باغ الکساندر ، جاذبه ای زیبا در نزدیکی کاخ کرملین

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

باغ الکساندر مسکو یکی از مطبوع‌ترین جاذبه های گردشگری مسکو به شمار می‌رود. محوطه‌ای سرسبز با گل‌های رنگارنگش و چشم‌اندازی تأثیرگذار از کاخ کرملین این مکان را به یکی از دیدنی‌های محبوب اهالی مسکو و گردشگران تبدیل کرده است. این پارک به سه باغ اصلی تقسیم می‌شودکه تمام طول ضلع غربی کرملین به طول 865 متر را پوشش داده‌اند. بناهای یادبود، باغچه‌هایی از گلهای رنگارنگ، و تاریخچه این باغ، دلایل اصلی محبوبیت این باغ هستند.

باغ الکساندر ، جاذبه ای زیبا در نزدیکی کاخ کرملین

ساخت این باغ با هدف بزرگداشت کشته‌شدگان نبرد با ارتش ناپلئون در سال 1812، و همین‌طور یادبودی از پیروزی روس‌ها، در سال 1819 و به دستور تزار الکساندر اول، آغاز شد و تا سال 1823 به طول انجامید. حتماً از ورودی اصلی که در ضلع شمالی باغ قرار دارد وارد آن شوید. آرامگاه سرباز گمنام که در انتهای ضلع شمالی قرار گرفته است به عبادتگاهی برای اهالی مسکو تبدیل‌ شده است. این آرامگاه  بقایای سربازی است که در دسامبر سال 1941 و در فاصله 41 کیلومتری بزرگراه Leningradskoe، جاییکه نازی‌ها در کمترین فاصله خود از مسکو حضور داشتند، کشته ‌شده‌بود. سنگ‌نوشته‌ای با عنوان “نامت را نمی‌دانیم، اما یادت جاودانه است” در کنار این آرامگاه قرار دارد. مشعلی همیشه روشن و بنای یادبودی برای بزرگداشت قهرمانان کمونیست نیز در این مکان قرارگرفته است.

در قسمت میانی این باغ یک غار زیرزمینی نیمه کاره ای هست که در زیر برج آرسنال ساخته شده و سنگ هایی که در تزئین غارها به چشم می خورد بقایای سنگ های  ساختمان های ویران شده در جریان تصرف مسکو توسط فرانسه هستند. در باغ الکساندر به هر طرف که نگاه می کنید بادبودی می بینید؛ دروازه آهنی و مشبک یادبود پیروزی های روسیه در برابر ناپلئون است. در جلوی این غارها یک ستون هرمی هست که در سال ۱۹۱۴ برپا شده و بر روی سنگ گرانیت آن اسامی تزارهای رومانوف حکاکی شده است. اگر اهل خرید هستید در نزدیکی قسمت شمالی باغ یک مرکز خریدی هست که می توانید به آنجا هم سر بزنید.

باغ الکساندر ، جاذبه ای زیبا در نزدیکی کاخ کرملین

مهمترین ویژگی باغ میانی برج کوتافیای کرملین است که نگاه ها را به خود جذب می کند، در واقع در باغ میانی چیزی که اول از همه نظرتان را جلب می کند همین برج بلند کاخ کرملین است. در روبروی این برج یکی دیگر از ورودی پارک است که مستقیم به سیستم مترو راه دارد.

باغ الکساندر ، جاذبه ای زیبا در نزدیکی کاخ کرملین

در ماه های تابستان به این باغ بروید و با قدم زدم در میان درختان و گل های رنگارنگ و تنفس هوای با طراوت مدتی از شلوغی های شهر مسکو فاصل بگیرید. وجود فواره ها و درختان، لطافت خاصی را به این باغ داده و دلتان نمی خواهد به این زودی ها این پارک خوش آب و هوا را ترک کنید. اگر در حین گشت و گذار در این باغ احساس گرسنگی کردید در کنار پیاده روهای می توانید خوراکی هایی مثل بستنی بخرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید