مراکز خرید اهواز ، خریدگردی در شهر زیبای اهواز

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اهواز و حال‌وهوای بازارهای آن جذاب و دوست داشتنی است و شلوغی آن حسابی دلچسب است. شور و حال خرید و ذوق مردم بومی شهر در مراکز خرید اهواز یکی از زیباترین نماهای شهری است. در روزهای اهوازگردی فرصتی برای خرید بگذارید و به دل اقتصادی شهر بروید، در بازارهای متنتوع گشت بزنید و از خریدتان لذت ببرید. باما تا پایان مطلب همراه شوید تا با هم سری به بازارهای مختلف در کوی و برزن شهر بزنیم.

بازار عبدالحمید اهواز

بازار عبدالحمید قدیمی‌ترین بازار اهواز است که در خیابان نظامی یا نظری‌پور، بین خیابان نادری و امام خمینی قرار گرفته است. بازار عبدالحمید در دوره‌ی قاجار نه‌ تنها بسیار پررونق بود بلکه پاتوق پول‌دارهای منطقه برای خریدهای ریز و درشت نیز به‌ شمار می‌رفت. خانه‌ی دادرس که از جمله‌ خانه‌های به‌جا مانده از دوره‌ی قاجار در اهواز است، کاروانسرای شیخ خزعل بوده و در بازار عبدالحمید واقع شده است.اين بنای به جامانده از دوره قاجار در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسيده است.

آدرس : اهواز، خیابان نظامی یا نظری‌پور، بین خیابان نادری و امام خمینی

مراکز خرید اهواز ، خریدگردی در شهر زیبای اهواز

بازار امام خمینی

یک از زیباترین معماری‌های سنتی اهواز را می‌توانید در بازار امام خمینی آن ببینید. در در دل معماری چشمگیر این بازار قدیمی، نزدیک به ۲۵۰ مغازه فعالیت می‌کنند و این مجموعه را می‌توان یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید اهواز دانست. این بازار که از دوره‌ی پهلوی باقی مانده به بازار شاه هم معروف بوده و هنوز هم به رونق سابق، پذیرای مردم اهواز است. این بازار دو طبقه جایی برای تهیه‌ی انواع پوشاک، مواد خوراکی، لوازم منزل، محصولات بهداشتی و… است؛ بنابراین می‌توانید یک خرید راضی کننده را در خیابان امام خمینی اهواز تجربه کنید.

مراکز خرید اهواز ، خریدگردی در شهر زیبای اهواز

سیتی سنتر هیراد

این مرکز تجاری اداری هفت طبقه، بزرگترین بورس آی تی و تجهیزات الکترونیک است. در طبقه همکف سیتی سنتر «هیراد» فروشگاه‌های متفرقه زیادی وجود دارد که دارای انواع اجناس مارک‌داراست اما قیمت‌های بالا، پراکنده بودن اجناس و نداشتن مرکز تفریحی از ضعف‌های این پاساژ به حساب می اید. بعد از خرید و گشتن در این سیتی سنتر، می‌توانید به کافی شاپ و رستوران سنتی اینجا هم سری بزنید و چیزی نوش جان کنید. درضمن اینجا اینترنت بی سیم رایگان هم دارد.

آدرس :اهواز پادادشهر، خیابان ۱۰

مراکز خرید اهواز ، خریدگردی در شهر زیبای اهواز

مرکز خرید زیتون

در بین مراکز خرید اهواز ، مجموعه‌ی زیتون نسبتاً قیمت به‌صرفه‌ای دارد و در عین حال با وجود تنوع کم، تقریباً می‌شود بیش‌تر کالاهای مورد نیاز را در آن یافت. در طبقه‌های مختلف این مرکز خرید می‌توان اجناسی مانند لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی و… خرید و در کافه و رستوران آن استراحت کرد و وقت گذراند. مرکز خرید زیتون در فلکه سنگر، خیابان خاقانی قرار دارد.

مراکز خرید اهواز ، خریدگردی در شهر زیبای اهواز

بازار کاوه اهواز

بازار کاوه متعلق به دوران پهلوی است و علاوه بر میوه وسبزی تازه، سوغاتی‌های اهواز را هم می‌توانید از آنجا بخرید. ماهی و میگوی تازه، کلوچه، خرما، رطب، شیره‌ی خرما، ارده، حلوا شکری و حلوا ارده اجناسی هستند که به وفور در این بازار پیدا می‌شود. بوی ترشی‌های خوشمزه‌ی جنوبی هم به مشام‌تان خواهد رسید. حتی می‌توانید به عنوان سوغاتی از ادویه‌های خوش‌عطر این بازار تهیه کنید.

مرکز خرید زهره

مرکز خرید زهره در زمره‌ی مجموعه‌های تازه تأسیس اقتصادی اهواز جای می‌گیرد و نمای به روزتری دارد. در این مجموعه اجناس مختلفی همچون لباس و لوازم خانگی به فروش می‌رسد. این مرکز در خیابان شهیدابراهیم انوشه، نبش بوعلی واقع شده و از ۸ صبح تا ۱۱ شب باز است.

مراکز خرید اهواز ، خریدگردی در شهر زیبای اهواز

مرکز خرید کارون

این مرکز خرید ۵ طبقه، دو طبقه تجاری و سه طبقه اداری دارد که در واقع بیشتر محل تمرکز مطب دکتراست. مرکز خرید «کارون» جای خیلی مناسبی برای کسائیه که قصد خرید پوشاک و کیف و کفش دارند. این مرکز خرید همیشه شلوغ، قیمت های مناسبی دارد اما یکی از ضعف هایش این است که تمرکز یک نوع جنس در یک نقطه وجود ندارد و برای پیدا کردن جنس مورد نظر باید به همه ی طبقات سر بزنید و این که هر کالا قیمت متفاوتی درمغازه های مختلف دارد.

آدرس : خوزستان – اهواز خیابان نادری

مراکز خرید اهواز ، خریدگردی در شهر زیبای اهواز

مرکز خرید برج

مرکز خرید برج اهواز متشکل از طبقات اداری و تجاری مختلفی است و در آن انواع برندهای اجناسی مثل لباس، کیف و کفش، لوازم آرایش و… وجود دارد. این بنای هفت طبقه در کیانپارس اهواز واقع شده و محدوده‌ی قیمت‌های کالاهای آن کمی بالاست، به همین دلیل اگر در الویت بندی خریدتان، قیمت بعد از کیفیت قرار دارد، می‌توانید کالاهای‌تان را از این مرکز خرید تهیه کنید.

مراکز خرید اهواز ، خریدگردی در شهر زیبای اهواز

بازار امام رضا

این بازار پنج طبقه در کیانپارس اهواز واقع شده و می‌توان آن را یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید در بین مردم بومی دانست. تنوع کالاهای مورد نیاز زندگی در بازار امام رضا بالاست و به همین دلیل می‌شود بیش‌تر اقلام یک لیست خرید متنوع را در زمانی که در این مکان گشت می‌زنید به راحتی تهیه کنید.

مراکز خرید اهواز ، خریدگردی در شهر زیبای اهواز

فرش، مبلمان، سرویس خواب، لوازم خانه، پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی و… در این فروشگاه عرضه می‌شود. وجود پارکینگ و شعبه‌های مختلف بانکی نیز از دیگر ویژگی‌های این بازار محسوب می‌شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید