9 جاذبه دیدنی سائوپائولو ، برزیل

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شهر سائوپائولو که با عنوان سامپا نیز از آن یاد می شود که دارای موزه های بسیار مختلف است این شهر پر از رستوران های مدرن و جدید است که هر یک از جذابیت های زیادی برخوردار می باشند. این شهر مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برزیل می باشد که بسیاری از موزه های مهم در آن واقع شده اند و سالانه به عنوان یکی از جاذبه های فرهنگی توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند. از دیگر جاذبه ها و چشم اندازهای مهم این شهر می توان به برج ها و آسمان خراش های معروف دواله، آلتینو، آنسکوم، ایتالیا و … اشاره کرد. به لحاظ آب و هوایی نیز این منطقه از آب و هوای معتدل و مرطوبی برخوردار است معماری های درون شهری نیز بسیار دیدنی می باشند. در این قسمت قصد داریم به معرفی مهمترین جاذبه های گردشگری سائوپائولو بپردازیم.

 دیدنی های سائوپائولو

1. خیابان پائولیستا

خیابان پائولیستا یکی از محبوب ترین کارت پستال ها و مظهر غرور مردم سائوپائولو می باشد. پائولیستا یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری و فرهنگی شهر می باشد. تضاد موجود در معماری و منظر آن، نمایانگر قرار گرفتن این خیابان در بین بخش های قدیمی و جدید شهر، می باشد. این خیابان به همراه محله های اطرافش نظیر روآ آگوستا، آلامدا سانتوس و روآ اسکار فریر، گالری ها، فروشگاه ها، تئاترها، سالن های سینما، هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، کتاب فروشی های جذاب و زیادی را در خود جای داده است.

9 جاذبه دیدنی سائوپائولو ، برزیل

2. تئاتر شهرداری سائوپائولو

این تئاتر هم به لحاظ معماری دارای ارزش است و هم به لحاظ فرهنگی در دنیای هنر بین المللی این تئاتر یک نماد مهم است از این تئاتر در سال ۱۹۲۲ رونمایی شده است که در آن مراسم هنری و فرهنگی متعددی برگزار می شود و یکی از دیدنی های سائوپائولو است. بنای این تئاتر در سال ۲۰۱۱ مورد بازسازی قرار گرفته است و در حال حاضر بازدید از بخش های اپرای آن یکی از جذابیت های مهم شهر محسوب می شود.

9 جاذبه دیدنی سائوپائولو ، برزیل

3. محله Liberdade

لیبرداد در زبان پرتقالی به معنای آزادی و اسم محله ای در شهر سائوپائولو می باشد که بزرگ ترین جامعه ژاپنی ها در خارج از ژاپن در آنجا زندگی و تجارت می کنند. این محله از دهه ۵۰ شکل گرفته است. علاوه بر ژاپنی ها، چینی ها و کره ای ها نیز در این محله زندگی می کنند. در ورودی این خیابان یک دروازه قرمز رنگ به ارتفاع ۹ متر نصب شده است که نماد ورودیه معابد شینتو می باشد. بسیاری از فروشگاه ها، رستوران ها و سوغاتی های جنوب شرق آسیا را می توانید در این محله ببینید.

4. موزه فوتبال سائوپائولو

موزه ای که دارای امکانات ورزشی متعدد است و در آن جشنواره ها و نمایشگاه های کلاسیک و نوین برگزار می شود یکی از جذابیت هایی که این موزه دارد امکاناتی است که برای هواداران تیم های مختلف در نظر گرفته شده است به قدری که افراد غیر فوتبالی نیز به آن جذب می شوند.

9 جاذبه دیدنی سائوپائولو ، برزیل

5. حاشیه رودخانه پینهیروس

رودخانه پینهیروس در راستای شمالی- جنوبی از غرب سائوپائولو می گذرد و ساحلش یکی از زیباترین و جذاب ترین نواحی شهر می باشد. ساحل شرقی پر از آسمان خراش هایی است که به مراکز تجاری بروکلین نوو و ویلا المپیا شکل داده است. بزرگ ترین مسیر دوچرخه سواری شهر در این ساحل قرار دارد. این منطقه جنب و جوش و هیاهوی شبانه خاصی دارد.
ساحل غربی، دانشگاه سائوپائولو را در خود جای داده است و جلوه گره تضاد طبقاتی این شهر می باشد. آپارتمان ها و خانه های ویلایی لوکس در کنار زاقه ها و خانه های قشر فقیر جامعه ساخته شده اند.
پل کابلی Octavio Frias de Oliveira از وسط رودخانه می گذرد. این پل عظیم که در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است، ۱۳۸ متر طول دارد و مارجینال پینهیروس را به خیابان روبرتو مارینهو متصل می کند. شکل این پل بسیار عجیب است و شبیه X می باشد. عرض پایه آن ۷۶ متر و عرض نوک آن ۳۵ متر می باشد.
این تنها پل دنیا است که دو مسیر منحنی با یک ستون بتونی دارد. دو مسیر منحنی یکی در ارتفاع ۱۲ متری و دیگری در ارتفاع ۲۴ متری قرار دارد و طول آنها حدود ۹۰۰ متر است. در پایان دسامبر کابل های پل نورپردازی شده، و شبیه درخت کریسمس می شوند. این پل در مناسبت های خاص دیگری نیز نورپردازی می شود.

9 جاذبه دیدنی سائوپائولو ، برزیل

6. کلیسای جامع سائوپائولو

این کلیسا در یک منطقه تاریخی از سائوپائولو قرار گرفته است و به دلیل معماری شاهکاری که دارد شناخته شده است این بنا با معماری نئوگوتیک ساخته شده است این بنا در سال ۱۹۱۳ ساخته شده است و ظرفیت آن نیز ۸۰۰۰ نفر می باشد. این کلیسای یکی دیگر از مکان های دیدنی سائوپائولو با وجود جذابیت های تاریخی و فرهنگی می باشد.

9 جاذبه دیدنی سائوپائولو ، برزیل

7. پارک های سائوپائولو

سائوپائولو به داشتن چشم انداز خاکستری و بتونی و کمبود فضای سبز معروف است، با این وجود جنگل های بارانی آتلانتیک بخش بزرگی از شهر را به خود اختصاص داده است. این نواحی سبز که به دلیل توسعه شهری در معرض تخریب بودند، به منظور حفاظت، به پارک های عمومی تبدیل شده اند.
پارک های شهر سائوپائولو به سه گروه تقسیم می شوند:
پارک های تفریحی: در این پارکها تسهیلات و امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی زیادی ایجاد شده، اما از پوشش درختی و گیاهی خوبی برخوردار نیستند. پارک Ibiraouera معروف ترین پارک تفریحی شهر می باشد که موزه های متنوع، یادمان ها و فعالیت های فرهنگی مختلفی را در خود جای داده است.
پارک های اکوتوریستی: بیشتر این پارک ها توسط جنگل های بارانی آتلانتیک و دیگر اکوسیستم های طبیعی پوشیده شده اند و امکانات تفریحی محدودی در آنها ایجاد شده است و بیشتر برای آنهایی که به دنبال ماجراجویی و طبیعت بکر هستند، مناسب می باشد. از مهمترین این پارک ها می توان به پارک های Cantareira، APA Capivari-Monos و Jaragua اشاره کرد.
پارک های ترکیبی: این پارک ها ترکیبی از دو گروه قبلی می باشند، یعنی هم تسهیلات تفریحی و هم اکوسیستم های طبیعی بکر دارند. اگر دوست دارید مناظر زیبای طبیعی را به همراه مردم دیگر ببینید و به جای فعالیت های ماجراجویانه، تفریح و استراحت بیشتری داشته باشید، حتماً به پارک های Carmo، Tiete و Horto Floresalبروید.

9 جاذبه دیدنی سائوپائولو ، برزیل

8. موزه هنر سائوپائولو

این موزه در خیابان پائولیستا قرار دارد و یکی از دیدنی های جذاب این خیابان است جالب است بدانید اولین آثار هنری آمریکا در قرن ۲۰ در این مجموعه نگهداری می شود. مجموعه آثار هنری مهمی از هنرمندان برجسته همچون ون گوگ، رنویر، ماتیسه و پیکاسو در این موزه نگهداری می شود. در این مجموعه تندیس ها و مجسمه های جذابی نیز نگهداری می شوند.

9 جاذبه دیدنی سائوپائولو ، برزیل

9. پانوراما

یکی دیگر از دیدنی های سائوپائولو که چشم انداز ویژه ای شهر  در اختیار علاقه مندان قرار می دهد پانوراما است چشم انداز آن نیز در غروب دارای جذابیت های بیشتری خواهد بود. برج ۱۶۰ متری با ۳۴ طبقه که در این منطقه قرار دارد یکی از جذابیت های سائوپائولو می باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید