12 جاذبه گردشگری برتر یونان

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

یونان با داشتن برخی از مهم ترین مکان های تاریخی جهان در کنار 6000 جزیره و به دلیل زیبایی های طبیعی و فرهنگ شگفت انگیز شناخته شده است. مکان های باستان شناسی باستانی، صخره هایی که در آب های آبی درخشان و سواحل شن و ماسه و سنگ ریزه قرار گرفته اند، و آب و هوای مطبوع مدیترانه ای یونان را به اولین مقصد مهم گردشگری اروپا تبدیل کرده است. علاوه بر پایتخت، آتن، بخش های مهم دیگری برای بازدید در سرزمین اصلی شامل: دلفی باستان و صومعه های شهاب سنگ است. اما بیشتر مردم برای گرفتن کشتی برای رفتن به جزیره به اینجا می آیند: سانتورینی، میکونوس، زکینتوس، کورفو و کرت از همه جزایر محبوب ترند. برنامه سفر خود را با فهرست جاهای دیدنی یونان برنامه ریزی کنید.

12 جاذبه گردشگری برتر یونان

1) آکروپویس، آتن

آکروپویس به عنوان سمبل آتن و یونان و تمدن غربی در نظر گرفته میشود و یک تپه صخره ای است که از قلب آتن مدرن در حال ظهور است و به وسیله سه معبد باشکوه که قدمت آنها به قرن پنجم قبل از میلاد بازمیگردد پوشانده شده است. شناخته شده ترین و برجسته ترین پارتنون است،در اصل از 58 ستون تشکیل شده که وزن یک سقف را تحمل میکند و به وسیله کتیبه ها و سنگفرش های تزئینی تزئین شده است.

در پایین دامنه آکروپویس و ارتباط آن با سایر جاذبه های مهم باستانی شهر: بازار باستانی، میدان رومی، کرامیکوس و معبد المپیک زئوس دو ونیم کیلومتر مسیر پیاده روی قرار دارد که به تفرجگاه باستان شناسی معروف است.

12 جاذبه گردشگری برتر یونان

2) موزه آکروپویس، آتن

موزه آکروپویس آتن یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری است. ساختاری شیشه ای و فولادی فوق العاده مدرن با فضاهای نمایشگاهی سبک و مطبوع است که توسط معمار سوئیسی برنارد تسومی طراحی شده و به طور خاص برای نمایش یافته های باستانی از شهر آکروپویس بنا شده است.از دیگر موارد برتر برای بازدید در اینجا میتوان به:Moschophoros (مجسمه مرد جوانی که یک گوساله را بر روی شانه های خود  حمل میکند)، کاریاتیدها (مجسمه های چهره زنانی که ارشیتون را نگه میداشتند) و سنگ مرمر های بسیار عظیم پارتنون میتوان اشاره کرد. از تراس کافه –رستوران موزلا میتوانید از مناظر شگفت انگیز آکروپویس لذت ببرید.

12 جاذبه گردشگری برتر یونان

3) سانتورینی

سانتورینی خیره کننده از دراماتیک ترین جزایر یونان میباشد. این مکان بیشتر به دلیل شهرهای صخره ای ساحل غربی “فیرا” و “اوا” شناخته شده است که به نظر میرسد بر فراز یک دریای عمیق آبی مخروط آتشفشانی معلق است. این شهر ساخته شده از ساختمان های معمولی مکعبی سفید سیکلادیک (Cycladic) است که بسیاری از آنها به هتل بوتیک به همراه استخرهای بی نهایتی تبدیل شده اند هر دو شهر “فیرا” و “اوا” مقصد عاشقانه ای محسوب شده و برای عروسی ها و ماه عسل ها محبوب اند. کارهایی که باید در سانتورینی انجام دهید عبارتند از: حمام آفتاب و شنا کردن در سواحل ماسه ای و آتشفشانی سیاه در سواحل جنوبی و باستانی که در زیر گدازه های فوران آتشفشانی دفن  و باعث ایجاد مخروط آتشفشانی در حدود 3600سال پیش شد. این جزیره دارای یک فرودگاه است و از طریق کشتی و کاتاماران (نوعی جسم شناور در آب) از بندر آتن، پیرائوس عمل میکنند.

12 جاذبه گردشگری برتر یونان

4) میکونوس

میکونوس باشکوه ترین مقصد جزیره ای یونان میباشد. مرکز فعالیت های پس از تاریکی در شهر میکونوس، به دلیل هتل بوتیک های شیک، رستوران های غذاهای دریایی درجه یک و سالن های موسیقی زنده مورد توجه است. سایر جاذبه ها شامل: پاراپورتیانی (کلیسایی سفید رنگ در شهر میکونوس) و سواحل شنی متعدد در امتداد ساحل جنوبی جزیره(هردو با اتوبوس و تاکسی قایقی از شهر میکونوس قابل دسترسی اند) میباشد. جزیره به طور خاص با افراد مشهور بین المللی معروف است. شهر میکونوس دارای یک فرودگاه است و از طریق کشتی و کاتاماران با پیرائوس، بندر آتن و رافینا ارتباط دارد.

12 جاذبه گردشگری برتر یونان

5) دلفی

دلفی در سرزمین یونان، یک مکان از میراث جهانی یونسکو میباشد. این مکان در دامنه های پایین کوه پارناسوس، مشرف به یک دره چشمگیر ساخته شده و برای گذشتگان که برای زیارت عبادت آپولو (خدای نور، نبوت، موسیقی و شفا) و مشورت گرفتن از اوراکل (دانشمند) اسطوره ای به اینجا می آمدند مقدس بود. این بنا از ویرانه های متلاشی شده معابد، یک استادیوم و تئاتر که قدمت آنها بین قرن هشتم قبل از میلاد و قرن دوم میلادی میباشد، ساخته شده است. در همان نزدیکی موزه باستان شناسی دلفی قرار دارد که یک مجموعه چشمگیر از یافته های این مکان را به نمایش میگذارد. دلفی در 180 کیلومتری شمال غربی آتن قرار دارد.

12 جاذبه گردشگری برتر یونان

6) کورفو

یکی از مقاصد برتر گردشگری یونان، کورفو میباشد که در ساحل غربی دریای یونی در سرزمین اصلی قرار دارد. مرکز، شهر کورفو، به لطف معماری بی نظیر خود میراث جهانی یونسکو است که به مدت قرن ها توسط ونیزی ها اداره میشد. در پیاده روهای عاشقانه کاوش کنید، تنها خیابان برای کشف دو قلعه قرن شانزدهم و لیستون طاقدار که توسط کافه های قدیمی رسم شده اند. دور از شهر اصلی جزیره بسیار سرسیز و زیبا میباشد که با سنگ های آهک ناهموار در دریای شمال و تپه های سبز مخملی در جنوب قرار گرفته است. محبوب ترین منطقه ساحلی پائلوکاستریسا است که در ساحل غربی و در فاصله 25 کیلومتری از شهر کورفو قرار دارد. در اینجا مجموعه ای از خلیج های عمیق و خمیده پوشیده از شن و ماسه و سواحل سنگریزه که تا دریای آبی روشن امتداد یافته اند را پیدا خواهید کرد. کورفو با یک فرودگاه و کشتی از ایگومنیسا و پاتراس در سرزمین اصلی یونان خدمت میکند. در تابستان کشتی های مسافری از آنکوناو ونیز در اینجا متوقف میشوند.

12 جاذبه گردشگری برتر یونان

7) صومعه های میتورا

یکی از غیر معمول ترین چیزهایی که در یونان باید دید، دشت تسالی است، جایی که در آن صخره های عجیب خارج شده توسط صومعه های قرن های قدیمی میتورا پوشانده شده اند. در فهرست میراث جهانی یونسکو، بازدید از شش صومعه برای عموم آزاد است. برای رسیدن به هر صومعه باید از پله های سنگی حک شده در صخره ها چندین بار بالا بروید که در داخل آنها شمع های لرزان، تصاویر مذهبی، نقاشی های دیواری بیزانس و عود و عنبرهای سوزانده شده را پیدا خواهید کرد. ساعات کاری متفاوت است و برای دیدن هر شش صومعه باید حداقل یک روز را در منطقه بگذرانید. نزدیکترین شهر کالامباکا است.

12 جاذبه گردشگری برتر یونان

8) شهرک رودز

رودز در دریای اژه در نزدیکی ترکیه قرار گرفته و بزرگترین جزیره دودکان میباشد. مرکز آن، شهر رودس در فهرست یونسکو یکی از بهترین مقصدهای گردشگری یونان است. این محوطه توسط یک سیستم استحکامی چشمگیر، شامل برج های برجسته و دروازه های ساخته شده توسط شوالیه های سنت جان بعد از پس گرفتن کنترل جزیره در قرن چهاردهم محصور شده است. خیابان های سنگفرش شده بدون ماشین شهر قدیمی برای لذت بردن از پیاده روی است. از جاذبه های نزدیک میتوان به شهر ساحلی کوهستانی لیندوس و مارماریس در سواحل ترکیه اشاره کرد که با قایق گشت و گذار میتوان از آنها بازدید کرد. روز با فرودگاه و همچنین کشتی های معمولی از پیرائوس، بندر آتن، خدمت میکند.

12 جاذبه گردشگری برتر یونان

9) زاکیانتوس

جزیره زاکیانتوس (زانت) با مناظر زیبا در بالا و زیر دریا و اطراف آن، یکی دیگر از مکان های برتر گردشگری در یونان است. دسترسی به آن با محلی که فقط 16 کیلومتر از ساحل فربی پلوپونیز در دریای یونی فاصله دارد آسان است. در افتخار بزرگ این جزیره جذاب جغرافیایی، سواحل سنگریزه ای ماسه ای، به ساحل کشتی مشهورتر است، و غارهای خیره کننده دریایی مانند غارهای آبی در نوک شمالی جزیره، میباشد. در داخل غار، آب درخشان رنگ آبی آسمان را روی دیوارهای غار بازتاب میدهد تا یک درخشش جادویی ایجاد کند. غارهای آبی تنها یکی از جاذبه های پر آب فراوان در این جزیره است. همچنین غواصی در اینجا عالی است.

12 جاذبه گردشگری برتر یونان

10) دره ساماریا

در جزیره کرت، تنگه ساماریا برای دوستداران بزرگ فضای باز جذابیت بالایی دارد. این جزیره با 16 کیلومتر طول و در باریک ترین نقطه آن، تنها 4 متر عرض، از اومالوس (1250متر) در کوه های سفید تا اگیاروملی در دریای لیبی پایین میرود. بسته به میزان تناسب اندام شما، پیاده روی 5 تا 7 ساعت طول میکشد. در بخشی از قسمت ها سطح آن شیب دار و صخره ای است، بنابراین باید کفش های مناسب پیاده روی بپوشید و آب زیادی حمل کنید. این تنگه در پارک ملی ساماریا و در فهرست آزمایشی یونسکو قرار گرفته است. در تابستان تورهای سازمان یافته از چانیا و ریتیمون به اینجا می آیند.

12 جاذبه گردشگری برتر یونان

11) نافلیو

نافلیو که اغلب به عنوان زیباترین شهر یونان ذکر میشود، یک مقصد محبوب برای آتنیان ثروتمند در آخر هفته هاست. نافلیو که در شبه جزیره کوچکی در سواحل شرقی پلوپونیز ساخته شده به اولین پایتخت یونان مدرن  درسال 1824 قبل از تصرف آتن در سال 1834 تبدیل شده است. این شهر قدیمی بدون ماشین مملو از عمارت های نئوکلاسیک و کلیساهای افتخار آمیز است و با قلعه های پالامیدی قرن 18 هجری مسلط است. از جاذبه های نزدیک میتوان به تیرینز، تئاتر اپیدوروس و کورینت باستانی اشاره کرد.

12 جاذبه گردشگری برتر یونان

12) تسالونیکی

تسالونیکی (سالونیکا) با تسلط به دریای اژه در شمال یونان دومین شهر بزرگ کشور بعد از آتن است. در سال 316 قبل از میلاد در پی موقعیت نزدیک به بلغارستان و ترکیه تاسیس شد و همیشه بر سر دوراهی فرهنگ و مذاهب مختلف بوده است. جاذبه های دیدنی اصلی آن کلیساهای بیزانسی در فهرست یونسکو میباشد، اما در آنجا چندین بنای رومی نیز وجود دارد (از جمله طاق پیروزی گالریوس و روتوندای قرن چهاردهم)، برج سفید قرن پانزدهم در ساحل و یک موزه بیزانس عالی.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید