بنر هدر

اتاق فرار، رویارویی با چالش ها و معماهای پیچیده

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

تفریح؛ واژه ای که همیشه همراه انسان بوده و تعاریف متفاوت در دوران های مختلف دارد شاید کم اهمیت تلقی شده و شاید بیش از هر چیزی به آن پرداخته شده باشد. اما همیشه بوده، هست و خواهد بود.

اگر بخواهیم به اصل این موضوع بپردازیم از همان ابتدا بخش اعظم از تفریحات بر پایه یادگیری و افزایش مهارت شکل گرفتند تا در زندگی واقعی و رویاروی با مسائل بتوانیم بر شرایط مسلط شده و با موفقیت از آن گذر کنیم. البته که گذران وقت، ایجاد لذت و فارغ شدن از سختی های روزمره چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.

اتاق فرار، رویارویی با چالش ها و معماهای پیچیده

امروزه تفریحات شکل و شمایل ویژه ای به خود گرفته اند بگونه ای که توانایی شبیه سازی و ایجاد تجربیات مشابه و بسیار نزدیک به واقعیت را دارند، بشر همواره دنبال کشف و کسب تجربیات جدید بصورت شخصی و بدون واسطه است.

پیدا کردن مكان هاى تفريحى كه تمام خانواده از آن لذت ببرند می تواند یک تصميم سخت باشد. هرکس تمایل دارد به سمت علاقه خود برود به همین دلیل انرژى بسیاری صرف می‌شود تا در مورد یک فعالیت توافق کنند. با توجه به اينكه در آستانه فصل سرما هستيم یافتن مكان هايى كه در هنگام سرد بودن هوا ميتوان در آنجا خوش گذراند هم چالش برانگیز است. گذراندن یک شب به يادماندنى در کنار خانواده و دوستان براى همه لذت بخش خواهد بود فقط کافیست کمی راجب تفریحات جدید اطلاع کسب کنیم تا بتوانیم بهترین را انتخاب کنیم و چه گزينه اى بهتر از بازی اتاق فرار كه يك بازى ماجراجویی براى همه قشر و همه کسانیست که به دنبال کسب تجارب جدید و جذاب هستند، تجربه غوطه ور شدن در دنیای کاملا شبیه واقعیت و یا حضور در فیلمی که خود فیلمنامه آن را می‌نویسید.

در اتاق فرار شما تیم خود را كه متشكل از ٣ تا ٦ نفر از اعضاى خانواده يا بهترين دوستانتان است را در یک اتاق بسته مى بينيد و یک ساعت فرصت دارید تا ماموریت خود را انجام داده و از اتاق فرار کنید. هنگامی که می خواهید پازل های تعاملی و سرنخ های مخفی را برای تکمیل این ماموریت کشف کنید، حرارت بازى باعث خواهد شد شما و گروهتان دنیای سرد خارج از اتاق را کاملاً فراموش كنيد .

اتاق فرارها با روايت داستان هاى مختلف و با دكورسازى هاى متنوع از جمله زندان، موزه، سكان كشتى، كابين هواپيما و حتى واگن قطار؛ جمع دوستان و يا خانواده شما را بدون اينكه مسافرتى به دوردست داشته باشند به سفرى در دنیای دیگر ميبرد.

اتاق فرار، رویارویی با چالش ها و معماهای پیچیده

هر اتاق فرار رسالت منحصر به فرد خود را دارد. شما می توانید با انتخاب مأموریتی که می خواهید خود را به چالش بکشید و ماجراجویی خود را تجربه کنید. به طور مثال شما سعی می کنید یک اثر هنرى را از یک موزه به سرقت برده ، یا برنامه ریزی برای فرار از زندان داشته باشید ، یا حتى مانند داستانهاى شرلوک هولمز و پوآرو سعی در اكتشاف راز يك قتل در يك جاى هيجان انگيز مثل قطار داشته باشید. تيم شما به محض ورود به اتاق فرار ، فوراً به دنیای دیگری منتقل خواهد شد ، زیرا محیط اطراف شما با موضوع مأموريتى كه بر دوش شماست مطابقت دارد. شاید خودتان را در یک گالری هنری فانتزی یا پشت میله های سلول زندان ، یا در يک واگن قطار با ماژول هاى هوشمند و معماهاى کامل با صفحه نمایش و کنترل های پیشرفته ببینید. این دنیاهای غوطه ور به شما کمک می کنند احساس کنید واقعاً در دل يك داستان حقيقى افتاده ايد و مانند قهرمان هاى داستان ها رسالت مخصوص خود را براى انجام ماموريت هاى مختلف داريد.

اتاق فرار به کار تیمی ، سرعت و خلاقیت نیاز دارد. اتاق های فرار برای تعطیلات خانوادگی ، تیم سازی شرکت ها و فعاليت هاى جمعى یا صرفا تفریح با دوستان مناسب است و تجربیات شگفت‌انگیزی برای به اشتراک گذاشتن با افراد فراهم و انگيزه كار گروهى را تقويت می‌كند زیرا تنها با همكارى هم ميتوانيد سرنخ هایی را برای خارج شدن از اتاق فرار كشف كنيد و با حل معماها و رسیدن به هدف نهایی كه پيدا كردن راه خروج و فرار شماست دست پيدا كنيد، حتی اگر واقعاً از اتاق خارج نشوید خاطراتی را برای همیشه به یاد خواهید داشت از تجربه سفری که مشابه آن را هیچ کجا و در هیچ بازی دیگری تجربه نخواهید کرد.

اتاق فرار، رویارویی با چالش ها و معماهای پیچیده

اکنون نزدیک به پنج هزار اتاق فرار در سرتاسر جهان وجود دارد!!!! پيدايش اتاق فرار در سال ٢٠٠٧ و از كشور ژاپن بود. در ابتدا ، بازی ها در کافه ها و کلوپ های مختلف ژاپن برگزار می شد. طی پنج سال، مکانهای دائمی در سراسر آسیا و اروپا ساخته شد. این مكان ها در بسیاری از مناطق از جمله بوداپست ، برن و استرالیا گسترش یافت. اتاق فرار بین سالهای 2012 تا 2014 به ایالات متحده رسید و چند شرکت در سان فرانسیسکو ، سیاتل ، سنت لوئیس و نیویورک فعاليت خود را آغاز كردند، حدود سه سال پيش اولین اتاق فرار در پايتخت كشورمان ایجاد شد و بعد از گذشت مدتی کوتاه این اتاق ها افزایش یافتند و امروزه تعداد زیادی از آنها در شهرهای مختلف ایران شامل تهران، تبریز، شیراز، اصفهان، يزد، مشهد، کرج، چالوس، كاشان و … بوجود آمدند.

اتاق فرار، رویارویی با چالش ها و معماهای پیچیده

در حالی که گسترش اتاق های فرار باعث می شود پیدا کردن یکی از آنها در نزدیکی شما بسیار آسان باشد ، اما اتاق های فرار در کیفیت کلی، تكنيك، ساخت و ارائه متفاوت هستند.

اتاق های فرار انواع بازى ها ، سرنخ ها و معماهای مختلف از دیجیتال و لمسی گرفته تا هندسی و مبتنی بر الگو ارائه می دهند. همه بازی های فرار برای کودکان و بزرگسالان به طور یکسان چالش برانگیز ، سرگرم کننده و هیجان‌انگیز است.

اتاق فرار، رویارویی با چالش ها و معماهای پیچیده

پس اگر به دنبال یک رویداد خانوادگی سرگرم کننده هستید، مکان هايى برای میزبانی شما در همه شهرها تدارك ديده شده و اگر خوب جستجو كنيد حتی در نزدیکی خود مکان‌هایی با ويژگي‌هاى همه جانبه مى‌بينيد که برای لذت و تفريح خانوادگی و دوستانه بهترين است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید