17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

اتریش، یکی از محبوب ترین مقاصد برای تعطیلات در اروپا، سالیانه در تابستان و زمستان توریست های زیادی را برای بازدید از مکانهای خود جذب میکند. در حقیقت اتریش با داشتن برخی از بهترین اسکی های اروپا در زمستان مناطق دیدنی کوهستانی آن تقریبا به اندازه تابستان شلوغ است. بازدیدکنندگان به همان اندازه برای زیبایی های استان آلپاین در جمهوری آلپ به آنجا می آیند که برای شهرهای باشکوه مانند وین، پایتخت تاریخی و سالزبورگ زیبا، زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتزارت می آیند.

اتریش یکی از کوچکترین کشور های اروپا، عمدتا کشوری متشکل از مناطق و کوهستانهای مرتفع است که کوه های آلپ شرقی حدود 60 درصد قلمرو آن را اشغال میکنند. رودخانه دانوب در حدود 350 کیلومتر از غرب به شرق از طریق شمال این کشور جریان دارد و به عنوان یک مقصد گردشگری به جذابیت های آن اضافه میکند.

با این لیست تهیه شده از بهترین جاذبه های گردشگری در اتریش، بهترین فرصت ها و مکانهای دیدنی را پیدا کنید.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

1) وین هافبورگ: کاخ پادشاهی اتریش

کاخ دیدنی هافبورگ وین قرن ها محل سلطنت پادشاهان اتریش، هابسبورگ های مقتدربود. اکنون رئیس جمهور مسائل مربوط به دولت را در اتاق هایی که زمانی متعلق به امپراطور جوزف دوم بود انجام میدهد. تقریبا از سال 1275 هر حاکم اتریشی دستور اضافه کردن یا ایجاد تغییراتی را در کاخ داد و در نتیجه تاثیرات مختلف معماری از جمله گوتیک، رنسانس، باروک، روکو و کلاسیکالیسم به وجود آمد. کل مجموعه هافبورگ همراه با باغ ها و میدانهای جذاب 59 هکتار را اشغال میکنند که شامل 19 حیاط و 12600 اتاق است.

نکات برجسته بازدید شامل مجموعه نقره ای امپریال و مجموعه ای از خدمات ناهارخوری است که طعم ضیافت های امپریالیست ی را که در اینجا اتفاق افتاده بود میدهد.موزه سیسی بر زندگی و روزگار ملکه الیزابت، آپارتمانهای امپریال،و مجموعه ای از 19 اتاق که زمانی امپراطور فرانتس جوزف و همسرش در آن قرار گرفته بودند تمرکز میکنند.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

2) سالزبورگ آلتستاد، میراث جهانی یونسکو

سالزبورگ به عنوان اقامتگاه شاهزاده اسقف اعظم ، از نخستین روز های ورود مسیحیت در اروپا یک مرکز معنوی بود. بنتکیتن ابی سنت پیتر، در قلب شهر آلتستاد (شهر قدیمی) توسط سنت روپرت در سال 690 میلادی تاسیس و تا اوایل سال 1100 به عنوان اقامتگاه شاهزاده اسقف اعظم خدمت میکرد.

شاهزاده اسقف اعظم تعدادی از بهترین هنرمندان و معماران عصر خود را برای ساخت و تزیین کلیساها، اقامتگاه ها و صومعه ها استخدام کرد. اگرچه این بناها طبق سلیقه و مد قرن های متوالی به روز شده اند، اما همچنان بناهای قرون وسطایی و باروک ها با هم ترکیب و یک محله قدیمی زیبا را برای اکتشاف و گردشگری ایجاد میکنند. نکات برجسته این مکان عبارتند از ابی سنت پیتر و کلیسای آن، به همراه قبرستان های زیبا و دخمه های آن، به عنوان یک مکان فیلم برداری برای صدا و موسیقی قابل تشخیص است.

کلیسای جامع در نزدیکی این مکان قرار دارد و در میان خانه های رنگارنگ سارق باروک میتوانید میدانها و جاذبه های گردشگری شامل زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتزارت را که هم اکنون موزه

است پیدا کنید. در بالای مناره ها و گنبدهای زیبا با استفاده از یک طناب یا بند میتوانید به راحتی به قلعه ی سالزبورگ هوهن سالزبورگ برسید.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

3) مدرسه سوارکاری اسپانیایی ، وین

قدمت مدرسه سوارکاری اسپانیا به زمان امپراطور ماکسیمیلیان دوم برمیگردد. مردی که مسئول معرفی اسب های معروف لیپیزانزان به اتریش در سال 1562 بود.امروزه این مکان تنها جایی است که هنوز هم سبک سوارکاری کلاسیک که توسط اشراف ارجحیت دارد استفاده میشود. مشاهده نمایش های مشهور سوارکاری در مدرسه سوارکاری زمستانی باروک، که از زمان چارلز ششم در آن برگزار میشود، در وین ضروریست.

این سالن با شکوه در سال 1735 برای اشراف ساخته شده تا مهارتهای سوارکاری خود را نشان دهند. بلیط های تماشای این حیوانات با شکوه در اجرای مراسم باله بسیار مورد توجه قرار میگیرد. بنابراین تا آنجا که ممکن است از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

4) کاخ شونبرون، وین

کاخ باروک شونبرون واقع در حومه وین، در اوایل دهه 1700 میلادی تکمیل شد و بعد ها توسط امپراطور ماریا ترزا به محلی برای اقامت تابستانی تبدیل شد. بازدید از مکانهای برجسته تور در 40 اتاق کاخ که آپارتمانهای رویال هستند برای عموم آزاد است.گالری عالی با نقاشی های تزئینی  سقفی ، اتاق میلیون، سالن ماریاترزا با تابلوها ی گلسرخ منبت کاری و تزئین شده و تالار آیینه ها با آیینه های طلائی روکوکو.

پشت کاخ 1441 اتاقی 500 هکتار پارک و باغ به سبک باروک های قرن 18 امتداد دارد. سفر شما به شونبرون باید جاذبه های فراوانی را در این زمینه شامل شود: باغ های رسمی، هزارتوی، خانه پالم و پر از گیاهان و پروانه های گرمسیری عجیب و غریب، باغ آلپی با یک خانه کشاورزی، قدیمی ترین حیات وحش اروپا و گورلیت کلاسیک، یک سازه سنگ مرمر بزرگ که یک تپه در بالای باغ ها را تاج گذاری میکند.یک موزه کالسکه در مدرسه سوارکاری زمستانی سابق، تصویری از ده ها مربی سوارکاری تاریخی و سورتمه ها را به نمایش میگذارد.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

5) اینسبروک هافبورگ و هافکریچه

امپراطور ماکسیمیلیان اول، که در اواخر دهه 1400 و اوایل دهه 1500 سلطنت میکرد، اینسبروک را به اقامتگاه اصلی و کرسی دولت هاپسبورگ و در نتیجه کانون مرکزی اروپا تبدیل کرد. کاخ وی، هافبورگ، در قرن 18 توسط امپراطور ماریاترزا به سبک های باروک و روکوکو بازسازی شد. نکات برجسته تور فرصتی برای دیدن آپارتمان های مجلل سلطنتی، تالار غول پیکر مرمر (Riesensaal) و سقف های رنگ شده در سراسر کاخ است. نکته برجسته هافکریچه یا کلیسای دربار آرامگاه دیدنی امپراطور ماکسیمیلیان اول است که در سال 1519 درگذشت.

این مکان به طور گسترده بهترین اثر مجسمه ای رنسانس آلمان در نظر گرفته میشود.ویژگی اصلی این بنای تاریخی تابوت سنگ مرمر سیاه همراه با برنز به شکل و شمایل امپراطور است.

در دو طرف تابوت 24 نقش برجسته سنگ مرمر وجود دارد که وقایع زندگی امپراطور را به تصویر میکشد و در دیگر قسمت های آن 28 مجسمه برنزی با ابعاد بزرگتر، از اجداد و معاصران امپراطور به شکل ایستاده قرار دارد.(دنبال پادشاه آرتور باشید). قطعات دیگر مجسمه شامل 23

مجسمه برنزی مقدس از خاندان هابسبورگ ها و 20 مجسمه برنزی از امپراطورهای روم است.

یکی دیگر از نقاط دیدنی هابسبورگ اینسبروک، گلدنس داچل یا سقف طلایی در شهر قدیمی است. این اقامتگاه تزیین شده به دلیل پنجره با شکوه آریل مربوط به دوران گوتیک، سقف هایی با کاشی های طلاکاری شده معروف است و اکنون جزو موزه ای از تاریخ اینسبروک می باشد.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

6) ملک بند یکتین ابی

ملک ابی یکی از مکانهای صومعه ای جهان است که ساختمان های دیدنی آن حدودا در هفت حیاط بنا شده است. برجسته ترین قسمت از این مجموعه عظیم و پیچیده 325 متری طول غربی آن است و کلیسای برج های دو قلو در این مکان از روی سطح تراس نیم دایره ای بالا میرود.

ابی بر روی یک طغیان صخره ای واقع در بالای شهر ملک و مشرف به دانوب واقع شده و دلایل بسیار خوبی برای گشت و گذار چند ساعته در آن وجود دارد از جمله: مقبره سنت کلومن استکهرا، بقایای اولین خانواده حاکم اتریش، خانه با بنبرگ. دالان های بزرگ شاهنشاهی به طول 196 متر با عکس های پرتره از حاکمان اتریش، از جمله یکی از ملکه ها، ملکه ترزا و اتاق های پادشاهی با نمایش های خود در رابطه با تاریخ صومعه ها به همراه مجسمه ها و نقاشی ها.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

7) هالستات و سالزکامرگات داشتاین (Hallstatt and the Dachestein Salzkammergut)

هالستات بدون شک یکی از دیدنی ترین شهرهای کوچک در اتریش میباشد و مکان خوبی برای کشف منطقه جذاب و دیدنی داشتاین سالزکامرگات، یک میراث جهانی یونسکو میباشد.

معماری زیبای باروک گواهی بر ثروت هالستات است که این ثروت مبتنی بر تاریخ طولانی آن در تولید نمک از دوران ماقبل تاریخ است. میتوانید از دریاچه نمکی زیرزمینی در نزدیکی غار Hrnerwerk یا غارهای داشتاین از چشمگیر ترین شبکه های غار در اروپا بازدید کنید که این غار در مکان هایی تا عمق 1174 متری وجود دارد.

از نکات برجسته میتوان به غار یخی غول پیکر با دمای زیر صفر در تابستان، غارهای باشکوه با آبشارهای یخ زده و غار ماموت با گالری های بزرگ لوله ای شکل که توسط یک رودخانه زیرزمینی باستانی شکل گرفته است اشاره کرد.

در بالای سطح زمین بازدیدکنندگان میتوانند از یک سکوی با دید عالی در حدود پنج انگشت ، یک سازه فلزی باور نکردنی که بیش از یک قطره 400 متری با چشم انداز عالی از کوه های آلپ در آن آویزان است را ببینید.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

8) اسکی در کیتز بله و شاخ کیتز بیلر

یکی از بهترین مکانهای اسکی در اتریش، شهر مشهور توچال کیتز بله است که دوستداران برف را با 170 کیلومتر پیست اسکی قابل حمل و دامنه های دارای کلبه های کوهستانی جذب میکند. جایی که بازدیدکنندگان میتوانند برای خوردن وعده های سنتی و نوشیدن نوشیدنی های گرم توقف کنند. (اگرچه هاننکهام یک مکان سالانه برای سخت ترین مسابقات اسکی کوه نوردی است اما کیتز بله در سه منطقه اسکی خود زمین های زیادی برای تمام سطوح مهارتهای مختلف دارد) و کوچکترین این زمین ها بیچالم به فروشندگان اختصاص داده شده است.

اما کتیز بله فقط مختص به اسکی بازان نیست. دیوارها و خانه های نقاشی شده و کوه های آلپ

پوشیده شده از برف در پس زمینه، باعث شده تا این شهر به اندازه روستاهای آلپ زیبا شود. شاخ کیتز بله به طول 1998متر که اسکی بازان در زمستان از آن لذت میبرند، مورد علاقه کوهنوردان کوهستان در تابستان و شما میتوانید با یک کابل یا طناب از طریق پلاترالم به قله برسید.این یکی از بهترین دیدنی های قله در تیرول به حساب می آید. در جنوب از Radstadter Tauern تا کوه های آلپ اوتزتال(otztal)، در شمال در نزدیکی Kaisergebirge، درغرب کوه های آلپ لختال و در شرق هوچکینگ.

در جنوب در شاخ کیتز بیلرمنطقه هورنکو پفلی به ارتفاع 1772 متر بالا میرود که به وسیله راه آهن میتوان به آن رسید. علاوه بر مناظر عالی در قله میتوانید به Gipfel house ، یک خانه کوهستانی منحصر به فرد، یک نمازخانه، رستوران و یک باغچه آلپی برسید.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

9) کاخ بلودره، وین

یکی دیگر از کاخ های پربازدید اتریش و یک از مواردی که حتما باید در برنامه سفر وین گنجانده شود، کاخ تماشایی و جذاب بلودره(Schloss Belvedere) است. این مکان مهم تاریخی که اغلب به عنوان Belvedere یاد میشود، به دو بخش اصلی کاخ های فوقانی(Oberes)و کاخ های پایینی (Unteres) تقسیم میشود. اگر فقط فرصت کاوش در یک مکان را دارید از کاخ های فوقانی بازدید کنید. در اینجا بیشترین بخش از مجموعه آثار هنری چشمگیر را پیدا خواهید کرد، همچنین این فرصت را دارید که یکی از بهترین نمونه سنگ های به کار رفته در معماری این کشور را مشاهده کنید. نکات برجسته این مکان شامل :سالاترنا، تالار اصلی که به خاطر مجسمه های آن و سقف های طاق دار گچی مورد توجه است، تالار کارلون، با نقاشی دیواری سقفی، تالار مرمر دو طبقه با مجسمه و نقاشی های فراوان راه پله های چشمگیر مراسمات میباشد.

کاخ های پایین نیز ارزش بازدید آنها کمتر از کاخ های بالا یی نیست. نکات برجسته این مکان شامل  این موارد میباشد:گالری مرمر با مجموعه ای از مجسمه ها، تالار گروتسک با تعداد زیادی نقاشی دیواری زیبا و یک تالار مرمر دوم که این تالار به دلیل نقاشی های دیواری سقفی معروف است. اگر برای چند روز در این مکان هستید باید برنامه ریزی کنید.این کاخ یک کافه و رستوران عالی، سه مغازه و یک بازار بزرگ کریسمس برای کسانی که در ماه های زمستان به آنجا مسافرت میکنند ارائه میدهد.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

10) قلعه قرون وسطایی هوچو سترو تیز

در شرق سنت وین، در یک غاری که حدود 160 متر بالا تر از دره میباشد بورگ هوچو ستروتیز مهمترین قلعه قرون وسطایی اتریش قرار دارد. پس از یک دوره تاریخ پر تلاطم ، قلعه که نخستین بار در سال 860 میلادی ساخته شد، توسط خوونولرها (Khevenhuller) فتح و در سال 1570 در مقابل حمله مهاجمان ترکیه گسترش یافت. این قلعه از زمانیکه در دست خاندان خوونولرها بوده هرگز به اسارت دشمن در نیامده است. جاده شیب دار قابل دسترسی به قلعه، به جای مانده از سال 1570 و یک کلیسای کوچک در انتهای جنوب غربی قرار دارد که در آن نمازخانه کوچک با نقاشی های دیواری و سقفی باقی قدمت قلعه با محراب بلند آن از سال 1729 تا به الان میباشد.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

11) جاده Grossglockener به طرف Franz-Josefs-Hohe

جاده Grossgloclner Hochalpenstrasse از بورک در پینز گائو تا هیلینگ بوت در دامنه

Grossglockner بین سالهای 1930 و 1935 ساخته شده است. این جاده به دنبال مسیر یک جاده قدیمی رومی، یکی از باشکوه ترین جاده های کوهستانی در اروپاست.

اگرچه اهمیت این جاده به عنوان یک مسیر از طریق کوه های آلپ کاهش یافته است، اما همچنان یک بزرگراه باشکوه از طریق هوه تاورن، بلندترین کوه کوهستانی اتریش، و یکی از جاذبه های برجسته این کشور است.

در طول مسیر 22 کیلومتری از میان کوهستان در ارتفاع بالاتر از 2000 متر، این جاده شامل یک توالی طولانی از پیچ های منتهی به تونل روی قله هوچتور در 2506 متری و سپس به سمت پایین دره در قسمت های دور تر است. جاده قابل دسترسی به رشته کوه های عظیم هوه تاورن است،جایی که Franz-Josefs-Hohe به دلیل منظره های دیدنی و جذاب در سراسر اروپا مشهور است. پس از بازدیدی که در سال 1856 توسط کایزر فرانتس-یوزف انجام شد، مشخص شد این مکان باشکوه فوق العاده در ارتفاع 2422 متری از سطح دریا قرار دارد و دیدنی های غیر قابل باوری از اطراف کشور ارائه میدهد.

Grossglockner که در فاصله 3798 متری قرار گرفته چشم اندازی برجسته دارد و از این جهت بلندترین کوه اتریش به حساب می آید. برای نمایش جزئیات در رابطه با تاریخچه منطقه و همچنین نمایشگاه های متمرکز بر یخچال های طبیعی و اطلاعات گردشگری، از مرکز بازدیدکنندگان بازدید کنید.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

12) کلیسای جامع سنت استفان دروین

کلیسای جامع گوتیک سنت استفان (Stephan Sdom) نقطه عطفی در مرکز شهر قدیمی وین است. در قرن سیزدهم یک کلیسای اواخر دوران رومانسک جایگزین کلیسای اصلی رومینس قرن دوازدهم شد که دروازه های عظیم و برج های هیتن (Heidenturme) آن همچنان باقی مانده است. با بازسازی بعدی گوتیک در قرن چهاردهم میلادی، گروه کرو نمازخانه های سنت الیگوس، سنت تیرنا و سنت کاترین به آن اضافه و در قرن بعدی نیز برج معروف جنوبی 197 متری (استفل) ساخته شد. پس از خسارت های قابل توجه در طی جنگ جهانی دوم، کلیسا مجدد بازسازی شد.

منظره اتاق تماشا در بالای برج استافل ارزش بالارفتن از 343 پله آنرا دارد، اما شما میتوانید به وسیله آسانسور به سکوی تماشای برج شمالی در خانه بزرگ پومرین بل بروید. دخمه های قرن چهاردهم و گنجینه کلیسای جامع که برخی از مهم ترین وسایل کلیسای جامع در آن نمایش داده میشود را از دست ندهید.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

13) کلسترنوبورگ ابی و محراب وردون

انتهای پله ها در کلسترنوبورگ ابی محبوب، به کلیسای سنت لئوپولد قرن دوازدهم جایی که لئوپولد سوم در آن دفن شده منتهی میشود. همچنین در آنجا مکان معروف محراب وردون را پیدا خواهید کرد. شاید این محراب بهترین نمونه موجود از آثار مینیاتوری قرون وسطایی باشد که شامل 51 تابلو از کارهای نمونه بر روی سنگ های طلاکاری شده میباشد که توسط نیکلاس وردون از حدود سال 1181 انجام گرفته و صفحه های کتاب مقدس را به تصویر میکشد.

در ابتدا این تابلوها برای تشکیل محراب بالدار به شکل فعلی بر روی منبر کلیسای سابق رومی پس از آتش سوزی سال 1329 کنار هم قرار گرفته اند. 4 تابلو نقاشی شده در سال 1331 به قدیمیترین محراب اتریش چسبانده شده است که قبل از سال 1329 در وین نقاشی شده بودند و اکنون در موزه ابی قرار دارند.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

14) کلیسای جامع ماریا سال

کلیسای ماریا سال که دیگر از آن به عنوان کلیسای جامع ماریا سال یاد نمیشود، در تپه ای مرتفع در بالای زولفلد قرار دارد و یکی از مکان های پیشتاز برای زیارت در ایالت کارینتیا جنوب اتریش است. در حدود سال 750 میلادی اسقف مودستوس کلیسایی راکه اطراف آن مسیحیت شده بود تقدیس کرد.

کلیسای دو قلوی حال حاضر در نیمه اول قرن پانزدهم میلادی به سبک گوتیک بر اساس پایه های یک قصر سلطنتی رومی ساخته شده و در دوره رنسانس و باروک بازسازی شد.

نکات برجسته این مکان شامل نمای غربی با برج های دوقلو و سنگ قبرهای قدیمی آن است. خصوصیات قابل توجه ، سنگ نوشته کیتچاچ قرن شانزدهم است که تاج گذاری بانو Our و یک سنگ مرمر رومی از حدود سال های 300 میلادی را نشان میدهد.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

15) Krimmler Ache: بلندترین آبشار اتریش

Krimmler Ache به ارتفاع 380 متر در 3 آبشار فوق العاده فرو میرود و باعث گردش بسیار دلپذیر در روستاهای اطراف Krimml میشود. در ارتفاع 1076 متری، روستای Krimml بافاصله زیاد از بالای سالز اشتال در دره ای چوبی قرار گرفته است، مکان شگفت انگیزی که در صورت پیاده روی برای چند روز در آنجا خواهید ماند.

علاوه بر پیاده روی های بسیار عالی به سمت آبشارها، یک صعود دلچسب به سمت Schettbrucke شروع و تا کریملر تاورنهاس زیبا ادامه دارد. از این مکان کوهنوردان متخصص میتوانند به گلوکنکار کوف به ارتفاع 2911متری در مرز ایتالیا برسند.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

16) آیزریسنولت: دنیای غولهای یخی

بزرگترین شبکه غارهای یخی دنیا در حاشیه غربی Tennegebirge وجود دارد. این غار ها با مساحتی حدود 30000 متر مربع در دوره سوم توسط یک رودخانه زیرزمینی حک شده بودند. این غارها در سال 1879 کشف شده و در سال 1912 بازدید از انها برای عموم آزاد شد و تا به امروز 45 متر از این شبکه شگفت انگیز کاوش شده است.

پس از سیم پیچ ها در امتداد دیوار بزرگ یخ، با توده های یخی چشمگیر و تالار عظیم هیمیر روبرو خواهید شد. پله های سنگی به ایستور، یا دروازه یخ ، یک دیوار یخی جالب و دیدنی به طول 1775متر و کاخ بزرگ یخی منتهی میشود.

تور های انجام شده دو ساعت طول میکشد و سفر به غارها و کاوش در آنها چندین ساعت زمان میبرد، بنابراین انتظار میرود که بهترین قسمت روز را با کاوش در منطقه بگذرانید.

17 جاذبه گردشگری برتر در اتریش

17) استیری زره پوش(لندزوزاگوس)

در قلب گراس لندزوزاگوس، آرسنال استیری قرار دارد. این ساختمان در سال 1644 ساخته شده و در آن مجموعه ای دیدنی از سلاح ها و زره ها کاملا حفاظت شده قرن هفدهم قرار دارد، سلاحهایی برای مسلح کردن 32000 مرد از جمله کلاه و اسلحه. درحالیکه در گراس هستید، باید از Land House  نیز بازدید کنید. نمای اصلی آن که به سبک رنسانس در سال های 65-1557 ساخته شده بر پایه پنجره های گرد و یک ایوان بزرگ مسلط شده است.

حیاط قوسی زیبا دارای آلاچیق سه طبقه از دو طرف و یک چشمه رنسانس است، در حالیکه در تالار شوالیه یک سقف گچ کاری شده مجلل از سال 1746 وجود دارد.

 

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید