بنر هدر

سفر به زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای سوئیس + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

وقتی نقشه قاره اروپا را بررسی می‌­کنیم، می­‌بینیم که قلب اروپا، کشور سوئیس می‌­باشد. باید این نکته را بدانید که سوئیس مقصد آرامش است. هر روزه از ایران به مقصد سوئیس پروازهای متعدد با قابلیت اتصال مستقیم به سیستم حمل و نقل سوییس و شبکه ریلی سریع‌السیر اروپا وجود دارد. با بررسی نقشه سوئیس متوجه مسیرهای بدیع ریلی این کشور که از منحصر­به‌فرد­ترین جاده­‌ها با مناظر نادر و چشم‌­اندازهای حیرت‌انگیز به شمار می‌­رود خواهید شد که تلفیقی از تکنولوژی و طبیعت می­‌باشد و هر بیننده‌ای را به خود جذب می­‌کند. شما می توانید از هر شهر سوئیس به گشت یک روزه کوهستانی بروید. اغلب کمتر از ۳۰ دقیقه با قطار از هر شهری تا کوهستان فاصله دارید. تجربه سفری وصف ناشدنی از میان مناظر فریبنده سوئیس و گشت‌های مثال‌زدنی که می‌توان با آن همراه شد و از آن لذت برد. در این مطلب می خواهیم ۶ مورد از زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای سوئیس را به شما معرفی کنیم که زیبایی های طبیعی و فرهنگی سوئیس را به خوبی در معرض نمایش قرار می دهند.

برن

اولین مورد از زیباترین شهرهای سوئیس، پایتخت این کشور است. برن پایتخت کشور سوئیس است و توسط رود آر (Aare) احاطه شده است. این شهر علاوه بر اهمیت سیاسی و استراتژیک یکی از زیباترین گنجینه های تاریخی و فرهنگی سوئیس را در خود جای داده است. شهر قدیم برن به عنوان میراث جهانی به ثبت یونسکو رسیده است و به دلیل طاقی های قرون وسطایی و فواره ها و آبنماهای قرن شانزدهمی پرنقش و نگارش شهرت دارد. یکی از معروف ترین این آبنماها «مجسمه بچه خور» (Child Eater Fountain) است که اگرچه مجسمه ترسناکی است اما به هرحال توریست های زیادی را به سمت خود جذب می کند. در شهر برن می توانید جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی سوئیس را یکجا ببینید.

سفر به زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای سوئیس + تصاویر

زوریخ

این کلان شهر با شکوه و پر جنب و جوش سوئیسی، در سواحل دریاچه زوریخ و در دل طبیعت خیره کننده و کوه­های سر به فلک کشیده واقع شده است. زوریخ به خاطر شب‌های زنده، رویدادها و فعالیت­‌های فرهنگی، ۵۰ موزه و بیش از ۱۰۰ گالری­‌اش شهره خاص و عام است. مناسب‌­ترین زمان برای سفر به زوریخ ماه­‌های فروردین تا خرداد مصادف با بیداری زوریخ از خواب زمستانی می­‌باشد. در این زمان هنوز برف دیده می­‌شود اما در کنار آن می‌­توان روییدن شکوفه‌­های زیبا را هم در طبیعت فوق‌العاده این شهر دید.

سفر به زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای سوئیس + تصاویر

اینترلاکن

همان طور که از نام این شهر می توان حدس زد بین دو دریاچه واقع شده است: دریاچه Thun  و دریاچه Brienz. علاوه بر این، اینترلاکن توسط قله های سربه فلک کشیده سوئیس احاطه شده و منظره ها و چشم اندازهای بی نظیری را به وجود آورده است. اینترلاکن یکی از بهترین شهرهای سوئیس برای عاشقان طبیعت است. اگر به طبیعت سرسبز و زیبای کنار دریاچه یا کوهنوردی در کوه های آلپ علاقه مندید اینترلاکن مقصدی ایده آل برای شماست. اگر عاشق عکاسی از طبیعت هستید برای سفر به اینترلاکن شک به دل خود راه ندهید و مطمئن باشید که یکی از بهترین مناطق سوئیس برای عکاسی خواهد بود.

سفر به زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای سوئیس + تصاویر

 لوسرن

به معنای شهر نور است. دریاچه­‌ای زیبا، کوهستان­‌های دیدنی، پل­‌های چوبی و خانه­‌های چشم‌نواز از اجزای تشکیل دهنده­ این شهر جذاب هستند. قدم زدن در ساحل دریاچه لوسرن در هر فصلی دلپذیر است. منطقه­ لوسرن با سواحل زیبا و پس زمینه‌ای از کوه‌­های تأثیرگذارش به سوئیس در مقیاس کوچکتر یا جوهره­ سوئیس معروف گشته است. کوه­‌های اطراف لوسرن برای گشت یک روزه عالی هستند.

سفر به زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای سوئیس + تصاویر

مونترو

مونترو منطقه ای فوق العاده زیبا و دوست داشتنی سوئیس است که در کنار دریاچه ژنو و در بخش فرانسوی زبان کشور قرار گرفته است. در مونترو به هرکجا به نگاه کنید با چشم اندازهایی بی نظیر مواجه می شوید که انگار بخشی از یک تابلوی نقاشی بزرگ هستند! منظره زیبای دریاچه ژنو در کنار درخت ها سرسبز و  دورنمای رشته کوه آلپ فضایی بسیار نفس گیر و مسحورکننده را به وجود آورده اند. مونترو بی شک یکی از بهترین و زیباترین شهرهای سوئیس است و علاوه بر زیبایی های طبیعی جاذبه های تاریخی نیز دارد. قصر تاریخی شیون (Château de Chillon) که قلعه ای متعلق قرن ۱۳ است در کنار دریاچه قرار گرفته و بر زیبایی این شهر افزوده است. این قلعه قدیمی توسط خاندان ساووی (Savoy) ساخته و الهام بخش آثار نویسندگان مشهوری مثل ژان ژاک روسو و لرد بایرون بوده است.

سفر به زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای سوئیس + تصاویر

ژنو

این شهر با طبیعت بی‌مانندش تجربه‌­ای فراموش ناشدنی را به شما هدیه خواهد کرد. شما چه خواهان یک گشت دریایی عاشقانه، خریدهای گران و لوکس، درمان و چه به دنبال تجربه­ فعالیت در فضای باز و گشت روزانه در آلپ باشید، ژنو تمام آنچه را که خواهانش هستید به شما تقدیم می­‌کند. بهترین زمان برای بازدید از شهر ژنو بین ماه‌­های فروردین تا شهریور می­‌باشد. ژنو، تابستان­‌های کمی گرم و زمستان­های همراه با برف و باران شدید دارد.

سفر به زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای سوئیس + تصاویر

زرمات

یکی دیگر از زیباترین شهرهای سوئیس است که از بسیاری جهات حائز اهمیت میباشد. بخش زرمات سوئیس یک منطقه شهری بدون خودرو است! این شهر بیشترین ارتفاع را در اروپا دارد و به همین دلیل یکی از بهترین مناطق برای اسکی به شمار می رود. شهر زرمات در دامنه کوه مشهور ماترهورن قرار گرفته است و مناظر بدیع کوهستانی را به بازدیدکنندگان عرضه می کنند.

سفر به زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای سوئیس + تصاویر

 لوزان

لوزان زیبا، شهر المپیکی سوئیس با تپه­‌های فراوان اطراف خود، پس از ژنو و زوریخ پرطرفدارترین شهر در میان گردشگران عازم سوئیس؛ همچنین در سواحل دریاچه ژنو هم یک شهر تجاری و هم یک مقصد تفریحی محسوب می‌شود. لوزان دومین شهر بزرگ سوئیس، شهری دانشگاهی و بسیار دانشجوپذیر است و مقر بین‌المللی المپیک به همراه موزه المپیک در این شهر واقع شده است.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «سفر به زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای سوئیس + تصاویر»

  1. خیلی کشور خوبیه یعنی بی نظیره امیدوارم یه روز برم سوئیس و ایمان دارم که میرم

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید