسیر رودخانه، آبشار رنگو از فراز صخره‌های عظیمی نمایان می‌شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید