برج CN ، مشهورترین نشانه تورنتو

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

تورنتو بزرگترین شهر کانادا و مرکز اونتاریو یکی از متفاوت شهرهای این کشور است که برای هر سلیقه ای می تواند گزینه ی مناسبی باشد.  این برج مشهورترین نشانه تورنتو است که برج ۵۵۳ متری آن به نام CN است و یکی از جاذبه­‌های دیدنی این شهر که نباید آن را از دست بدهید.

برج CN ، مشهورترین نشانه تورنتو

از بالای این برج تقریبا می‌توان همه جای شهر را دید. بازدیدکنندگان این برج می‌توانند یا از پایین برج از آن دیدن کنند و یا به بالای آن بروند و از آن بالا مناظر زیبای شهر و دریاچه‌ی اونتاریو بروند و غذا را در رستوران‌های بالای برج میل کنند. برج CN بین سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ ساخته شد. در آن زمان یکی بلندترین ساختمان­‌های بلند در جهان بود، اما سال‌ها بعد بهتر از این برج هم ساخته شد.

گستره‌ی دید از بالاترین نقطه‌ی این برج در روزهایی که هوای شهر پاک باشد تا آبشار نیاگارا و ایالت نیویورک هم می‌رسد. برای رسیدن به بلندترین نقطه‌ی این برج باید از دو آسانسور استفاده کنید. در پایین نوک این برج در بالای آسانسور اصلی و در ارتفاع ۳۴۶ متری رستوران «هورایزن» و بخش «لوک‌آوت» وجود دارد. یک طبقه پایین­‌تر از آن می‌توانید «سقف شیشه‌ای»  و تراس بیرونی را پیدا کنید. بازدیدکنندگان برج در این قسمت بر روی یک طبقه­‌ی شیشه­‌ای می­‌ایستند.

برج CN ، مشهورترین نشانه تورنتو

تفریحات ممکن در برج سی ان در تونتو

اج واک (EdgeWalk)، قدم زدن در ارتفاع ۳۵۶ متری

پس از این که در سال ۲۰۱۱ برج سی ان در تونتو افتتاح شد، یکی از تفریحات جذاب در آن اج واک بود که از آن به عنوان اولین جاذبه ی هیجان انگیز در آمریکای شمالی محسوب می شود. برای کسانی که تابه حال تجربه ی راه رفتن در ارتفاع ۳۵۶ متری را نداشته اند قطعا این تفریح می تواند جذابیت بالایی داشته باشد، تصور کنید که در ارتفاع ۳۵۶ متری تورنتو در حال قدم زدن باشید حتی تصورش هم می تواند برای خیلی ها لذت بخش باشد.

برج CN ، مشهورترین نشانه تورنتو

این تفریح هیجان انگیز که به مرتفع ترین پیاده روی دست آزاد در بالای برج سی ان در تورنتو مشهور است از یک لبه ی ۱/۵ متری به دور قسمت اصلی برج تشکیل شده است. کسانی که برای بازدید از این بخش از برج می روند، می بایست در گروه های ۶ نفره در حالی که در بالای این برج حرکت می کنید، شما با وسایل ایمنی لازم حمایت می شود و به هیچ وجه نیازی به نگرانی نمی باشد. تورهای تفریحی بر روی این برج همراه با یک راهنمای آموزش دیده همراه است و پیاده روی بر روی آن تقریبا نیم ساعت طول خواهد کشید، البته قسمت‌های دیگری هم شامل این گردش می‌شود که جمعاً ۱/۵ ساعت زمان خواهند گرفت. در طول پیاده روی شما می توانید به عقب متمایل شوید و چیزی جز هوای آزاد بین خودتان و شهر احساس نکنید. فراموش نکنید که همراه خودتان یک دوبین عکاسی داشته باشید و عکسی را به یادگار از زمانی که در حال پیاده روی بر روی مرتفع ترین پیاده راه جهان بگیرید.

عکاسی و تماشای شهر تورنتو در ارتفاع ۳۴۲ متری

کسانی که بودجه ی لازم برای تفریح بر روی بخش اج واک برج سی ان در تورنتو را ندارند، می توانند از گزینه های دیگری که این برج در اختیارشان قرار می دهد نیز بهره ببرند. عکاسی روی این طبقه ی شیشه ای با مساحت زیاد و ارتفاع ۳۴۲ متری از سطح زمین یکی از این امکانات به شمار می رود، علاوه بر آن می‌توانید بر روی «تراس آسمان» با فضایی باز، نسیم ملایم و خوشایندی را احساس کرده و از آرامش خود لذت ببرید.

در صورتی که سوار آسانسور شوید و ۳۳ طبقه ی برج را بالا بروید، می توانید از منظره ی ۳۶۰ درجه ی بدون برج سی ان در تورنتو نهایت لذت را ببرید. در برج سی ان قسمتی به نام «محوطه کودکان» وجود دارد که سرگرمی‌های گوناگونی را به کودکان ۸ سال و پایین‌تر ارائه می‌کند. فضای بزرگی که مختص فروشگاه‌ها و مراکز خرید طراحی شده، یکی از بهترین تجربه‌های خرید بی‌همتای تورنتو را برای شما فراهم می‌کند.

حقایق جالبی درباره برج سی ان در تورنتو

در سال ۱۹۹۵ برج سی ان در تورنتو توسط مهندسان آمریکایی ساخته شده و از آن به عنوان یکی از عجایب هفتگانه مدرن دنیا محسوب شد.

ساخت این برج تقریبا ۴۰ ماه طول کشید و هزینه ی آن معادل با ۶۳ میلیون دلار برآورد شد.

رستوران ۳۶۰ طی ۷۲ دقیقه یک دور کامل می‌چرخد.

وزن برج معادل سی ان در تورنتو حدود ۱۶,۸۴۴ فیل نر است.

سیستم نورپردازی هوشمند LED برج بر اساس موقعیت و فصل تغییر رنگ می‌دهد.

برج سی ان با ۵۵۳ متر، بلندترین سازه ایستای بدون حمایت در نیمکره غربی است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید