راهنمای سفر به کیش ، بهترین زمان سفر به کیش

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کیش مقصد محبوب و پرطرفدار ایرانی ها برای سفر داخلی در همه فصول سال می باشد. جزیره ای کوچک در جنوب ایران و خلیج فارس که در سالهای اخیر رشد چشمگیری در جذب مسافر داشته و امکانات قابل قبولی نیز در آن ایجاد گردیده است. کیش شهری مدرن و زیباست که دارای هتل‌های فراوان و زیبا،  بازارها و مراکز خرید متعدد، و مکانهای دیدنی و تفریحی فراوان است و سالانه بیش از 1 میلیون گردشگر از تور کیش استفاده می کنند.

کیش جزیره ای توریستی با گزینه های تفریحی متعدد است که بواسطه امکانات گردشگری اش، یکی از پرطرفدارترین مقاصد داخل ایران محسوب می گردد. در این مطلب تمام اطلاعاتی که برای سفر به کیش مورد نیاز است، بیان می گردد؛ پس با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به کیش ، بهترین زمان سفر به کیش

آب و هوای جزیره ی کیش

کیش در جنوبی‌ترین مناطق کشور قرار دارد و همانطور که می‌دانید این مناطق مثل همه نقاط دیگر استان هرمزگان تابستان‌های گرم مرطوب و زمستان‌های مطلوبی دارند. معمولا دمای هوا ۲۷ درجه سانتی گراد است و در موارد بسیار کمی از دمای ۳۲ درجه سانتی گراد بالاتر میرود. در ماه های تیر و مرداد دمای جزیره کیش به اوج گرمای خود میرسد. در ماه های دی، بهمن و اسفند شرایط آب و هوایی به اندازه ای خوب می شود که حیف است شما برای سفر به این منطقه برنامه‌ای تنظیم نکنید.

راهنمای سفر به کیش ، بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش

فصل های بهار و تابستان

همانطور که می دانید کیش در جنوب کشور ایران قرار دارد و شرایط آب و هوایی هم در جنوب ایران گرم است. اما کیش یکی از جزایر توریستی به شمار می رود و شما می توانید آن را به عنوان یک مقصد گردشگری بسیار جذاب در نظر بگیرید. در اوایل فصل بهار هوای این جزیره خنک و مرطوب بوده و دمای نسبتا پایینی دارد از همین رو شرایط برای سفر می تواند مساعد باشد؛ در فصل تابستان شرایط هوایی گرم می شود و روزهای داغی در کیش برقرار است که اگر تحمل گرما را ندارید به خصوص در ماه های تیر و مرداد پیشنهاد نمی کنیم که به سفر بروید. اما باید بدانید که امکانات موجود در جزیره باعث شده است تا در گرم ترین روزهای سال هم بتوانید مدت زیادی در بازارهای خرید و اماکن عمومی به گشت و گذار پرداخت.

فصل های پاییز و زمستان

در دو فصل پاییز و زمستان  شرایط برای سفر به کیش بسیار عالی است و مسافران بی شماری را در این زمان شما خواهید دید که در کیش به سر می برند. بین ماه های بهمن و اسفند شرایط آب و هوایی برای سفر به کیش بسیار مساعد می شود و دمای ثبت شده در این ماه ۲۷ درجه سانتیگراد است و بارندگی هر ماه حدوداً به ۲۱ میلیمتر می رسد. برای برنامه سفرتان به کیش در فصل زمستان به هیچ وجه تردید نکنید.

راهنمای سفر به کیش ، بهترین زمان سفر به کیش

در کیش در کجا اقامت داشته باشیم؟

کیش دارای بهترین و با کیفیت ترین هتل های ایران می باشد و مشکلی که در اکثر شهرهای توریستی ایران برای اقامت با کیفیت وجود دارد، در این جزیره وجود ندارد. البته در این جزیره هتل های معمولی با رنج قیمتی مناسبتر هم وجود دارد و تنوع بسیار قابل قبولی در انواع هتل های آن وجود دارند. حتی در این جزیره، هتل آپارتمان و هتل های 1 ستاره و 2 ستاره ای وجود دارد که بیشتر مورد استقبال کسانی قرار می گیرد که هدفشان از تور کیش، جنبه گردشگری و رفاهی نیست. هتل های کیش در مناطق مختلف کیش قرار گرفته اند. قیمت هتل های کیش با توجه به نوع منطقه هتل، امکانات هتل و کیفیت هتل، کاملا متغیر می باشد.

راهنمای سفر به کیش ، بهترین زمان سفر به کیش

در کیش در کجا غذا بخوریم؟

کیش جزیره ای زیبا و جذاب در خلیج فارس و استان هرمزگان می باشد که بواسطه شرایط آب و هوایی، جاذبه های گردشگری و تفریحی و هتل های متعدد و متنوعی که دارد، سالانه پذیرای گردشگران زیادی می باشد. وجود گردشگران زیادی که از تور کیشاستفاده می کنند باعث شده است تا رستوران ها و غذاخوری های متعددی نیز در کیش وجود داشته باشد. در این شهر شما می توانید در مدت زمانی که مسافر هستید غذاهای متنوعی را میل کنید، شاید در مدت زمانی که شما سفر کرده اید به این جزیره نتوانید تمامی غذاهای محلی آن را امتحان اما در ادامه ی راهنمای سفر به کیش به چند  مورد از این غذا اشاره می کنیم که تا جایی که برایتان امکان دارد آن ها را فراموش نکنید.

راهنمای سفر به کیش ، بهترین زمان سفر به کیش

غذاهای محبوب جزیره کیش

سمک مشوی: همواره ماهی نقش بسزایی در تامین غذای افرادی دارد که در نزدیکی دریا زندگی می‌کنند. سمک مشوی هم ماهی سرخ‌شده مخصوص جزیره‌ی کیش است که مردم محلی آن را طبخ می‌کنند.

مضروبه: این غذا ترکیبی از ماهی است که به همراه نوعی سبزی و سیر تهیه می شود و طعم خوشمزه‌ای را شکل می‌دهد.

مرگوگ یا مرقوق: این غذا نوعی خورش مخصوص است که اهالی این جزیره طبخ می‌کنند.

راهنمای سفر به کیش ، بهترین زمان سفر به کیش

در کیش از کجا خرید کنیم؟

کیش دارای بازارها و مراکز خرید متعددی است که در سطح شهر پخش شده اند. درصد زیادی از کسانی که به جزیره کیش سفر می کنند در طول سفرشان از مراکز خرید کیش و بازارهای کیش دیدن می کنند و خرید از کیش را تجربه می کنند. فروش كالاهای اصل خارجی و قیمت های عمدتا مناسب و ارزان اجناس، موجب شده است که خرید کردن از مراکز خرید کیش علاقه مندان زیادی داشته باشد. معروفترین بازارها و مراکز خرید کیش عبارتند از: بازار مروارید کیش، مرکز تجاری کیش، مرکز خرید سارینا 1 کیش، مرکز خرید دامون کیش، مرکز خرید پردیس 1 کیش، مرکز خرید پردیس 2 کیش، بازار پانیذ کیش، بازار زیتون کیش، بازار مرجان کیش، بازار ونوس کیش، بازار مریم کیش، بازار صفین (عربها) کیش، بازار پارس خلیج کیش، بازار هرمز کیش، بازار شارستان کیش، بازار پادنا کیش، بازار دیپلمات کیش، مرکز خرید صدف کیش.

راهنمای سفر به کیش ، بهترین زمان سفر به کیش

اطلاعات ضروری در کیش

  • کد کیش: ۰۷۶
  • کد موبایل: ۰۹۳۴
  • اطلاعات پرواز: ۱۹۹

به‌طورمعمول، تاکسی‌های سفیدرنگ به‌عنوان تاکسی‌های تلفنی یا دربستی و تاکسی‌های زردرنگ به‌عنوان تاکسی‌های خطی استفاده می‌شوند.
هزینه جابه‌جایی مسافران با شناورهای مسافری از بندر چارک به نسبت ارزان‌تر از سایر بندرهاست.

در کیش از کجا دیدن کنیم؟

دیدنی های تاریخی کیش

کشتی یونانی کیش، شهر زیرزمینی کاریز کیش،  شهر تاریخی حریره کیش، آب انبار سنتی کیش

دیدنی های جدید ساخت کیش

اسکله بزرگ تفریحی کیش، آکواریوم کیش، پارک دلفین و پارک پرندگان کیش، پارک ساحلی مرجان کیش، گذر هنرمندان کیش، کلبه هور کیش، مجموعه درخت سبز کیش، پارک آهوان کیش

تفریحات آبی کیش

تم پارک آبی جزیره کیش، کشتی های تفریحی کیش، غواصی در کیش، جت اسکی در کیش، کیبل اسکی در کیش، پاراسل کیش، مرکز تفریحات دریایی کیش، پلاژ آقایان در کیش و پلاژ بانوان در کیش

تفریحات غیرآبی کیش

سافاری کیش، دوچرخه سواری در کیش، تنیس در کیش، بولینگ کیش و پینت بال کیش

راهنمای سفر به کیش ، بهترین زمان سفر به کیش

خلوت ترین فصل سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش برای افرادی که آرامش و تنهایی در ساحل برایشان اهمیت دارد، اسفند یا اواسط پاییز است. در اسفند از هوای خنک مروارید خلیج فارس به همراه سواحلی خلوت و هزینه های ارزان بهره مند خواهید شد. اگر وسط هفته به این جزیره بروید، ممکن است به تعداد انگشتان دستتان گردشگر ببینید. سواحل تفریحی جزیره کیش را بشناسید و در زمان سفر خود از قدم زدن روی شن های ساحل لذت ببرید.

در چه مواقعی سفر به کیش ارزان تر تمام می شود؟

در ماه مهر، اواخر فروردین و مرداد ماه می توانید ارزان ترین تور کیش یا ارزان ترین بلیط هواپیمای این مقصد گردشگری را پیدا کنید. فصل های پر بارش یعنی نیمه دوم سال، نه تنها بهترین زمان سفر به کیش هستند بلکه ارزان ترین فصل های سفر به جزیره هم محسوب می شوند.

راهنمای سفر به کیش ، بهترین زمان سفر به کیش

چه زمانی هایی برای غواصی در کیش مناسب است؟

همه طول سال می توانید برای غواصی به سایت های غواصی کیش بروید اما صبح زود بروید. یادگیری غواصی و آمادگی شما برای غواصی زمان می برد. پس اگر بعد از ظهر بروید، امکان غواصی نخواهید داشت. چرا که هوا هم زودتر تاریک می شود و شما چیزی از زیبایی های عمق دریا نخواهید دید. بهترین ساعت روز برای غواصی قبل از ظهر و هنگامی است که خورشید در بالای آسمان قرار دارد.

دسترسی های جزیره ی کیش

به منظور دسترسی به جزیره ی کیش راه های متنوعی نظیر بلیط هواپیما کیش، کشتی، اتوبوس و اتومبیل شخصی وجود دارد که مسیرها را به ترتیب زیر بیان خواهیم کرد.

  • مسیر جاده‌ای تهران – قم – کاشان – نایین – مهریز – شهربابک – سیرجان – بندرعباس – بندرلنگه به طول ۱۵۰۹ کیلومتر
  • مسیر ریلی تهران – بندرعباس به طول ۱۶۰۰ کیلومتر که تقریبا ۲۰ ساعت در راه هستید.
  • مسیر هوایی تهران – کیش که یک ساعت و نیم زمان شما را می گیرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید