بنر هدر

آبشارهای کوهسر ، از زیباترین آبشارها

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مجموعه آبشارهای کوهسر که در استان مازندران واقع شده است، از مناطق دیدنی درکشور ما محسوب می شود که با توجه به زیبایی کم نظیرش برای بسیاری از عموم مردم ما ناشناخته است . این آبشار بی گمان یکی از زیباترین آبشارهای کشورمان است و می تواند پیشنهاد مناسبی برای طبیعت گردان باشد.

این آبشار زیبا در حد فاصل روستاهای جنگلی سفیدآب (اسپی او) و کوهسر (گوسر) از توابع بخش نشتارود شهرستان تنکابن، قرار گرفته است و یکی از جاذبه های گردشگری تنکابن می باشد .

مسیر آبشار جاده ای خاکی با چشم اندازی بسیار زیبا است .برای تردد در این جاده ناگزیر باید از رودخانه ای عبور کرد. در تقاطع جاده و رودخانه در پایین دست ، مجموعه آبشارهای کوهسر وجود دارد که مخصوصا” در فصول پر آب، به غایت زیبا و با شکوه هستند.

آبشارهای کوهسر ، از زیباترین آبشارها

نشتارود با 5967 نفر جمعیت در فاصله 5 کيلومتری شمال شرقی شهرتنکابن و در فاصله 210 کیلومتری غرب ساری مرکز استان و 232 کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد. نشتا به معنی نشت آب بوده و به دليل چشمه ها و رودخانه های فراوان در منطقه به ويژه گذر رود از مرکز شهر نشتارود ناميده شد.

آبشارهای کوهسر ، از زیباترین آبشارها

از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به منطقه جنگلی دینار سرا، مرداب نشتارود، منطقه ییلاقی داغ کوه، آبشار کمیلیه و کوه سر و دینار سرا، اثر طبیعی و پارک ملی جنگلی خشکه داران، منطقه جنگلی تحقیقات کشاورزی طالش محله و حمام سنگی باستانی مکرود اشاره کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید