بنر هدر

جاذبه های دیدنی مکزیک را بشناسید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مکزیک، با نام رسمی ایالات متحد مکزیک، کشوری در آمریکای شمالی است. این کشور ۱۲۷ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن مکزیکوسیتی است. این کشور از شمال با ایالات متحده آمریکا و از جنوب شرقی با گواتمالا و بلیز هم‌مرز است. همچنین اقیانوس آرام، در غرب و جنوب، خلیج مکزیک در شرق و دریای کارائیب در جنوب شرق آن قرار دارند. این کشور با حدود ۲ میلیون کیلومتر مربع وسعت، ۱۴اُمین کشور وسیع دنیا و ۱۱اُمین کشور پرجمعیت دنیاست.

نتیجه تصویری برای پرچم مکزیک

زبان اداری و کاربردی در مکزیک زبان اسپانیایی است اما این کشور یک زبان رسمی ندارد و از سال ۲۰۰۳، تعداد ۶۲ زبان بومی سرخ‌پوستی نیز به عنوان «زبان‌های ملی» ثبت شده و رسمیت یافته‌است. کشور مکزیک بزرگ‌ترین کشور اسپانیایی‌زبان جهان است و حدود یک‌سوم از کل اسپانیایی‌زبان‌های جهان در مکزیک زندگی می‌کنند.

۷۰ درصد مردم مکزیک از تبار مستیزو (دورگه سفیدپوست و سرخ‌پوست)، ۱۵ درصد سفیدپوست و ۹٫۸ درصد سرخ‌پوست هستند. ۸۲٫۷٪ مردم آن مسیحی کاتولیک و ۷٫۹ درصد پیرو دیگر شاخه‌های مسیحیت هستند. مکزیک کشوری کوهستانی و مرتفع می باشد و تنها قسمتی از این کشور که در شبه جزیره یوکاتان واقع شده مسطح است. چون ارتفاع این کشور از 500 متر بیشتر است، دما نسبت به عرض جغرافیایی و ارتفاع زمین تغییر می کند. شمال این کشور خشک و غیر قابل کشت است در حالیکه جنوب کشور هوای مرطوب و گرم دارد.

جاذبه های گردشگری مکزیک

میدان زوکالو Zocalo Square

میدان زوکالو یا میدان اصلی، در قلب شهر مکزیکو سیتی در کشور مکزیک، به وسعت 57600 متر مربع ، یکی از میادین بزرگ جهان به شمار می رود. این میدان زیبا سالانه 85 ملیون بازدید کننده رو به خودش جذب می کند و در آن رژه های نظامی، جشن های فرهنگی و سیاسی، کنسرت های مختلف و نمایشگاه ها و گالری های هنری متنوعی برگزار می شود. کلیسای مترو پالیتن و کاخ ملی از دو طرف این میدان رو احاطه کردند و هر روز یک پرچم مکزیک بزرگ و با شکوه در این مکان به احتزاز در می آید.

جاذبه های دیدنی مکزیک را بشناسید

کوئیل‌ کوئیلکو

کوئیل‌کوئیلکو (Cuicuilco) یک جای باستانی است که میزبان خرابه‌های تمدنی کهن است و در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. این جای باستانی ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، توسط تمدن مایاها و آزتک‌ها پدید آمده و در سال ۱۵۰ پس از میلاد، به‌دلیل فعالیت‌های کوه آتشفشان خالی از سکنه شده و متروک باقی‌مانده و امروز یکی از جاهای دیدنی مکزیک به شمار می‌رود.

جاذبه های دیدنی مکزیک را بشناسید

اکو پارک Xcaret Eco Theme Park

پلایا دل کارمن از زیباترین شهرهای جهان است که زیبایی های زیادی درون آن نهفته است. اکو پارک یکی از جذاب ترین های این شهر است که باید یک روز را به تماشا و گشت و گذار در این پارک اختصاص دهید و خاطرات های ناب ثبت کنید.

جاذبه های دیدنی مکزیک را بشناسید

موزه‌ شوگرآرت مکزیک

قبل از رفتن به موزه‌ی شوگرآرت (Sugar Art)، در هتل «کولیبری بی‌اند‌بی» یک صبحانه‌ی مفصل بخورید و خودتان را برای یک جشن بصری آماده کنید. یکی از جاهای دیدنی مکزیک و مکزیکوسیتی، جمجمه‌های آبناتی است که از شکر ساخته‌ و با رنگ‌های درخشان و جذاب تزئین شده‌اند. این جمجمه‌های آبناتی بخش مهمی از سنت محلی هستند و واقعا لایق داشتن موزه‌ای هستند که متعلق به خودشان باشد. موزه‌ی شوگرآرت مکزیک صاحب بیش از ۱۰۰ اثر هنری است. آثاری که به‌سختی از شکر ساخته شده‌اند. نقاشی هایی دقیق از افسانه‌ها، فیگورها و جمجمه‌هایی از فرهنگ عامه و وقایعی از دهه‌های ۱۹۷۰، ۸۰ و ۹۰.

جاذبه های دیدنی مکزیک را بشناسید

پارک Xplor

اکتشافات جدید و ماجراجویانه را در این پارک جستجو کنید. پارک Xplor از جاذبه های تفریحی این شهر می باشد که علاوه بر اینکه برای ساکنان پلایا دل کارمن هیجان انگیز است، برای گردشگران هم جذاب است. صخره نورودی، شنا در رودخانه، زیپ لاین و… را در این پارک تجربه کنید.

جاذبه های دیدنی مکزیک را بشناسید

خانه‌ آزول و خانه‌ موزه لئون تروتسکی

فرصت را غنیمت شمارید و قدم بر جا پای ۲ تن از معروف‌ترین ساکنان مکزیکوسیتی بگذارید. خانه‌ی آزول (Azul در زبان اسپانیایی به‌معنای آبی است) که پیش‌تر متعلق به نقاش شهیر مکزیکی، «فریدا کالو» بوده‌ است، احتمالا بیش‌تر مورد توجه توریست‌ها قرار می‌گیرد و احتمالا خانه-موزه لئون تروتسکی کم‌تر شناخته‌ شده‌ است. در زمان به قتل رسیدنش، انقلابی تبعیدی روس، لئون تروتسکی، فقط چند خیابان آن‌طرف‌تر از خانه‌ی آبی کالو، زندگی می‌کرده‌ است.

جاذبه های دیدنی مکزیک را بشناسید

دریاچه مخفی Rio Secreto

سفر به هیجان انگیزترین را با تور دریاچه مخفی تجربه کنید. این دریاچه چنان زیباست که نمی توان توصیف کرد. یکی از جاذبه های طبیعی این شهر است که برای گردشگران جذاب و شگفت انگیز است.

جاذبه های دیدنی مکزیک را بشناسید

موزه مایا در کانکون Museo Maya de Cancun

موزه مایا در مرکز کانکون، برای درک بهتر تاریخ غنی و با ارزش کانکون،حداقل ارزش یک بار دیدن رو دارد؛ این موزه بعد از موزه ی «Templo mayar» در مکزیک که در سال 1987 میلادی افتتاح شد؛ توانسته به خوبی ریشه های فرهنگ سرخپوستی (مایا) را، از گذشته تا دنیای مدرن امروزی به تصویر بکشد. این موزه 350 مجسمه و آثار به جای مونده در اطراف کانکون مانند بقایای اسکلت «Tulum» (که قدمت آن به 14000 سال پیش باز می گردد) و بقایایی از «women of the palms» (با قدمتی 1000 ساله) رو در خودش جای داده. همچنین نقاشی های معمار مایایی و مجسمه هایی از «Chichen itza» هر بیننده ای رو تحت تأثیر قرار می دهد.

جاذبه های دیدنی مکزیک را بشناسید

کاخ چاپولتپک

کاخ چاپولتپک بر فراز تپه ملخها و رو به روی پاسو دو لارفورما، یکی از زیباترین خیابانهای سراسر قاره آمریکا قرار گرفته و از جاذبه های دیدنی مکزیکو سیتیه. این کاخ که به دستور ماکسیمیلیان در آغاز حکومتش ساخته شد، مدتها مقر ریاست جمهوری مکزیک بود و سپس به دستور رییس جمهور کاردناس قرار شد که اون رو به عنوان یک بنای تاریخی حفظ کنند.

جاذبه های دیدنی مکزیک را بشناسید

کلیسای متروپولیتان

کلیسای جامع متروپلین، بزرگترین کلیسای جامع در کل آمریکا و محل استقرار اسقف اعظم کاتولیک روم در مکزیکه. این کلیسا در مرکز مکزیکو سیتی و در نزدیکی معبد مایور قرار گرفته است.

جاذبه های دیدنی مکزیک را بشناسید

این کلیسا در سال 1813 توسط معماری اسپانیایی و با الهام از کلیساهای گوتیک اسپانیا ساخته شده و از جاذبه هیا توریستی مکزیکو سیتی محسوب می شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید