معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کافه‌گردی یکی از لذت‌های پرطرفدار شهرنشینی است که در زندگی پر ترافیک امروز نقش جذابی برای بیش‌تر مردم، به‌خصوص پایتخت‌نشین‌ها دارد. این‌بار باما همراه شوید تا به گوشه‌به‌گوشه‌ی شهر سر بزنیم و در دنج‌ترین کافه های تهران خودمان را به یک طعم خوشمزه مهمان کنیم.

ما در اینجا درباره تعدادی از بهترین کافه های تهران نوشته‌ایم.

وی کافه

در حوالی خیابان انقلاب و اطرافش کافه‌های زیادی هست که بعضی‌هایشان خیلی محبوبند؛ برای مثال وی کافه در ابتدای فلسطین جنوبی. این کافه که شعبه‌های دیگری هم در سطح شهر دارد، کافه مدرنی‌ست که فضاهای مختلفی برای نشستن دارد. هم از محیطش تعریف می‌کنند، هم رفتار خوب کارکنانش و هم کیفیت خوراکی‌هایش. قهوه‌، پیتزا و پاستا، از جمله خوراکی‌های خوشمزه وی کافه است.

ساعت کار: ۸ صبح تا ۱۰ و نیم شب

آدرس: خیابان فلسطین، بالاتر از خیابان انقلاب، نبش خیابان نایبی

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه گل رضاییه

از قدیمی ترین و بهترین کافه های تهران کافه گل رضاییه است. که در این کافه یک نکته مهم این است که حتما باید قبل از رفتن به آن جای خود را رزرو نمایید در غیر این صورت نمیتوانید وارد کافه شوید. این کافه که به قول معروف پاتوق هنرمندان بزرگی همچون فروغ فرخزاد و صادق هدایت بوده است که همین موضوع باعث جذابیت و علاقه افراد به رفتن به کافه گل رضاییه میشود. زمان اوج این کافه دهه ۴۰ و ۵۰ بوده است و هم اکنون به عنوان یکی از اولین کافه های تهران با همان فضای داخلی که متعلق به دهه های قبل است بازسازی شده و پذیرای افراد زیادی در طول روز میباشد.

از لحاظ اقتصادی این کافه کمی به علت نامدار بودنش قیمت هایش ممکن است کمی بالا باشد اما به یکبار امتحان کردن آن حتما می ارزد.

آدرس : خیابان سی تیر- بالاتر از موزه آبگینه

تلفن: ۰۲۱۶۶۷۰۷۲۹۰

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه مسعودیه تهران 

اگر هوس نوشیدن یک فنجان گرم در اتاق‌های قجری را کرده‌اید، کافه مسعودیه خوراک خودتان است. در میان کافه های تهران ، عمارت مسعودیه با حس نوستالژیک تهرانی پذیرای شماست؛ حسی شبیه سرزدن به مادر بزرگ و پدربزرگ در یک عمارت مجلل قجری! نشستن روی یک صندلی چوبی، پشت میزی که با پارچه‌ی خوش‌نمای گل‌گلی تزیین شده، پر از صمیمیت دلنشین ایرانی است و باید با خوردن یا نوشیدن یک طعم خوشمزه داخل ظروف خوش‌نقش ایرانی در عمارت مسعودیه کاملش کنید.

آدرس: خیابان ملت، بالاتر از ایستگاه مترو ملت، عمارت مسعودیه

تلفن: ۰۲۱۳۳۹۹۲۰۲۶

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه کتاب وارطان

این خانه-فرهنگ، بخش‌هایی مثل گالری، گل‌فروشی، فروشگاه صنایع‌‍دستی و کافه دارد که دور حیاط  یا در ساختمان قرار دارند. خوبی حیاط هم در این است که می‌توانیم در آن بنشینیم، درحالی که گنبد آبی‌رنگ مسجد فلسطین جلوی رویمان است و این تصویر به احتمال زیاد خیلی به دل‌مان می‌نشیند.

و اما در مورد کافه اینجا.  بیشتر وقت‌ها آرام است و موزیک ملایمی در آن در حال پخش. هرکدام از خوراکی‌های منو را هم که سفارش دهیم، می‌توانیم از بابت کیفیتش خاطرجمع باشیم. برای مثال ساندویچ مرغ کاری یا ساندویچ سبزیجات، سالاد یا نوشیدنی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک ۵١۴

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه دیاموند

میدان فردوسی محله کافه های خاص تهران است. کافه های خاص این محله میزبان قرارهای دوستانه زیادی در طول روز هستند. یکی از بهترین کافه ها در کمی بالاتر از میدان فردوسی قرار دارد کافه دیاموند است که اگر گذرتان به آن سمت رفتن حتما آنجا بروید. محیط کاملا گرم و صمیمی به همراه منویی فوق العاده است. به پیشنهاد اینجانب سیب زمینی ویژه و پننی این کافه را حتما امتحان کنید. ساختمان قدیمی این کافه به همت چندین جوان خوش ذوق بازسازی شده و به یکی زا کافه های خاص تهران تبدیل شده است. سیستم تهویه آن کاملا مناسب است و برای افرادی که بوی سیگار آنها را اذیت میکند بسیار مناسب است. یک تکنه قابل توجه این است که اگر میخواهید در حیاط آن بنشینید حتما قبل از رفتن جای خود را رزرو نمایید.

از لحاظ اقتصادی هم این کافه یکی مقرون به صرفه ترین کافه های تهران است.

آدرس: میدان فردوسی- خیابان ویلا(نجات اللهی)- خیابان فلاح پور-پلاک ۳۳

تلفن : ۰۲۱۸۸۸۹۰۱۹۶

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه چای بار

اگر شما هم اهل گشت درکافه های تهران باشید، با ما هم عقیده‌اید که چشیدن یک طعم دلچسب در هوای خنک و آرامش‌بخش باغ، یک تجربه‌ی معرکه از لحظه‌های پایتخت‌گردی است. کافه چای بار در خیابان دزاشیب جای دنجی برای فرار از شلوغی شهر است. در این کافه حتماً غذاها و نوشیدنی سنتی را سفارش بدید و با آرامش و عطر فضای باغ، لذتش رو چند برابر کنید.

آدرس: خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵

تلفن: ۰۲۱۲۲۲۱۰۳۱۱

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه گراف

کافه گراف قبلا در برج‌های آ.اس.پ قرار داشت؛ اما بعد به خیابان سمیه منتقل شد. این کافه، به خصوص برای آنهایی که دنبال جای ساکتی برای کارکردن یا قرارهای کاری می‌گردند، مناسب است؛ چون در طبقه پایین فضایی اختصاصی برای این منظور در نظر گرفته شده. فضاهای دیگر هم طوری طراحی شده که دوستانه باشند و آدم در آنها احساس راحتی کند.

پاستای از سرزمین‌های شمالی، پاستا کلاسیک، ساندویچ بیکن سیب، انتخاب‌های خوبی در این کافه‌اند؛ ضمن اینکه در منو بخشی هم برای صبحانه در نظر گرفته شده و می‌توانیم از امکان شارژ قهوه به صورت رایگان هم استفاده کنیم.

ساعت کار: ۸ صبح تا ۱۲ شب

آدرس: خیابان ایرانشهر، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان سپهد قرنی، پلاک ۱۲

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه سام

همان طور که میدانیم رشد کافه ها در تهران با سرعت چشمگیری رو به افزایش است، طراحی های اکثر کافه در دو زمینه خیلی طرح های قدیمی و سنتی و دیگری طرح های لاکچری و مدرن اروپایی زیاد شده است. کافه سام جزو دسته دوم قرار دارد و محیطی زیبا و مدرن میزبان جمع های دوستانه زیادی میباشد. این کافه بیشتر مناسب برای قرارهای بیشتر دو الی سه نفر است به همین منظور اگر دنبال کافه ای هستید که جشن تولدتان را آنجا بگیرید این کافه گزینه ی خوبی میتواند برایتان باشد. نکته قابل توجه این کافه این است که دارای دو شعبه میباشد.

آدرس ۱: تقاطع خیابان خدامی و آفتاب، ضلع جنوب شرقی، جنب پارک، ساختمان مادیران

آدرس۲  : خیابان فرشته.مرکز خرید سام سنتر، طبقه دوم

شماره اس‌ام‌اس: ۵۰۰۰۲۲۰۲۰۲۰۰۹

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه نادری

نادری فقط یک کافه نیست، بلکه یک تکه از تهران قدیم است که به نسل جدید ارث رسیده. بوی خاطره‌های روشنفکرها و نویسنده‌های دهه‌های چهل و پنجاه را می‌شود در حال‌وهوای میزهای قدیمی این کافه حس کرد. کافه نادری یکی از حرفه‌ای‌ترین کافه‌ های تهران است و چیزی بیش از طعم‌های خوشمزه‌ی آن مشتریانش را برای نشستن روی صندلی وسوسه می‌کند.

آدرس: خیابان جمهوری، پایین‌تر از چهارراه استانبول، بین خیابان سی تیر و چهارراه استانبول، پلاک ۵۲۴

تلفن: ۰۲۱۶۶۷۲۰۷۹۱

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه لبیسترو

اینطور معروف است که فضای داخلی این کافه در بحبوحه‌های انقلاب و به سفارش صاحب فرانسوی آن ساخته شده و انقلاب که می‌رسد، تا مدت‌ها  به حال خود رها می‌شود تا اینکه به زمان حال می‌رسیم و کاربری کافه را پیدا می‌کند. برای همین هم دیدن فضای داخلی که دست نخورده و با همان دکور سابق باقی مانده، یکی از جاذبه‌های رفتن به لبیسترو است.

نکته‌ای که باید در نظر بگیریم این است که سفارش‌ها در این کافه خیلی دیر آماده می‌شوند، بنابراین شاید بهتر باشد که غذا سفارش ندهیم و به خوردن چای یا نوشیدنی‌های دیگر اکتفا کنیم.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

آدرس: خیابان ایرانشهر، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان ویلا، پلاک ۲

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه ویونا پلازا

این کافه که در منطقه زعفرانیه تهران قرار دارد و به عنوان یکی از بهترین کافی شاپ های تهران است. سرویس های این کافه از کیفیت بالایی برخوردار هستند. محیط آن کاملا دنج است که همین باعث شده است که از محبوبیت زیادی در بین جوانان برخوردار باشد. اگر بخواهیم بهترین نکته این کافه را بیان کنید صبحانه های خوشمزه با قیمت مناسب آن می باشد.

آدرس: خیابان ولیعصر – خیابان زعفرانیه – سه راه آصف – مجتمع تجاری زعفرانیه پلازا – طبقه دوم

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه رستوران کاوالی

اگر طرفدار معماری اروپایی با یک نورپردازی خاص و آرامش‌بخش هستید، کاوالی شما را راضی می‌کند. این کافه رستوران لوکس در محدوده‌ی سعادت آباد قرار دارد و طرفدارهای مخصوص خودش را دارد. نوع مبلمان و رنگ‌های طلایی و مشکی که در چیدمان این کافه استفاده شده، فضایی شیک و مجلل به‌وجود آورده که سلیقه‌های خاص خواهان آن هستند. منوی این رستوران هم جایی برای تردید نمی‌گذارد؛ هر طعم خوشمزه‌ای که هوس کرده‌اید توی منو پیدا می‌کنید.

آدرس: سعادت آباد، یادگار جنوبی، خروجی فرحزاد شمالی، پلاک ۲۵

تلفن: ۰۲۱۲۲۱۱۴۹۷۶

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه سه لت

در محل فعلی کافه سه لت، پیش از این رستوران چهارمیز قرار داشته، رستورانی که به پاستاهایش معروف بود و پاتوق خیلی‌ها در حوالی انقلاب محسوب می‌شد.  کافه فعلی هم مثل همان چهارمیز، فضای دلنشینی دارد و بیشتر وقت‌ها خلوت است. صاحبان جدید، اسم سه لت را برای کافه-رستوران‌شان انتخاب کرده‌اند و به رسم قدیم، پاستاهای خیلی خوشمزه‌ای جلوی مشتری می‌گذارند. اما جز سفارش پاستا، می‌توانیم انتخاب‌های دیگری هم در اینجا داشته باشیم.

پاستا بلونز، پاستا چیلی، پاستا پستو، سالاد یونانی. قهوه‌ها و نوشیدنی‌ها هم خوشمزه‌اند.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ و نیم شب

آدرس: حافظ، نرسیده به پل کالج، کوچه البرز ۱

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه آوانسن

فرصتی مناسب تا هم به سینما و هم کافه بروید. در طبقه بالایی سینما بلوار واقع در بلوار کشاورز کافه ای به نام آوانسن قرار دارد. ایده خوب این کافه این است که زمانی که افراد منتظر پخش فیلمشان هستند میتوانند مدت زمان بیکاری خودشان را در این کافه بگذرانند. البته این کافه دو شعبه دیگر هم دارد که در شهرآرا و تقاطع طالقانی قرار گرفته اند.فضای داخلی کافه دارای نور کافی میباشد و همینطور فاصله میزها از هم مناسب است.

آدرس: بلوار کشاورز-بعد از خیابان شانزده آذر – سینما بلوار

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

پین کافه

شما نیازی نیست سراغ پین کافه برید، این نارنجی جذاب خودش شما را پیدا می‌کند. تمام حس‌های خوب کافه‌گردی را این فولکس در خودش جمع کرده و با گشت در خیابان‌ها، شما را به چشیدن طعم‌های خوشمزه‌ دعوت می‌کند. پین کافه یک اتفاق شیرین برای کافه دوست‌هاست و جذابیت بامزه‌ای در بین همه‌ی کافه‌ها دارد. اگر هنگام گذر از محله یا خیابان، یک فولکس نارنجی‌رنگ دید که بوی قهوه‌اش همه جا را پر کرده، دست دست نکنید و حتماً یکی از طعم‌های پر از خوشحالی آن را تجربه کنید.

آدرس: در گوشه و کنار خیابان‌های شهر!

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه دور میز

کافه‌های خوب مرکز شهر به همین‌هایی که گفتیم ختم نمی‌شوند. در خیابان اراک واقع در خیابان ویلا، به کافه دور میز می‌رسیم. از افتتاح این کافه زیاد نمی‌گذرد، اما به خاطر حال‌وهوای دوستانه‌اش در همین مدت کم طرفداران زیادی پیدا کرده. البته دلیل این محبوبیت به داشتن فضای بیرونی، علاوه برفضای داخلی هم برمی‌گردد.

در این کافه می‌توانیم سیب‌زمینی و پنیر، پیتزیتو، اسموتی انبه سفارش دهیم و از بابت کیفیت‌شان خاطر جمع باشیم.

ساعت کار: ۸ و نیم تا ۱۱ و نیم شب

آدرس: خیابان ویلا، ابتدای خیابان اراک

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

کافه گالری 

کافه گالری ها حس خوبی از هنر، زندگی و آرامش را انتقال می‌دهند که برای دوستان اهل هنر همیشه جذاب و خواستنی است. اگر اهل نوشیدن یک فنجان آرامش در کنار لذت تماشای آثار جذاب هستید، این سبک کافه‌ها انتخاب خوبی برای شماست. «باغ موزه هنر ایرانی» در تجریش و «گالری کافه» در منطقه‌ی اقدسیه از نمونه‌های دلچسب این نوع کافه‌های هنری هستند که به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به آن‌ها بزنید.

معرفی بهترین و محبوب ترین کافه های تهران

 آدرس کافه گالری در باغ هنر ایرانی: میدان تجریش، خیابان شهید دربندی، خیابان دکتر حسابی، باغ هنر ایرانی

تلفن: ۰۲۱۲۶۴۵۸۰۵۳

آدرس گالری کافه در منطقه‌ی اقدسیه: خیابان موحد دانش، کوچه‌ی باقرالنمر، باغ رستوران نرگس، گالری کافه

تلفن: ۰۲۱۲۲۸۲۹۶۱۱

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید