جاذبه گردشگری پیست اسکی شهمیرزاد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پیست سنتی اسکی شهمیرزاد در قسمت شمالی این شهر در استان سمنان واقع شده است و به عنوان یکی از مناطقی است که در فصل زمستان مورد استقبال شهروندان و هم استانی ها قرار می گیرد ولی این پیست تفاوت زیادی با دیگر پیستهای اسکی استاندارد دارد که به جای تخته و چوب اسکی، تیوپ ها هستند که شادی و شادمانی را به مردم هدیه می دهند.

جاذبه گردشگری پیست اسکی شهمیرزاد

پیست اسکی شهمیرزاد از جاذبه های سمنان،ظرفیت مناسب و مساعدی برای رشد و توسعه ورزشهای زمستانی در این شهر دارد که برای توسعه نیازمند همکاری همه دستگاههای اجرایی استان است.

این پیست سنتی هر سال با آغاز فصل سرما و انباشت برف، پذیرای اسکی بازانی با تیوپ و علاقه مند به ورزشهایزمستانی است که به سبب موقعیت مناسب جغرافیایی علاوه بر اینکه مکانی برای ورزشهای زمستانی است به عنوان یکی از جاذبه های توریستی این شهر علاقه مندان طبیعت را به سوی خود فرا می خواند.

در سالهای اخیر حضور مردم و علاقمندان و توجه مردم برای گذران خستگی طول هفته و دوری از مسائل و مشکلات جامعه بسیار زیاد شده است که در این راستا باید برای توسعه و تجهیز این مکان تفریحی اقدامات قابل توجهی انجام شده ولی هنوز برای توسعه پیست اسکی شهمیرزاد اقدامی نشده است.

البته تیوپ سواری تفریح خطرناکی است که متاسفانه به دلیل استاندارد نبودن پیست و نداشتن راه دسترسی، نبود نظم وانضباط کافی برای ورزش اسکی، نبود مربی برای آموزش علاقه مندان و نبود برفکوب برای افزایش ماندگاری برف، رونق زیادی گرفته است.

سیل جمعیت مشتاق اسکی و به ویژه تیوپ سواری هرچند شادی و نشاط را به ارمغان می آورد اما به دور از خطر و حادثه نیست و طی چند سال اخیر نیز حوادثی را در این مورد شاهد بوده ایم و حال که مردم توجه و علاقه خود را به این پیست و توسعه ورزشهای مفرح زمستانی نشان داده اند اینبار نوبت مسئولان است که با بررسی و نظرات کارشناسی توسعه این پیست را آغاز کنند.

جاذبه گردشگری پیست اسکی شهمیرزاد

نبود امکانات تفریحی، استراحتگاه، نبود پارکینگ و ایجاد ترافیک به علت باریک بودن عرض جاده منتهی به پیست، از مشکلاتی است که استفاده کنندگان از پیست که در روزهای تعطیل شمار آنها به حداقل 300 دستگاه خودرو می رسد با آن روبرو هستند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید