بنر هدر

برج خلیفه ، معروف‌ترین ساختمان دبی و بلندترین برج ساخته شده در دنیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

برج خلیفه یکی از بهترین جاذبه های دبی و همچنین بلندترین بنای دنیا است که هر روز صدها نفر  برای دیدن چشم  اندازهای خیره کننده شهر به بازدید از آن می روند.

برج خلیفه ، معروف‌ترین ساختمان دبی و بلندترین برج ساخته شده در دنیا

چیزهایی که باید درباره برج خلیفه بدانید

این برج سه تا سکوی تماشای مختلف دارد: اسم دو سکوی اول At The Top است اسمی که با شنیدن آن ممکن است فکر کنید که به بالاترین طبقه برج رفته اید! اما این دو سکو در واقع طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ در ارتفاع ۴۵۲ متری هستند و اینجا تازه نیمه برج است! بعد از اینکه چشم اندازهای این دو سکو را دیدید می توانید خودتان را به  سکوی لوکس طبقه ۱۴۸ برسانید، این سکو در ارتفاع ۵۵۵ متری قرار دارد و آنقدر ارتفاع زیادی دارد که با آن «اسکای» می گویند. اگر در اوج شلوغی به بازدید از این برج بروید برای رسیدن به سکوی تماشای At The Top باید ۲۰۰ درهم (حدود ۲۰۰ هزا تومان) پول بلیط بدهید. می توانید تا هر زمانی که دوست داشتید بر روی سکوی اول بمانید و محو چشم اندازها شوید. تفاوت اصلی این سکو با سکوی اسکای به غیر از ارتفاع، این است که سکوی اسکای هم ساکت تر است و هم صندلی های راحتی زیادی دارد که می توانید در حالی که بر روی آن ها لم داده اید چشم اندازهای دبی و بیابان های اطرافش را ببینید. بلیط سکوی تماشای اسکای دقیقا ۵۰۰ درهم (حدود ۵۰۰ هزار تومان) برای نیم ساعت است البته با این مبلغ می توانید برای مدتی هم بر روی سکوی At The Top توقف کنید. بهتر است که بلیط را از قبل رزرو کنید تا مطمئن شوید که در بهترین زمان به دیدن این برج می روید. اگر خیال دارید که غروب خورشید را بر فراز برج تماشا کنید بهتر است که حداقل ۹۰ دقیقه قبل از غروب خودتان را به برج برسانید. بلیط های زیادی هم برای تماشای طلوع آفتاب در روزهای جمعه و شنبه زمستان موجود هست که می توانید آن ها را زودتر رزرو کنید.

برج خلیفه ، معروف‌ترین ساختمان دبی و بلندترین برج ساخته شده در دنیا

در داخل برج خلیفه چه چیزی انتظارتان را می کشد؟

مثل هر جاذبه مهم ومعروف دیگری در کنار این برج هم با صف های طولانی رورو می شوید. نه تنها برای گرفتن بلیط بلکه برای اینکه سوار آسانسور شوید هم باید در صف بایستید اما خبر خوب این است که صف ها با اینکه طولانی هستند اما خیلی زود جلو می روند. نمایش هایی هم در کنار برج اجرا می شود که می توانید با تماشای آن ها سرگرم شوید. آسانسور برج یکی از سریع ترین آسانسورهای دنیاست و در یک چشم به هم زدن و تنها در عرض یک دقیقه شما را به طبقه ۱۲۴ می رساند. از طرفی حرکت آسانسور آنقدر نرم و روان است که اصلا باورتان نمی شود که بر روی آسانسور در حال حرکت به سمت بالا هستید. سعی کنید از بودن در آسانسور نهایت استفاده را ببرید و چشم اندازها را تماشا کنید چون خیلی زود باید از آن پیاده شوید. طبقه ۱۲۴یک بخش داخلی دارد که در آن مغازه های زیادی هست که می توانید اجناس شان را ببینید و اگر خواستید خریدی هم انجام دهید. بعد از آن به محوطه بیرونی و روی سکو بروید تا با دیدن چشم اندازی خیره کننده از برج های دبی حسابی غافلگیر شوید. در قستهایی از سکو دوربین هایی وجود دارد که می توانید با آن ها به نقاط مختلف روی زمین زوم کنید. لبته بر روی سکو جمعیت زیادی را می بینید و برای رساندن خودتان به جلوی شیشه سکو شاید لازم باشد که کمی تلاش کنید! اگر باز هم تجربه نفسگیرتری می خواهد سکوی بالاتر را فراموش نکنید و راه خودتان را به سمت بالا پیش بگیرید.

برج خلیفه ، معروف‌ترین ساختمان دبی و بلندترین برج ساخته شده در دنیا

عجایب برج خلیفه

طراحی برج خلیفه شبیه یک Y برعکس لاتین است تا حداکثر استفاده از نور خورشید در تابش مستقیم و روشنایی طبیعی برج را داشته باشند.

برج خلیفه یک برج تمام شیشه ای با 120 هزار متر شیشه شبیه 17زمین فوتبال در 24.348 قطعه مختلف است.

نظافت این غول 163 طبقه با داشتن سوراخهای در طبقات 40،73،109 و کابلهای آسانسوری در حال حرکت درون آن تقزیبا 3 ماه طول میکشد.

فواره 175 متری “عرض فواره دبی”ساخت شرکت وت آمریکا جلوی برج خلیفه با قدرت پرتاب آب به ارتفاع 150متر که با تنوع 25 نوع طیف رنگ تعداد 6600 لامپ را برای رقص نور میزبانی میکنند.

پارک ساخته شده کنار برج با الگوی اسلامی در 11000 متر توسط شرکت آمریکا اس دابلیو ای که آب مورد نیاز درختان و گل هایش از سیستم تعریق و خنک کننده برج استفاده بهینه مینماید.

خواندن نماز در بزرگترین مسجد جهان در طبقه 158 این برج یک دیگر از امکانات آن است.

بزرگترین رستوران و کافی شاپ دبی در طبقات 144،122 این برج خودنمایی میکنند البته با هزینه بسیار بالا.

بزرگترین آتش بازی سال نو میلادی نیز در بالای برج خلیفه به ثبت رسیده است.

گالری بزرگترین هنرمندان سبک امپرسیونیسم انتزاعی جایگاهی در طبقات برج یافته و شهرت برج را چند برابر کرده است.

تا طبقه 160فقط پله وجود دارد و مابقی طبقات بالای با نردبان طی طریق میشود.

تام کروز تمام بدل کاری خود را در این برج خودش شخصا انجام داده است.

معماری عربی در طبقه 125 حود نمائی میکنند.این طبقه با سقف تزئین شده چوبی مورد پسند اعراب است

شرکت های آمریکا و فرانسه اکثر کارهای برج را انجام داده اند ولی جالب است بدانید 28 کشورو 200 شرکت دیگر هم تو بخشی از ساخت برج مشارکت داشته اند

معجزه ساخت لابی در طبقات 43،67،123 با نمای آب و چشم انداز شهر دبی یکی دیگر ویژهگیهای این برج است.

امنیت برج با 40 تونل بادی و نصب چراغ چشمک زن برای جلوگیری از برخورد هواپیما و هلیکوپتر و بزرگترین هادی برای جلوگیری از رعد برق مجهز شده است.

بزرگترین آسانسور باربری جهان با تحمل 5.5 تن وزن در برج وجود دارد.در کل 8 پله برقی و 57 دآسانسور مخصوص حمل انسان با بالاترین ضریب امنیت وجود دارد.

گینس های معروف Alain Robert و فرد فوجین و ونیس رفعت به ترتیب راه پله نوردی و پرش از ارتفاع از طبقه 143 که سکوی تنفس برج شهره است را در برج خلیفه از آن خود نموده اند.

گرانترین سازه دست بشر با هزینه 1.5 میلیارد دلار آمریکا ساخته شده است.

برج خلیفه ، معروف‌ترین ساختمان دبی و بلندترین برج ساخته شده در دنیا

آدرس برج خلیفه دبی

این برج در بلوار شیخ زاید، در منطقه‌ی داون تاون دبی (Downtown Dubai) قرار دارد. داون تاون دبی، محدوده‌ایست به وسعت ۲ کیلومتر مربع، که تعدادی از معرو‌ف‌ترین برج‌ها و ساختمان‌های شهر در آن واقع شده و برج خلیفه بهترین ساختمان این مجموعه است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید