برترین جاذبه های گردشگری سوئد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

عناصر مختلفی جاذبه های سوئد را تشکیل می دهند و باعث شده اند که سوئد به بهشت گردشگران تبدیل شود. اگر شما عاشق سفرید، هیچ جایی مثل اینجا پیدا نمی کنید. هوا و آب تمیز و زلال است، هزاران هکتار جنگل دست نخورده و دریاچه های فوق العاده برای گردش وجود دارد، جاده ها و حمل و نقل عمومی عالی است. شهروندان آن بدون استثناء مهربان و مهمان نواز اند و در سال های اخیر، غذاهای سوئدی نیز دچار تحولاتی شده اند که فقط با عبارت انقلاب می توان این تحولات را توصیف کرد. شما با سفر به آنجا و دیدن جاذبه های گردشگری سوئد، به دل تاریخی از وایکینگ های متجاوز گرفته تا سلسله های پادشاهی و توطئه چینی های امپراطورها می روید و چیزی که قطعی است آن است که هیچوقت خسته نمی شوید.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

چیزهای زیادی برای دیدن و لذت بردن در این کشور وجود دارد، پس حتما باید وقت زیادی برای لذت بردن از تمام ماجراجویی های بیرون و گنجینه های تاریخی اینجا داشته باشید با برترین جاذبه های گردشگری سوئد آشنا شوید.

مجمع ‌الجزایر استکهلم

بزرگترین مجمع الجزایر سوئد یا زنجیره ای از جزایر کوچک، دور پایتخت استکهلم توسعه یافته‌اند و این امکان را به مسافران میدهد که دسترسی راحتی به هزاران جزیره زیبا و بخش کوچکی از مناطقی که دارای سکنه هستند، داشته باشند. برای به حداکثر رساندن لذت تجربه خود می‌توانید کشتی‌های مسافربری که تور مجمع الجزایر را در تابستان به شما پیشنهاد می‌دهد، تجربه کنید و یا گردش در جزیره را امتحان کنید. بعضی از جزایر دست نخورده خانه حیوانات وحشی هستند و مکانی مناسب برای پیاده روی یا قایق رانی به شمار می‌روند. به این ترتیب، درحالیکه دیگران از مسافرخانه‌های زیبا، رستورانهای تجملی و خانه‌های چوبی زرد و قرمز اسکاندیناوی سخن می‌گویند، شما می‌توانید این تجربیات لذت ‌بخش را تجربه کنید. اگرچه شما در این منطقه احساس می‌کنید که مایل ها از شهر دور هستید ولی به راحتی می‌توانید از این جزایر سفری روزانه به استکهلم داشته باشید.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

کاخ دروت نینگ هولم

کاخ افسانه ای دروت نینگ هولم، در جزیره Lovö قرار دارد و جزء میراث جهانی یونسکو است این جزیره حدود ۱۱ کیلومتر از غرب مرکز شهر استکهلم فاصله دارد (۴۵ دقیقه با قایق). این کاخ که تاریخش به قرن ۱۷ برمی گردد، حالا اقامتگاه رسمی خاندان سلطنتی سوئد است. در پشت سر آن هم، پارک بهاری پر از مجسمه های برنزی است که از بوهمیا و دانمارک، به عنوان غنیمت های جنگی آورده شده است. حتما به عمارت چینی ها سر بزنید که تاریخش به صده ۱۷۰۰ بر می گردد. کاخ تئاتر (تئاتر قصر Drottningholms) قرن ۱۸، هنوز برای اجراهای ماه های تابستان مورد استفاده قرار می گیرد. در موزه تئاتر، می توانید لباس های اجرا و چشم انداز استیج آن را ببینید.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

اسکانه

اسکانه که در منطقه جنوبی سوئد واقع شده است، شهری است که بر روی حاصل خیزترین خاک دنیا قرار گرفته است. زمینهای زراعی زیبا، جنگلها و دریاچه‌ها این مکان را زینت داده‌اند و تقریبا ۳۰۰ قلعه و باغ متعلق به قرون ۱۲ تا ۱۹ در آن قرار دارند. کشت زارهای محصولات کشاورزی، گلهای بی‌پایان دشت‌ها، افق گسترده و سواحل آرام این شهر بسیار وسوسه انگیز هستند. رستورانهای محلی نیز در این شهر سبزیجات و میوه‌های تازه کشت شد، گوشت غاز، مارماهی، قارچ و مارچوبه را به عنوان غذاهایی لذیذ سرو می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که بعد از صرف غذا ، گردشی در قلعه سوفیرو (Sofiero Castle) و پیاده ‌روی در اسکانلدن تریل (Skåneleden Trail)  داشته باشید و به سفری ۱۰۰۰ کیلومتری در حومه شرقی شهر بپردازید و یا در مکان هایی که مجهز به تابلوهای راهنما هستند، دوچرخه سواری کنید.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

 موزه واسا

موزه واسا در استکهلم، محبوب ترین موزه سوئدی است و حالا حدود یک میلیون بازدیدکننده سالانه دارد. از سال ۱۹۹۰ که این موزه بازگشایی شد، بیشتر از ۲۰ میلیون نفر از آن دیدن کرده اند و دلیل آن هم روشن است. در سال ۱۶۲۸، افتخار ناوگان امپراطوری سوئد، کشتی جنگی واسا، در اولین سفرش غرق شد. کشتی برای بیش از سه قرن در زیر آب های یخی بود تا اینکه در سال ۱۹۶۱، یک عملیات بزرگ نجات کشتی انجام شد. حالا بازدیدکنندگان از سراسر جهان به اینجا می آید تا این محفظه پر از تاریخ را ببینید. موزه به توریست های با هر ملیتی خوشامد می گوید. بازدید از واسا ، که ۱۰ نمایشگاه را شامل می شود، خودش یک روز زمان می خواهد.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

جاکموک (Jokkmokk)

جاکموک شهری رویایی در لاپلند، ایالت شمالی سوئد است که میتوانید در آنجا مسابقه گوزن‌ های شمالی را تماشا کنید، بازار زمستانی را ببینید و درباره گروهی محلی به نام “سامی” اطلاعات بدست بیاورید. بازار جاکموک بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد و هر سال در فوریه شروع به کار می‌کند. با وجود ارتفاع برف و دماهای دو رقمی زیر خط انجماد، بازار سنتی فرهنگ سامی را جشن می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم که در این مکان از خوراک‌ های محلی بخورید، به گوزن های شمالی غذا بدهید و رقص محلی را در بازار تماشا کنید. همچنین به موزه آجته (Ájtte Museum) که فرهنگ عمیق سامی را نمایش می‌دهد، بروید. جاکموک نقطه اصلی برای دسترسی به ۴ پارک ملی در منطقه میراث جهانی لاپونیا است. در این شهر، انتظار دیدن روزهای تمام نشدنی تابستان یا تاریکی طولانی در زمستان را داشته باشید،  زیرا شهر در بالای مدار قطب شمال واقع شده است.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

سیگتونا

سیگتوناکه به اولین شهر سوئدی که در سال ۹۸۰ پس از میلاد، آخرین قرن دوره وایکینگ ها، تاسیس شد معروف است، در کنار دریاچه Mälaren، در چشم اندازهای سرسبز سرزمین های مرتفع شمال استکهلم قرار گرفته است. تاریخ شگفت انگیز Sigtuna را می توان در کلیساهای قرون وسطی، خرابه ها، سنگ های مرموز و طرح دار و بناهایی که تا به امروز باقی مانده اند پیدا کرد. در کنار آن در شهر Storgatan، که برای هزاران سال پابرجا بوده است، دسته هایی از فروشگاه های کوچک قرار دارد که وسایل مد روز و کارهای طراحان مختلف و صنایع دستی می فروشند. Sigtuna از استکهلم تنها ۴۵ دقیقه، از دانشگاه قرون وسطیی آپسالا ۳۰ دقیقه و فقط ۲۰ دقیقه از فرودگاه آرلاند فاصله دارد.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

پارک ملی زیردریایی کوسترهیوت (Kosterhavet)

کوسترهیوت اولین پارک زیردریایی ملی سوئد است. این پارک ۴۵۰ کیلومتر مربعی شامل بیشترین تنوع به لحاظ زندگی دریایی است. پارک زیردریایی مورد بحث تقریبا ۲۰۰ نوع مختلف از حیوانات و گیاهان شامل صخره‌های مرجانی در اعماق آب را در برمی‌گیرد. این پارک در جزایر کستر در غرب سوئد واقع شده است و محلی برای زندگی کاستر وادرو جورد (Koster-Väderö Fjord) است. در تابستان توریست ها میتوانند در این پارک به شنا و غواصی و در دیگر زمان های سال به پیاده روی، ماهیگیری و دیدن پرنده ها بپردازند. میهمانان همچنین می‌توانند در کنار خوک های آبی یا گرازهای دریایی در زمانهای مشخصی از سال قایق رانی کنند.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

 پارک ملی ابیسکو، لاپ لند

در تابستان، اینجا زمینی با خورشید بالای خط افق، برای ۲۴ ساعت روز است که چندین هفته طول می کشد. پارک حدودا ۷۷ کیلومتر مربع است و به زیبایی بدوی و حیات وحش شمال اروپایی که دارد مشهور است. اینجا مکانی عالی برای ماجراجویی های زمستانی اسکاندیناوایی و گردش های طولانی تابستانی است. آبیسکو حدودا در ۱۰۰ کیلومتری غرب شهر Kiruna قرار دارد و  و بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر درون مدار قطب شمال و درون بیضی شفق قطبی قرار دارد، منطقه خاصی که در آن شانس دیدن شفق های شمالی بیشتر است. پروازهای منظمی از استکهلم به Kiruna انجام می شود، و حمل و نقل اتوبوسی، قطاری یا تاکسی برای رفتن به پارک در دسترس است. اگر هوا به شما اجازه داد حتما به ایستگاه آسمان فوق العاده Aurora بروید.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

ویسبی (Visby)، جزیره گاتلند (Gotland)

ویسبی شهر محصور قرون وسطایی است که “مروارید دریای بالتیک” نامیده می شود و به عنوان شهر میراث جهانی یونسکو اعتبار خوبی به شهر قدیمی وایکینگ ها (Viking)  میدهد. ویسبی شهری تبلیغاتی مسلح در شمال اروپاست که بسیار خوب نگه داشته شده است و طبق گفته یونسکو، دیوارهایش ۷۰۰ سال قدمت تاریخی دارد. این شهر عجیب که با رزهای وحشی و خرابه‌های چند صد ساله پوشیده شده است، زندگی مدرن و ساده اسکاندیناویای امروز را پذیرفته است. در این شهر، خانه‌های مجلل و چوبی ۱۰۰ ساله در کنار خیابانهای پرپیچ و خم سنگفرش شده قرار دارند. نیازی به نگرانی درباره تمام شدن خرابه های دیدنی نیست، چرا که گاتلند ۹۰ کلیسا را در خود جای داده است که بیشتر آنها قبل از قرن ۱۲ ساخته شدهاند.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

پارک اختصاصی لیزبرگ، گوتنبرگ

لیزبرگ یکی از پرطرفدارترین مقصد های سفر در سوئد است و هر ساله، پارک بیشتر از ۳ میلیون بازدیدکننده دارد. اینجا گستره وسیعی از جاذبه ها را دارد، از چرخ فلک برای بچه ها و قلعه ای افسانه ای گرفته تا  تفریحاتی در شهربازی. استیج های پارک در تابستان محل اجرای کنسرت نیز هست و بسیار در بین خانواده های سوئدی و گردشگران خارجی محبوب است. در کریسمس، پارک پذریرای بازاری بزرگ است. در تابستان غذاخوری های زیادی در اینجا یافت می شود و گل های زیبایی در اینجا می شکفد. برای اینکه بهترین چشم اندازها را تجربه کنید به Big Wheel بروید.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

جوگاردن (Djurgården)

جوگاردن جزیره ای است که کمی از مرکز استکهلم دورتر است. این پارک جزیره‌ای با مکانهای سبز، موزه ها و دیگر گزینه های تفریحی پرشده است. در آبریز جوگاردانسبران (Djurgårdsbrunncanal)  قدم بزنید و یا از چند تا از بهترین جاذبههای توریستی مانند موزه آبا (The Abba Museum)، موزه اتنوگرافی (The Museum of Ethnography)، موزه وسا (The Vasa Museum)، موزه و باغ وحش روباز، پارک تفریحی و دیگر امکانات استکهلم لذت ببرید. این جزیره همچنین برای کسانی که اهل خوردن غذاهای خوشمزه هستند و آنهایی که نیازمند فیکا (اصطلاحی سوئدی برای زمان قهوه) می‌باشند، تعداد بسیار زیادی از رستورانها وکافه‌ها را پیشنهاد میکند. اگرچه، این جزیره بسیار کوچک است، ولی چیزهای زیادی برای مشغول کردن مسافران دارد و توریست‌ها به راحتی میتوانند یک روز کامل را در آنجا بگذرانند.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

پل Oresund، مالمو

از مرکز شهر مالمو، یک ماشین طی ۱۵ دقیقه گردشگران را به پل اعجاب انگیز Oresund می برد. این سازه که از زمان افتتاحش در سال ۱۹۹۹ و چندین دهه طی برنامه ریزیش برای ساخت، شهرت جهانی پیدا کرده بود، به سبب نمایش تلویزیونی محبوب دانمارکی/سوئدی “پل” (“The Bridge”) محبوبیت بیشتری به دست آورد. این شاهکار مهندسی، سوئد را به دانمارک و در واقع  به قاره اروپا متصل می کند. پل هم مسیر ریلی دارد و هم جاده ای و در قسمت دانمارک، وارد تونلی می شود تا مانع هواپیماهای فرودگاه کپنهاگ نشود. سفری را از روی پل تجربه کنید و از تونل به دانمارک بروید و اگر خواستید، زمانی را هم در کپنهاگ بگذرانید.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

کلیسای جامع لوند

اینجا پربازدیدترین کلیسای جامع سوئد و یکی از پربازدیدترین مکان ها در استان جنوبی اسکین است. وقتی که رو به روی این سازه رومی با ابهت و با دو برج دوقلوی فوق العاده آن بایستید، حتما علت آن را متوجه می شوید. این کلیسا در حدود سال ۱۰۸۰ به وسیله پادشاه دانمارکی کانت (Canute) چهارم ساخته شد و قدیمی ترین و بهترین کلیسای رومی در سوئد است. بنای فعلی به قرن ۱۲ برمی گردد. در بالای محراب آن یک پرده منحنی شکل بزرگ مربوط به قرن ۱۴ قرار دارد، که کاری از استادی اهل شمال آلمان است.

برترین جاذبه های گردشگری سوئد

سردابه، قدیمی ترین بخش کلیسا است. سقف آن بر روی ستون های سنگی گردی قرار دارد و تندیسی که اعتقاد دارند نشان دهنده اسطوره قوی هیکل و فنلاندی است که این کلیسای جامع را ساخته است. در راهرو آن ساعت مشهور نجومی قرن ۱۴ با تندیس هایی از سه پادشاه قرار دارد، که دوبار در روز در عصر و ساعت ۳ بعد از ظهر روزهای هفته و ۱ بعد از ظهر و ۳ بعد از ظهر یکشنبه ها در معرض نمایش قرار می گیرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید