بنر هدر

مسجد جامع بستک ، تلفیقی از معماری،بستکی،ایرانی،اسلامی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مسجد جامع بستک یکی از بی نظیرترین مساجد در جنوب کشور است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از آن به شهربستک مراجعه می نمایند.

مسجد جامع بستک از نظر معماری در ایران جزء محدود مساجدی است که تلفیقی از معماری،بستکی،ایرانی،اسلامی در آن بکار رفته و نظر هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

مسجد جامع بستک ، تلفیقی از معماری،بستکی،ایرانی،اسلامی

در ساخت مسجد از معماران مجرب شیرازی و اصفهانی استفاده شده است که کار آجرنما و کاشی کاری و سایر مراحل ساخت آن، زیر نظر مهندس سیدحمزه حسینی انجام داده اند.

ظرافت خاصی که در مصالح ساختمانی علی الخصوص نما رومی،کاشی کاری و آجرنمای آن بکار گرفته شده  هر بیننده ای را انگشت به دهان نموده و به تحسین از خیر و سایر دست اندرکاران وا می دارد.

مسجد جامع بستک ، تلفیقی از معماری،بستکی،ایرانی،اسلامی

این مسجد که از جاذبه های مذهبی بستک میباشد،در زمینی به وسعت۴۹۰۰متر مربع و زیر بنا ۳۲۰۰متر مربع ساخته شده است.ظرفیت اسمی مسجد حدودا۲۹۰۰نفر که دارای یک سالن نماز جهت برادران در ابعاد۳۰*۵۰ مترمربع،سالن نماز جهت خواهران۱۲*۳۰مترمربع،سالن کتابخانه۱۲*۳۰ مترمربع و وضو خانه و سرویس بهداشتی برادران و خواهران،دو دستگاه مهمانخانه و سرایداری و دارای دو مناره به ارتفاع۵۲متر  می باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید