بنر هدر

تعطیلی موزه لوور به دلیل ویروس کرونا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

موزه‌ لوور درتاریخ 2 مارس 2020 اعلام کرد که به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا (Coronavirus) تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

امروز بزرگ‌ترین موزه‌ هنری جهان پادشاهی‌های بسیاری را به خود دید، از گزند آتش و جنگ در امان ماند، اما به سبب گسترش ویروس کرونا به تعطیلی کشیده شد.

تعطیلی موزه لوور به دلیل ویروس کرونا

در اطلاعیه‌ی موزه لوور آمده است:

لوور نمی‌تواند در این هفته (هفته‌ی اول مارس ۲۰۲۰) میزبان بازدیدکنندگان خود باشد. کارکنان موزه پیرامون وضعیت بهداشتی و مقابله با ویروس کرونای جدید، موسوم به کووید ۱۹ (COVID-19)، جلسه‌ای تشکیل داده‌اند و اقدامات لازم از سوی مقامات مسئول در این رابطه به‌کار گرفته شده است.

هنوز مشخص نیست که خانه‌ی نقاشی مشهور مونالیزا، اثر لئوناردو داوینچی، به همراه نیم میلیون اثر هنری دیگر چه زمانی بازگشایی می‌شود.

در ادامه‌ی این اطلاعیه آمده است که مسئولان موزه در هفته‌ی جاری جلسه‌ای دیگر با کمیته‌ی بهداشت، ایمنی و شرایط کاری برگزار خواهند کرد.

تعطیلی موزه لوور به دلیل ویروس کرونا

فرانسه نیز به‌مانند بسیاری از کشورهای جهان، در حال دست‌وپنجه نرم کردن با ویروس کرونای جدید است. این ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ تا به امروز ۸۵,۰۰۰ نفر را مبتلا کرده و باعث مرگ بیش از ۲,۹۰۰ نفر در سراسر جهان شده است.

تعطیلی موزه لوور به دلیل ویروس کرونا

در حال حاضر حداقل ۱۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه گزارش شده و در این میان دو نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دولت فرانسه طبق بیانیه‌ای، دستور لغو تمامی گردهمایی‌های عمومی بیش از ۵,۰۰۰ نفر در فضاهای محدود را صادر کرد. به‌موجب این دستورالعمل، دوی نیمه ماراتن پاریس نیز لغو شد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید