پیست اسکی آبعلی یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی در ایران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شهر آبعلی را بیشتر به خاطر دوغ و چشمه های آب گرمی که در اطرافش دیده می‌شود، می‌شناسند. علاوه بر چشمه های آب گرم، برای گذراندن یک روز مهیج در کنار همراهانتان می‌توانید سری به یکی از پیست های تهران به نام پیست آبعلی بزنید که در 50 کیلومتری شهر تهران و در جاده هراز قرار گرفته است. خوب است بدانید، این پیست با قرارگیری در شهر آبعلی به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در کشور ایران تبدیل شده است. پیست آبعلی یکی از قدیمی‌ترین، پیست‌های اسکی در کشور ایران است که محبوبیت ویژه‌ای در میان علاقه‌مندان به اسکی دارد.

با توجه به اطلاعات سايت فدراسيون اسكی جمهوری اسلامی ايران، قدمت دستگاه‌های اين مجموعه به سال ۱۳۳۲ خورشيدی می رسد.
برخی، اين پيست را محل تولد اسكی نوين و بنيان ورزش اسكی در ايران می دانند كه از اوايل دی ماه تا اواخر اسفند برای اسكی مورد استفاده قرار می گيرد.
اين پيست از جاذبه های آبعلی،كه به دليل دسترسی راحت شلوغ تر از ساير پيست‌هاست، در فواصل ديگر همچون تابستان نيز به دليل داشتن آب و هوای مطبوع می تواند محل مناسبی برای اسب‌سواری و ورزش هايی از قبيل تنيس باشد.

پیست اسکی آبعلی یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی در ایران

از دیگر ویژگی‌های پیست آبعلی، می‌توان به پیست‌های متعددی اشاره کرد که شامل پیست اسکی به صورت خصوصی، پیست متعلق به سازمان تربیت بدنی و پیست دیگر هم تحت نظارت شرکت نفت اداره می‌شود.

مرتفع‌ترين نقطه اين پيست اسكی بين‌المللی ۲۶۵۰ متر و كم‌ ارتفاع‌ترين نقطه آن ۲۴۰۰ متر از سطح درياست.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید