باغ های تیوولی یکی از پارک های معروف دنیای دیزنی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

معمولا برای افرادی که علاقه به طبیعت، تفریح و تاریخ دارند بسیار حیرت انگیز است. چراکه میتوان ترکیب معماری و طبیعت را در این باغ حس کرد.  باغ‌های تیولی (انگلیسی: Tivoli Gardens) شهر بازی و تفرجگاهی است در کپنهاگ، دانمارک. این پارک در ۱۵ اوت ۱۸۴۳ افتتاح شده که دومین پارک قدیمی فعال در جهان و از بهترین جاذبه های گردشگری دانمارک است. این پارک با ۴.۶ میلیون بازدیدکننده در سال، دومین پارک پربازدید جهان پس از اروپا-پارک است. تیولی پربازدیدترین تم‌ پارک در اسکاندیناوی و پنجمین تم‌ پارک پربازدید در جهان است.

باغ های تیوولی یکی از پارک های معروف دنیای دیزنی

اطلاعات کاربردی جاذبه گردشگری

خصوصیات: تم پارک – پارک – باغ

رتبه: Tripadvisor۲ از ۳۹۷ در کپنهاگ

نام شهر: کپنهاگ

از اواسط آوریل تا اواسط سپتامبر، پارک جالبی در کلاس جهانی در مرکز کپنهاگ برقرار است. تعداد زیادی وسیله برای گردش، سرگرمی های زنده و حدود 30 رستوران در این محل در انتظار شما هستند.

بسیاری از بازدیدکنندگان، هنگام بازدید از کپنهاگ، راهشان را به‌سوی فضای تفریحی باغ تیوولی (پارک تیوولی) کج می کنند. این پارک در سال 1843 افتتاح گردید و درحال حاضر یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری دانمارک است و از نظر قدمت تاریخی دومین پارک در دنیا به شمار می‌رود. دلیل اصلی باغ خطاب شدن پارک تیوولی، گل‌ها و فواره‌های بسیار زیبا است. با این حال، گردشگران بسیاری برای لذت بردن از سرگرمی‌های متنوع تیوولی از آن بازدید می‌کنند. تفریحات هیجان‌انگیزی در این پارک به چشم می‌خورد، از قطار وحشت کلاسیک تا بازی‌های جدیدتر در این پارک زیبا جای گرفته است. یکی از نمونه‌های قطار بازی در دنیا، قطار وحشت چوبی در پارک تیوولی است که در سال 1914 بنا گردید و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. نمونه‌ی جدید دیگری در کنار همین قطار در سال 2004 ساخته شد که اکنون در دسترس است.

باغ های تیوولی یکی از پارک های معروف دنیای دیزنی

در این پارک، می‌توانید به تماشای یکی از شش تالار معروف تیوولی بروید (ازجمله یکی از این تالارها، تالار کنسرت 1660 است که در سال 1956افتتاح شد) و از موسیقی‌هایی که به سبک‌های مختلف و به‌صورت زنده در تالارها اجرا می‌گردد، دیدن کنید. همچنین سری به هتلی که شبیه به تاج محل هندوستان است، بزنید، چراکه یکی از لوکس‌ترین هتل‌های دانمارک شمرده می‌شود. در سفر به دانمارک، بازدید از پارک تیوولی را از دست ندهید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید