بنر هدر

آبشار تودارک ، یکی از مناظر زیبای منطقه تنکابن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

آبشار تودارک یکی از مناظر زیبای منطقه تنکابن و از بلندترین آبشارهای مازندران و گیلان است که دو آبشار شامل آبشار اصلی به ارتفاع 45 متر که در دل کوهستان قرار دارد و آبشار کوچکتر معروف به آبشار لیمرا، به ارتقاع 7 متر که در همان مسیر، پیش از آبشار اصلی حوضچه ای ایجاد کرده، را در بر می گیرد.

آب آبشار بعد از ۷ تا ۱۰ متر به یک برآمدگی برخورد کرده و بصورت بسیار زیبا در هوا پخش می شود، که در آن واحد، علاوه بر ریزش آب بصورت آبشار، ریزش بصورت دانه های درشت باران در اطراف آبشار، جلوه کم نظیری و تماشایی به آن می بخشد.

آبشار تودارک ، یکی از مناظر زیبای منطقه تنکابن

مرطوب بودن دیواره آبشار موجب رشد انواع گلسنگ و خزه شده که وجود چشمه گوارا، روح و روان هر بیننده ای را نوازش می کند.

آب آبشار پس از ریزش بصورت نهری از سطح جاده، که بصورت آب نما ساخته شد، عبور می کند.

 این آبشار که از جاذبه های گردشگری تنکابن بوده ، دیدن آن می‌تواند برای هر بازدید‌کننده‌ای که راهی بس طولانی پیموده است، لذت‌بخش باشد. همانطور که با دقت چشم می‌گردانیم چشمه‌ای گوارا و روح نواز را مشاهده می‌کنیم که می‌تواند روح و روان هر بیننده‌ای را با ابهتی که در خود سراغ دارد، به تصرف خود در آورد. صبر کنید صدایی گوش نوازی به گوش می‌رسد، صدایی از ریزش نهر آبشار که با پخش دانه‌هایی درشت در اطراف خود منظره‌ای وصف‌نشدنی را برای ما به نمایش درآورده است.

آبشار تودارک ، یکی از مناظر زیبای منطقه تنکابن

برای رسیدن به این آبشار باید از تنکابن به سمت شیرود حرکت کرده و بعد از پل شیرود (به سمت رامسر) و دیدن تابلو لشتو که به سمت جنوب است، به سمت روستای لشتو حرکت کنید. پس از طی چند کیلومتر به سه راهی می رسید. بعد از سه راهی به سمت راست بپیچید؛ سپس به سه راهی دیگری می رسید که آن را هم باید به سمت راست بروید و بعد جاده خاکی و گاهی سنگلاخ که حدود ۲۰ کیلومتر تا آبشار فاصله دارد. حدود یک ساعت بعد به آبشار زیبای تودارک می رسید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید