از میدان تایمز نیویورک و رازهای آن چه میدانید؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

نیویورک، از شهرهای مهاجرپذیر کشور آمریکا است که ساختمان خراش‌های بلندی دارد. اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم از دیدنی های نیویورک همچون میدان تایمز و موزه هنر متروپولین دیدن کنید.

از میدان تایمز نیویورک و رازهای آن چه میدانید؟

گردشگران با قدم زدن در میان شهر نیویورک، علاوه بر تماشای ساختمان‌های بلند می‌توانند به گشت‌وگذار در خیابان‌هایی بپردازند که مملو از مغازه‌های رنگارنگ است. حین گشتی که در خیایان های شهر زدید سری هم به میدان تایمز بزنید که در تقاطع برادوی و خیابان هفتم Seventh Avenue قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد، بیشتر مردمان این دیار میدان تایمز را با نام‌های دیگر همچون تقاطع جهان، مرکز جهان، قلب جهان می‌شناسند.

از میدان تایمز نیویورک و رازهای آن چه میدانید؟

میدان تایمز جایی است که به معنای واقعی آلودگی نوری دارد. تابحال فکر می کردید فقط آلودگی هوا و آلودگی صوتی وجود دارد؟ وقتش رسیده با چیزی به نام آلودگی نوری آشنا شوید. این میدان به قدری نورانی و رنگارنگ است که تا از نزدیک نبینید نمی توانید تصورش را کنید و به همین دلیل هم می گویند که در آن آلودگی نوری وجود دارد.
جالب است بدانید این میدان به قدری نورانی است که کسانی که خارج از جو زمین باشند می توانند به راحتی میدان تایمز را تشخیص دهند.

از جمله دلایلی که باعث معروفیت این میدان شده، یکی از بزرگ ترین صنایع تفریحی جهان به نام Broadway Theater District است که در نزدیکی میدان تایمز دیده می‌شود.

از میدان تایمز نیویورک و رازهای آن چه میدانید؟

در گوشه ی کمتر پر رفت و آمد و خلوت تر این میدان، ساختمانی وجود دارد که موقع شروع سال نو میلادی از آن توپ پرتاپ می شود. همه فکر می کنند کاربرد این ساختمان فقط همین است اما شاید کمتر کسی بداند که این ساختمان در واقع ستاد نشریه نیویورک تایمز در سال های قبل بوده است. طبقات این ساختمان خالی از سکنه و متروکه است اما بر روی آن بیلبوردهایی نصب است که هر سال پیش از ۲۵ میلیون دلار درآمدزایی از آن حاصل می شود.

شاید باورتان نشود اما میدانی که حالا تبدیل به یکی از سرشناس ترین مکان های روی زمین شده است، زمانی نا امن ترین محله ی کل آمریکا بوده است. در واقع مجله ی رولینگ استون در سال ۱۹۸۱، خیابان ۴۲ را که با این میدان تقاطع دارد، نا امن ترین منطقه در تمام آمریکا خواند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید