پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

غیر ممکن است که به آفریقای جنوبی سفر کنید و دیداری از حیات وحش آن نداشته باشید. یکی از شناسه های اصلی آفریقای جنوبی در دنیا، حیات وحش بی نظیر و پارک های ملی فوق العاده بکر آن است. اگر دوست دارید معنای حیات وحش این کشور حیرت انگیز را با تمام وجودتان لمس کنید، کافی است سری به پارک ملی کروگر بزنید. در آفریقا چندین پارک ملی وجود دارد که بعضی از آنها مانند کروگر بسیار معروف و برخی دیگر کمتر شناخته شده است.

پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی

پارک جنگلی کروگر در سال ۱۸۹۸ تاسیس و راه اندازی شد. این پارک حیات وحش مساحتی حدود دو میلیون هکتار دارد. پارک ملی کروگر را می توان معروفترین پارک ملی آفریقای جنوبی دانست. اگر چه ممکن است کمی گران باشد، اما تجربه ای که در آن بدست می آورید ارزشش را دارد.

پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی

این پارک یکی از مکان‌های بسیار محبوب برای گردشگران علاقمند به دیدار حیات وحش قاره آفریقاست و در قالب تورهای سافاری با ماشین‌های مخصوص به پارک آمده و از دیدار گونه‌های زیبای حیات وحش آفریقا لذت می‌برند. کرگدن‌ها که جزو گونه‌های در حال انقراض و به شدت تحت حفاظت هستند حال چریدن دیده خواهند شد این گونه کمیاب که حیوانی خجالتی به حساب می‌آید و دیدن آن بسیارسخت است امکان دیدنش در این منطقه بسیار بالاست. چمن زارهای سابیحه جنوبی محلی امن برای زندگی گورخرها و بوفالوها هستند و پل کورکودیل‌ها جزو محل زیست‌های اصلی شیرها و زرافه‌ها می‌باشد.

پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی

در منطقه شمالی پارک ملی کروگر مرکز پرنده‌های آفریقای جنوبی را خواهید دید. گونه‌هایی در این قسمت از پارک دیده می‌شوند که در قسمت جنوبی آن دیده نمی‌شوند. که از آن جمله می‌توان به لک لک نوک زرد اشاره کرد. با وجود اهمیت آب در حیات جانوران این دشت بزرگ حضور حیات وحش و جانوران در امتداد رودخانه بیشتر از سایر جاهای پارک ملی کروگر دیده می‌شود. علاقمندان به طبیعت و حیات وحش بهترین صحنه‌ها را می توانند در جنوب غرب پارک کروگر ببینند که در آنجا علفزارها، گله‌هایی از چرندگانی مانند گورخر و زرافه را به خود جذب می‌کنند و شیرها آنها را شکار می‌کنند. شمالی‌ترین قسمت پارک ملی کروگر، منحصر به فرد است. زیرا در نواحی گرمسیری قرار دارد و جنس زمین آن از سنگ‌های ماسه‌ای است. اما سنگ گرانیت و بازالت سایر مناطق پارک را پوشش داده است.

پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی

در بخش شمالی این پارک، . رودخانه های Limpopo و Luvuvhu جریان دارند و چشم انداز بسیار زیبایی را به وجود آورده اند.علفزارهای این منطقه، از شمال لتابا تا زمین های آبرفتی Shingwedzi در مقایسه با بیشتر نقاط این پارک جنگلی حیوانات کمتری دارد.

علفزارهای شمالی پارک جنگلی کروگر، از شمال Letaba تا زمین‌های آبرفتی Shingwedzi در مقایسه با بیشتر نقاط این پارک جنگلی حیوانات کمتری دارد. حجم علفزارها در این ناحیه خیلی کمتر از کروگر جنوبی است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید