13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

به اسکاتلند بیندیشید، و به احتمال فراوان کوهستان های مرتفع گازی تارتان، موسیقی بگ پایپ (موسیقی بادی ویژه اسکاتلند)، هیولای دریاچه نس، قلعه های تنهایی، گلف، مناظر باشکوه و گله گاوهای کوهستانی را تصور خواهید کرد. همه اینها بخشی از جذابیت های این کشور بی نظیر است، اما همچنین (جدا از نسی) یک پیش نمایش بسیار واقعی از آنچه گردشگران در آنجا می بینند وجود دارد. شما میتوانید در اسکاتلند با قایق، پیاده روی در امتداد مسیرهای آن، بر روی قطارهای نمایشی زیبا یا با اتومبیل گردش کنید که هر یک به تجربیات فراموش نشدنی منجر خواهد شد.

تاریخ در همه جا است، زیرا ماجراهای تماشایی و جذاب شما را به سمت قلعه ها و میدان های نبرد افسانه ای که قبیله ها در آنجا میجنگیدند میبرند، ردپای پادشاهان و ملکه های افسانه ای را می بینید و آثار ادبی را که توسط رابی برنز و سر والتر اسکات نشان داده شده است  را دنبال کنید. از دیگر جاذبه های جذاب اسکاتلند، خلوت آن با زمین های بایر پوشیده شده از بوته های خار در فواصل دور، سواحل دورافتاده و کوهستان های جنگلی زیبا با دریاچه ها و دره های عمیق آن.

چه شهرهای هیجان انگیز، شهرهای تاریخی و چه مرداب ها و دشت های دور افتاده را انتخاب کنید، خواهید دید که همه آنها چیز های به یاد ماندنی برای دیدن و انجام دادن دارند. سفر خود را با فهرست ما از بهترین جاذبه های اسکاتلند برنامه ریزی کنید.

13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

1) قلعه ادینبورگ و رویال مایل

برج های سنگی و دیوارهای قلعه ادینبورگ بر افق ادینبورگ از قرن سیزدهم مسلط شده اند. در بالای صخره های بازالتی سیاه و سفید منظره ای باشکوه از شهر و سفر در طول تاریخ پرشور اسکاتلند را به نمایش می گذارد. از قسمت های برجسته جواهرات تاج دیدنی و جذاب، سنگ معروف سرنوشت (سنگ Scone) و کلیسای سنت مارگارت که در سال 1130ساخته شده و قدیمی ترین ساختمان ادینبورگ است، می باشد.

داخل قلعه در بالای یک پل متحرک در امتداد خندق قدیمی از تفرجگاه گسترده، جایی است که خالکوبی نظامی معروف ادینبورگ در ماه اوت برگزار میشود. به نظر میرسد مجسمه های برنزی قهرمانان افسانه ای ویلیام والاس و رابرت بروس از دروازه های قلعه مراقبت میکنند. در زیر رویال مایل تپه شیب دار تا کاخ زیبای خانه مقدس قرمز یکی دیگر از مشهورترین نقاط دیدنی ادینبورگ، کشیده شده است.

رویال مایل مملو از خانه های آجری، اماکن دیدنی تاریخی، مغازه های کوچک، سازندگان لباس، چایخانه، موزه ها و کافه ها میباشد. در میان ساختمان های بلند آن، بعضی از آنها به بیش از 10 طبقه در سراشیبی میرسند، کوچه های باریک و کوچکی به نام  “بادها” وجود دارد که در بین بن بست های مخفی کوچک درست شده اند. حتما موزه ملی اسکاتلند را در برنامه سفر ادینبورگ قرار دهید. این موزه سرگرم کننده، یکی از بهترین جاذبه های اسکاتلند، شامل همه چیز از آثار باستانی قرون وسطایی گرفته تا نمایش های مربوط به علم و هنر میباشد.

13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

2) دریاچه لوموند

دریاچه زیبای لوموند، فقط با یک رانندگی کوتاه در شمال غربی گلاسکو به آن میرسید. بزرگترین دریاچه بریتانیا است و به گفته نویسنده والتر اسکات “ملکه دریاچه های اسکاتلند” است. با دارا بودن ماهی قزل آلا، سالمون و ماهی سفید به عنوان مکانی فریبنده برای ماهیگیران است و ورزش های آبی، تعداد زیادی فضای باز برای کوهنوردان این گوشه زیبا از اسکاتلند، مکانی محبوب برای یک سفر روزانه در این شهر میباشد.

سفرهای دریایی همچون پرسه زدن در کنار دریاچه و بالا رفتن از دریاچه طولانی جذاب بن لوموند (3192 پا) با مناظر تماشایی آن در پارک ملی تروسچ همواره محبوب اند. آخرین جذابیتی که میتوان به اینجا افزود، سواحل دریاچه لوموند است، که محل استقرار یک مرکز خرید عالی برای فروش صنایع دستی محلی، بازار کشاورزی، رستوران و اجاره دوچرخه و قایق می باشد. جاذبه بزرگ در اینجا آبزی گاه زندگی دریایی دریاچه لوموند است.

این جاذبه خانوادگی علاوه بر نمایش زندگی دریایی بومی، بزرگترین مخزن کوسه اسکاتلند را در خود جای داده است. در صورت مساعد بودن آب و هوا حتما از پشت بام بازدید کنید. دریاچه لوموند اولین توقفگاه خوب در گردش از گلاسکو در امتداد راه کوهستانی غرب از طریق حومه آراگل تا فورت ویلیام میباشد. طعم داستان عاشقانه یک ملک اسکاتلندی در خانه کامرون در انتهای جنوبی دریاچه، جایی که میتوانید از طیف وسیعی از فعالیت های فضای آزاد از جمله زمین گلف ساحل دریاچه لذت ببرید را احساس خواهید کرد.

13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

3) سفر به دریاچه نس و کانال کالدونیایی

به دریاچه نس بیندیشید، احتمالا هیولای اسطوره ای را تصور خواهید کرد که طبق افسانه ها، این خانه دریاچه ای 23 مایلی را در طول قرن های بی شماری ساخته است. بزرگترین مخزن آبی در گریت گلن اسکاتلند دریاچه نس است که بخشی از آبراهایی میباشد که سواحل شرقی و غربی اسکاتلند را به هم وصل میکند.

این دریاچه و 3 دریاچه دیگر به وسیله کانال کالدونیایی به یکدیگر پیوسته اند که میتوانید سفر دریایی کوتاهی در آن داشته باشید یا در یک سفر دریایی 6 ساعته لز طریق سدهای کانال که سطح آب متغیر را تنظیم میکنند، از یک انتها به انتهای دیگر بروید. این کانال و هر کدام از مکانها با برخی از زیباترین مناظر کوهستانی احاطه شده اند، اما هیچ بخشی جذاب تر از خود دریاچه نس با خرابه های زیبا قلعه اروخارت بر روی دامنه کوه بالای آب، نیست.

مرکز بسیاری از افسانه های باستانی قرن دوازدهم، در حدود 500 سال بعد قربانی آتش سوزی شد. بهترین مناظر از قلعه از آب فاصله دارند، و شما میتوانید با قایق یا کشتی یک سفر دریایی به دریاچه نس داشته باشید. شرح افسانه های نس با نمایشگاه ها و نمایش های دیدنی، نمایشگاه دریاچه نس در هتل درامنادروگیت، که اطلاعات جالبی در مورد شکل گیری زمین شناسی دریاچه نس و اطراف آن دارند. قلعه، کانال و دریاچه نس به راحتی از اینورنس قابل دسترسی اند.

13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

4) قایق بادبانی سلطنتی بریتانیا، ادینبورگ

به مدت بیش از 40 سال، قایق بادبانی سلطنتی بریتانیا یک اقامتگاه سلطنتی شناور بود که بیش از یک میلیون مایل را در سراسر جهان سفر کرد. زندگی خانواده سلطنتی، مهمانان آن، و خدمه را در هنگام جست و جوی 5 عرشه اصلی بریتانیا با یک تور صوتی، با بازدید از پل، آپارتمان های ایالتی و اتاق های سلطنتی، محله های خدمه و موتورخانه، جست و جو کنید.

شما میتوانید رولز رویس فانتوم پنجم را که قبلا برای مسافرت استفاده میشد و برای صرف چای و کیک در اتاق چای عرشه رویال متوقف می شد را ببینید. هتل که به تازگی، در سال 2019به جاذبه های این مکان افزوده شده است، اقامتگاه های لوکس را که در یک فانوس دریایی قدیمی در کنار قایق سلطنتی قرار گرفته، ارائه میدهد.

13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

5) جزیره اسکای و هبریدس مرکزی

اسکای به عنوان بزرگترینجزایر داخلی اسکاتلند، با وجود پرندگان، رامبلرها (گیاه رز با گل خوشه ای) و دوستداران طبیعت به طور ویژه محبوب است. مناظر کوهستانی جنگلی و زیبای آن توسط دره های سبز، غارها، دره های خلوت، سواحل شنی و آبشارهای پرسرعت متمایز شده است.

برای جزیره ای که فقط 50 مایل طول و 15 میل عرض دارد کاملا متنوع و قابل توجه است. این جزیره بقایای جنگل های بلوط اولیه و فراوانی حیات وحش از جمله سمورهای دریایی، خوک های آبی و حداقل 200 گونه از پرندگان را شامل میشود. رسیدن به اسکای آسان است، زیرا از طریق یک پل به سرزمین اصلی متصل است. همچنین میتوانید با کشتی به اینجا بروید. جزایر دیگر در هبریدس مرکزی عبارتند از: آیلا، یورا، مالت، رئاسی، کارا و یونا. رسیدن به یونا کمی دشوارتر است، چرا که نیاز به دوبار سفر با کشتی دارد اما بسیار ارزشمند است.

اینجا “مهد مسیحیت” اسکاتلند محسوب می شود، زیرا در اینجا بود که سنت کلمبا در قرن ششم از ایرلند وارد این جزیره شد تا انجیل را گسترش دهد. از جمله جاذبه های این مکان یک کلیسای قرن دوازدهم، ویرانه های هوایی ابی و یک بنای یادبود سنگی حک شده از قرن 10، به همراه قدیمی ترین قبرستان مسیحی اسکاتلند، با قبرهای بیش از 60 پادشاه اسکاتلندی از جمله مکث.

13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

6) قلعه استرلینگ

قلعه استرلینگ، کاخ جیمز پنجم و خانه کودکی مری، ملکه اسکاتلندی، و یکی از بناهای حفاظت شده رنسانس در انگلیس میباشد. درحالیکه برخی از سازه های اولیه هنوز هم باقی مانده اند اما سالن ها و اتاق های مجلل قلعه به شکل سال های 1500 بازسازی و مرمت شده اند، حتی تولید مجدد و پر دردسر پره های ملیله دار آن نیز انجام شده است.

مفسران برای تفسیر قلعه و تاریخچه آن با بازدیدکنندگان ارتباط دارند و برنامه های شکارچی تاریخ برای کاوشگران جوان در آخر هفته طراحی شده است. استرلینگ که در حالت ایده آل بین ادینبورگ و گلاسکو قرار دارد به خاطر نبرد با نوکبورن، نبردی که باعث شد روبرت بروس در سال 1314 مهاجمان انگلیسی را شکست دهد و همچنین نبرد پل استرلینگ، پیروزی استقلال اسکاتلند توسط ویلیام والاس افسانه ای، مشهور است.

مرکز میراث باشکوه با نوکبورن با توجه به این دوره مهم نمایش ها و نمایشگاه های عالی را ارائه میدهد. بین استرلینگ و پل آلان، بنای با شکوه والاس قرار دارد، برج دیدنی و جذاب 246 پله ای با منظره ای باورنکردنی از منطقه و مصنوعاتی که گفته میشود متعلق به خود والاس بزرگ است.

13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

7) موزه و گالری هنری کلوینروو، گلاسکو

از آنجا که آتش سوزی بسیاری از آثار چارلز رنی مکینتاش را در دانشکده هنر گلاسکو ویران کرده، اما موزه و گالری هنری کلوینروو به مقصد اصلی برای علاقه مندان به سبک گلاسکو، کع بخش متمایزی از جنبش هنرها و صنایع دستی و سبک هنری جدید در اوایل قرن بیستم میباشد، تبدیل شده است. این موزه کمی قبل از آتش سوزی ایجاد و افتتاح شد.

گالری سبک گلاسکو شامل چندین اتاق مکینتاش از آثار چارلز رنی مکینتاش و آثاری از دیگر هنرمندان برجسته جنبش است. در کنار دیگر گنجینه های قابل توجه یک تابلو از ون گوگ، ابزار عصر برنز و جواهرات عصر آران و کین تایر، نشان 21 آتشبار سال 1944 و یک ارگ باشکوه 1901 که برای کنسرت های رایگان روزانه استفاده میشود، یکی از محبوب ترین نمایشگاه های این موزه، نمایشگاه مسیح سالوادور دالی از سنت جان کراس قرار دارد.

13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

8) گلف در سنت آندروز

اسکاتلندی ها ادعا میکنند بسیاری از اختراعات از جمله دوچرخه، تمبر پستی، تلفن و ماشین های بخار متعلق به آنهاست. اما شاید ماندگار ترین اختراع آنها بازی گلف باشد. یکی از آرزوهای زندگی گلف بازان حرفه ای این است که در کلوپ های بسیار مشهور رویال و کلوپ گلف بسیار قدیمی واقع در سنت آندروز تاریخی و تنها 12 مایل از جنوب شرقی کلوپ داندی بازی کنند.

سنت آندروز که در سال 1750 تاسیس شد و در سطح بین الملل به عنوان بدنه حاکم بر گلف شناخته میشود، به طور منظم میزبان مسابقات آزاد معروف بریتانیا در یکی از چندین دوره بازی های هجده گانه است که معروفترین آنها بازی 72 امتیازی قدیمی میباشد که در امتداد سواحل ناهموار اجرا میشود. اگرچه غالبا زمان های بازی از 6 ماه قبل رزرو می شوند، اما برخی از آنها برای کسانی که رزرو ندارند از دو روز قبل به صورت لاتاری رزرو میشود. بازدید از نمایشگاه باشکوه قدیمی کلوپ و موزه گلف انگلیس که تاریخچه “خانه گلف” را از قرون وسطی تا به امروز مستند میکند ارزشمند است.

13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

9) قلعه ویلیام و بن نویس

بهترین مکان برای کشف بن نویس، بلندترین کوه انگلیس از شهر، قلعه ویلیام است. این شهر ساحلی واقع در انتهای جنوب شرقی کانال کالدونیایی، بنیان آن به قلعه اصلی که در قرن هفدهم ساخته شده است، برمی گردد. از مدت ها پیش، تاریخ این قلعه را میتوان از موزه ارتفاعات غربی در امتداد مجموعه قابل توجهی از نقاشی ها، لباس های کوهستانی و تسلیحات می توان بررسی کرد. باید سوار قطار بخار ژاکوبین شوید.

این قطار با داشتن حق امتیاز فیلم هری پاتر، مشهور شده و از خط ارتفاعات غربی بر بالای پل راه آهن گلنفینان دیدنی و جذاب عبور میکند. بعد از آن بن نویس قرار دارد. از قلعه ویلیام در روز روشن به راحتی قابل تشخیص است و یک چشم انداز جذاب می باشد که بسیاری از کوهنوردان حرفه ای و غیر حرفه ای را جذاب میشکند. با توجه به ارتفاعات، می توان در حدود 2.5ساعت صعود کرد. مناظر دیدنی و جذاب که تا 150 مایل در ارتفاعات اسکاتلند و ایرلند ادامه دارند، ارزش بازدید را دارند.

13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

10) موزه ریورساید و کشتی بلند، گلاسکو

یکی از پربازدید ترین تفریحات اسکاتلند، موزه رایگان ریورساید (کنار رودخانه) در گلاسکو است، که تاریخچه حمل و نقل از طریق زمین و دریا را در یک مکان چشم نواز جمع آوری کرده است. در یک بازدید، تراموا، لوکوموتیو، اتوبوس، کالسکه های اسب سواری و ماشین های مجلل را به همراه کشتی ها و نمونه های دیگر آن مشاهده خواهید کرد. در کل بیش از 20 نمایشگر تعاملی و 90 صفحه لمسی بزرگ تصاویر، خاطرات و فیلم هایی را به این موزه اضافه کرده که مفهوم بیشتری را به مجموعه می بخشد. در خارج از رودخانه کلاید می توانید سوار S.S.Glenlee (اس.اس.گلنلی)، تنها کشتی شناور بلند کلاید که در سال 1896 ساخته شده و هنوز هم در بریتانیا حرکت میکند، شوید.

13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

11) ارتفاعات شمالی

ارتفاعات اسکاتلند دارای جاذبه های خارج شده از بخش های ناهموار، مناظر دست نخورده و تاریخ طولانی تند و تیز و رمانتیک میباشد. این کوه ها و سواحل صخره ای که به ندرت در آن سکونت دارند، مورد علاقه کوهنوردان و دوچرخه سواران و کسانی که از ماهیگیری، گلف، کایاک سواری، قایقرانی در آب سفید، قدم زدن در دره و سایر ماجراجویی های هوای آزاد در بزرگترین منطقه انگلستان با زیبایی طبیعی لذت می برند، می باشد.

آبشارهای کوچک و شهرهایی با مکان های اقامتی و مکان های برای غذا خوردن از میان این ارتفاعات سرچشمه گرفته اند. در دهکده ساحلی کوچک در نوش، برای دیدن ویرانه های کلیسای جامع و قلعه آن، و در جان اگروتس مشرف به خلیج کوچک پنتلند، جایی که با یک علامت عکاسی به عنوان شمالی ترین نقطه انگلیس اعلام شده، 874 مایل دورتر از جنوبی ترین نقطه سرزمین پایان در کورنوال توقف کنید. میتوانید این راس شمالی اسکاتلند را در یک مسیر توریستی جدید یعنی در ساحل شمالی 500، کشف کنید.

13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

12) جزیره آران

جزیره آران به دلایل خوبی “اسکاتلند در مینیاتور: نامیده میشود. این جزیره بی نقص در ساحل غربی کشور، مناظر و چشم انداز های کل کشور را در زمینی به مساحت 166 مایل مربع منعکس میکند. در اینجا می توانید کوه های ناهموار، سواحل شنی، بندرهای ماهیگیری، قلعه ها و زمین های گلف را پیدا کنید، همه اینها با کمتر از یک ساعت مسافرت با کشتی گلاسکو، و در یک منطقه طی یک یا دو روز قابل دسترسی و اکتشاف اند.

مهم تر از همه این که، نیازی به ماشین نیست، زیرا اتوبوس ها به طور مرتب در جزیره حرکت میکنند و جاذبه های اصلی آن را به هم متصل کرده اند. اگرچه بخش های برجسته آن، از جمله قلعه بردوک و کوه سقوط بز (2866 فوت) در یک روز قابل بازدید اند (با وجود کشتی های مسافربری)، اما میتوانید به راحتی چند روز را برای کشف این نمونه کوچک اسکاتلند بگذرانید و حتما باید این کار را بکنید.

13 جاذبه گردشگری برتر اسکاتلند

13) کشور رابی برنز: مسیر، میراث برنز

بازدید از اسکاتلند بدون مراجعه به حداقل یک یا دو مکان مرتبط با مشهورترین پسر این کشور: شاعر رابی برنز، کامل نمیشود. یک راه عالی برای تجربه کمی از زندگی و اوقات برنز و همچنین دیدن برخی از زیباترین مناطق کشور، در امتداد مسیر میرث برنز میباشد. از موزه زادگاه رابرت برنز در آلووی، در حومه آیر، شروع کنید، جایی که در آن خانه ای حفاظت شده را پیدا میکنید که این شاعر در آن به دنیا آمده و بخش عمده ای از دوران کودکی خود را سپری کرده است.

بعد از بازدید از سایر نقاط دیدنی مرتبط با برنز، از جمله یک بنای تاریخی وباغ هایی که به منظور گرامیداشت زندگی و زمان او در آیر ساخته شده، مجموعه ای از مهم ترین نوشته های او و آولد کرک قرن شانزدهم که پدرش در آن دفن شده است، این تور به سمت جنوب به دامرفرس میرود، در آنجا خانه ای از رابرت برنز وجود دارد که آن شاعر مشهور چهار سال آخر عمرش را در آن سپری کرد. (وی در اینجا در سال 1796، و در سن 36 سالگی درگذشت) در حال حاضر موزه ای یادگاری های مربوط به برنز را به نمایش میگذارد، این جاذبه یک تصویر از زندگی وی را به تصویر میکشد، و استراحتگاه نهایی او فقط یک مسافت کوتاه از کلیسای سنت مایکل فاصله دارد.

مقصدهای بیشتر برای بازدید در اسکاتلند

شهرهای اسکاتلند: هرچه در اطراف اسکاتلند گردش میکنید، مکان هایی وجود دارد که میخواهید وقت بیشتری را در آنها صرف کنید، عمیق تر به فرهنگ جذاب این کشور بپردازید و بیشتر جاذبه های برتر آن را ببینید. شما میتوانید بدون دیدن همه چیز، یک تعطیلات کامل را به جست و جو در مکان های ادینبورگ بگذرانید. در گلاسکو، از گنجینه های هنری و صحنه موسیقی لذت ببرید.

اسکاتلند روستایی: هر دو دریاچه لوموند و دریاچه افسانه ای نس کارهای زیادی برای انجام در سواحل خود دارند و ارتفاعات اسکاتلند مملو از مکان هایی برای ورزش در هوای آزاد است. در اطراف خیابان آندروز چیزی بیش از گلف وجود دارد و شما میتوانید با کشتی و اتوبوس از طریق هبردیس به جزیره سفر کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید