بنر هدر

آبشار ویکتوریا ، یکی از دیدنی ترین آبشارهای جهان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

آبشار ویکتوریا در مرز دو کشور آفریقایی زامبیا و زیمباوه قرار دارد, یکی از دیدنی ترین آبشارهای جهان است این آبشار عظیم که ۶ ۱ کیلومتر پهنا و ۱۲۸ متر ارتفاع دو برابر ارتفاع آبشار نیاگارا دارد.

آبشار ویکتوریا که سر راه رودخانه زامبزی در مرز دو کشور آفریقایی زامبیا و زیمباوه قرار دارد، یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای جهان است. این آبشار عظیم که ۶/۱ کیلومتر پهنا و ۱۲۸ متر ارتفاع (دو برابر ارتفاع آبشار نیاگارا) دارد، از سال ۱۹۸۹ به عنوان میراث طبیعی مشترک زامبیا و زیمباوه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

آبشار ویکتوریا ، یکی از دیدنی ترین آبشارهای جهان

دیوید لیوینگستون، کاشف اسکاتلندی، در سال ۱۸۵۵ از این آبشار دیدن کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نام نهاد. اما این آبشار در زبان بومیان منطقه «موسی اوآ تونیا» خوانده می‌شود که به معنی «مه خروشان» است. مه درخشانی که بر اثر سقوط این آبشار به وجود می‌آید، از فاصله چهل کیلومتری قابل رویت است.

آبشار ویکتوریا ، یکی از دیدنی ترین آبشارهای جهان

جرا باید به آبشار ویکتوریا برویم؟

دیدن طبیعت آبشار ویکتوریا از نزدیک خود می تواند بزرگترین دلیل برای طبیعت دوستان برای سفر به آفریقا باشد. با این حال هنگام رفتن به این آبشار تفریحات بسیار زیادی وجود دارد که می تواند هیجان دیدن آن را برایتان بیشتر کند:

رفتینگ: اگر فقط دیدن این آبشار برایتان کافی نیست و دوست دارید تا با آب های پر جوشش و خروشش آن یکی شوید، حتما رفتینگ را در آن امتحان کنید. برای این منظور باید یک مسیر ۷۵۰ فوتی را بالا بروید و سفر پر هیجان خود را از آنجا شروع کنید، قبل از شروع هم توسط یک فرد متخصص به خوبی چند ساعتی آموزش های لازم را می بینید تا بتوانید در حین آن، همه چیز را کنترل کنید.

قایق رانی: این آبشار و رودخانه ی زامبیزی که آبشار در مسیر آن قرار دارد، جایگاه حیات وحش بی نظیری است که تماشای آن با هیچ چیز در دنیا قابل مقایسه نیست. یکی از فعالیت هایی که می توانید انجام دهید، قایق رانی در قسمت بالایی رودخانه زامبیزی و تماشای حیات وحش است که ممکن است فقط یکبار در زندگی تان فرصت آن پیش بیاید. هزینه ی قایق رانی در این رودخانه، ۱۵۰ دلار است.

آبشار ویکتوریا ، یکی از دیدنی ترین آبشارهای جهان

شنا در استخر شیطان (devil’s pool victoria falls): شاید شنا در این استخر را بتوان یکی از هیجان انگیزترین و رعب آورترین تفریحات جهان دانست. در واقع در بخش بالایی دهانه ی اول این آبشار، یک صخره  ی بزرگ در لبه ی آبشار قرار دارد که مثل یک مانع در جلوی راه آب عمل می کند و از آنجا به بعد است که ریزش آب به پایین شروع می شود. می توانید روی این صخره بایستید و به داخل این استخر شیرجه بزنید و شنا کردن را در آن تجربه کنید و یا اگر شجاع هستید، روی لبه دراز بکشید و از آن بالا به ارتفاع سرگیجه آور ۱۰۴ متری آبشار خیره شوید.

بانجی جامپینگ: یکی از تفریحات ترسناک این آبشار، بانجی جامپینگ روی پل این آبشار است که یکی از وحشتناک ترین مقاصد بانجی جامپینگ در دنیا هم هست.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید