بنر هدر

تنگ گمبیل ، یکی از زیباترین طبیعت های ایران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

تنگ گمبیل در روستای زیبای ساران بهشت مکان و در نزدیکی شیراز قرار گرفته است.برای عبور از این تنگه در قسمت هایی مجبور می شوید تا از رودخانه ای که در کف آن قرار گرفته، بگذرید.قدم زدن در منطقه ی تنگ گمبیل قطعا خاطره ای خوش خواهد بود، اینجا با یکی از زیباترین طبیعت های ایران روبرو می شوید از آب های سرد و روان گرفته تا درختان گردو، تمشک وحشی و زرشک.هنگام طبیعیت گردی، چشم اندازهای منحصربفرد و صدای پرندگانی که در فضا می پیچد، شما را سرمست می کند.در این طبیعت شگفت با کبوترهایی روبرو می شوید که بر روی آب مدام در حال پرواز هستند نمای فوق العاده ای که می توان گفت در هیچ کجای دیگر ایران با مانند آن روبر نخواهید شد.

تنگ گمبیل ، یکی از زیباترین طبیعت های ایران

کی به تنگ گمبیل برویم؟

بهترین زمان سفر به تنگ گمبیل برای لذت بردن از زیبایی های آن، فصل بهار از اواسط ماه اردیبهشت تا پایان تابستان است.

مسیر دسترسی
برای رفتن به تنگ گمبیل باید از شهرستان سپیدان و از مسیر روستای برشنه عبور کنید.پس از طی حدود ۴۰ کیلومتر و عبور از برم شش پیر و روستای سرسبز کهکران به روستای ساران بهشت مکان خواهید ‌رسید. پس از طی طریق حدود ۲۰ دقیقه از میان درختان و گیاهان بومی به تنگ گمبیل می‌ رسید.

تنگ گمبیل ، یکی از زیباترین طبیعت های ایران

شما میتوانید در این سفر از تنگ بستانک (بهشت گمشده) نیز در نزدیکی تنگ گمبیل لذت ببرید.پس از رسیدن به شیراز، به سمت کامفیروز و ابتدای بهشت گمشده حرکت کنید.پیاده ‌روی در مسیر تنگ، عبور از عرض رودخانه و تماشای آبشار تنگ بستانک میتواند خاطرات بیاد ماندنی برایتان رقم بزند. میتوانید در ادامه مسیر با شیبی ملایم تا روستای جیدرزار نیز پیاده ‌روی کنید. ناهار را در روستا و خانه ‌ای محلی که برای اقامت انتخاب می ‎کنید صرف کنید و به مسیرتان تا روستای ساران بالا و بهشت مکان ادامه دهید. میتوانید در خانه ای محلی اقامت کرده روز بعد با وسیله نقلیه به سمت ابتدای تنگ گمبیل بروید.بعد از سپری کردن اوقاتی خوش در تنگ گمبیل مقصد بعدی تان میتواند سیاه‌ چادرهای قشقایی باشد. در مسیر نسبتا شیب ‌دار پیاده ‌روی کنید تا به سیاه‌ چادرهای عشایر برسید. میتوانید شب را نیز در این سیاه چادرها بگذرانید.

تنگ گمبیل ، یکی از زیباترین طبیعت های ایران

تنگ گمبیل از جاذبه های سپیدان،تا شیراز ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و حدود ۱۰ الی ۱۷ کیلومتری شهر سپپیدان واقع شده است، تا روستای بهشت مکان نیز ۸ کیلومتر فاصله دارد. تا نزدیکترین مکان درمانی به این منطقه ۱۰ الی ۱۷ کیلومتر نیاز به رانندگی دارید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید