17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

ایرلند، “جزیره زمرد” با استقبال و شگفتی فرهنگی روبرو شده و مطمئنا درخششی در مقابل چشمان شما ایجاد خواهد کرد. شما رفتار دوستانه مردم، نگرش متواضع، تاریخ غم انگیز و در عین حال جذاب و مناظر ناهموار و عاشقانه آنرا دوست خواهید داشت. اینجا “سرزمین مقدسین و دانشمندان” است و بیشتر از هر کشور دیگری در جهان برنده جایزه نوبل ادبیات می شود. در سال 2010 دوبلین به عنوان شهر ادبیات یونسکو معرفی شد.

اماکن دیدنی و تفریحی آن برای گردشگران بسیار متنوع است. در اینجا موزه های ایالتی همه آزاد هستند، قدمت اماکن میراثی به ما قبل تاریخ برمی گردد و تفریحات بی پایانی برای لذت بردن در فضای آزاد سراسر کشور وجود دارد از جمله: سوارکاری، گلف، کشتیرانی و کشف جزایر وحشی دور افتاده. و البته هر کجا که بروید، “لذت” معروف ایرلندی (زمان خوب) در آنجا وجود دارد (از هرجایی لذت خواهید برد). انتخاب بهترین مکان ها برای بازدید، تنها آغاز کارهایی است که در جمهوری ایرلند انجام میشود.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

1) صخره های موهر

برای توصیف این صخره های باشکوه از صفت های عالی زیادی استفاده شده است، پیدا کردن کلمات مناسب کار سختی است. بهار دلهره آور و هیجان انگیز است و آن صخره ها کاملا زیبا و پرشیب اند و هر دو ویژگی را دارند. برای کسانی که قبل از بازدید از جزیره زمرد، درباره آن خوانده اند، صخره ها همان گونه که در کارت پستال ها و کتاب های راهنمای بی شماری وجود دارند، آشنا خواهند بود. با این وجود هیچ تصویری نمی توانید به خوبی آن را بیان کند.

اینجا با دلایل بسیار خوبی، پربازدیدترین جاذبه طبیعی ایرلند است. با حدود یک ساعت و نیم رانندگی از گالوی، در همسایگی ایالت کلر، به صخره ها می رسید که هر ساله نزدیک به یک میلیون نفر از سراسر جهان از آنها بازدید می کنند. صخره ها در مسیر اقیانوس اطلس به طول هشت کیلومتر امتداد دارند و در بالاترین نقطه تا ارتفاع 214 متر بالا می روند. در طول مسیر پیاده روی کنید تا قدرت طبیعت باشکوه را تجربه کنید.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

2) خیابان گرافتون، دوبلین

خیابان گرافتون، خیلی بیشتر از یک خیابان خرید، با گل فروش ها، هنرمندان اجرا ودرختچه ها زنده است. شما در اینجا مکان های بیشماری را برای توقف و تماشای سرزمین های جهان خواهید یافت. کافه فرهنگ در پایتخت قرار گرفته و در یک روز آفتابی، شما تصور خواهید کرد که در بارسلونا یا لیسبون هستید. درست است، اینجا مرکز خرید دوبلین است اما در صورت بازدید نیازی به صرف هزینه نیست.

بدون توجه به جایی که برای تفریح می روید، از ابتدا یا انتهای خیابان سنت استفان گرین، خدمات دوست داشتنی و هیجان انگیز را پیدا خواهید کرد. یک قهوه، یا صبح ها یک صبحانه افسانه ای ایرلندی را در کافه شرقی بیلی میل کنید. به اندازه کافی وقت بگذارید تاکوچه ها و خیابان های بیشمار را طی کنید تا ببینید چه چیزهایی را می توانید کشف کنید.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

3) پارک ملی کیلارنی و خانه و باغ مکروس

در صورت بازدید از منطقه کری، خانه و باغ های مکروس قرن نوزدهم، واقع در پارک ملی دیدنی کیلارنی، باید در صدر لیست بازدید شما قرار بگیرد. این عمارت سابق که در نزدیکی سواحل دریاچه مکروس، یکی از سه دریاچه کیلارنی، قرار دارد، به دلیل شکوه و زیبایی خود در سراسر جهان مشهور است و شکوه و عظمت روزهای گذشته را نشان میدهد.

در هنگام گردشگری به یاد داشته باشید، که ملکه ویکتوریا یک بار از اینجا بازدید کرده است. در آن روزها، ملاقات سلطنتی کار کمی نبود؛ بازسازی های گسترده و محوطه سازی مجدد در مرحله آماده سازی انجام شد و هیچ جزئیاتی باقی نمانده است. خانه ها و باغ ها یک زیبایی واقعی هستند و ماشین های مسافرتی (اسب و تله های معروف کیلارنی) در آنجا وجود دارند که شما را به سبک و سیاق گذشته میبرند.

مزرعه های سنتی مجاور نیز ارزش بازدید را دارند تا طعم زندگی مردم عادی که در گذشته زندگی می کردند را احساس کنید. منطق دریاچه ها و پارک ملی کیلارنی، مملو از مناظر زیباست و هر مسیری که از طریق آن عبور میکند، بعداز نمای دریاچه ها و کوه های آن، منظره ای را نمایش میدهد. بخش برجسته در قسمت غربی پارک ملی کیلارنی، 11 کیلومتر مسیر رانندگی بر فراز شکاف دونلو، گذرگاه کوهستانی باریک و صخره ای است که توسط یخچال های طبیعی در زمان عصر یخبندان به وجود آمده است. این شکاف کوه بنفش و کوهپایه های آن را از رشته کوه های مک گیلاکادی جدا میکند. قسمت برجسته دیگر در این میراث ملی قلعه راس است. کوچه های پرپیچ و مسیرهای دوچرخه سواری از بهترین راه ها برای دیدن پارک هستند.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

4) کتاب کلس و دانشکده ترینیتی، دوبلین

قدیمی ترین دانشگاه ایرلند، دانشکده ترینیتی در دوبلین، یکی از گنجینه های باستانی این کشور است. ترینیتی دنیایی در جهان است و در سال 1592 توسط ملکه الیزابت اول تاسیس شده است، به محض ورود به دروازه ها و عبور از سنگفرش ها، این طور به نظر میرسد که مدرنیته و رونق بیرون شهر به سادگی از بین میرود.

قدم زدن در داخل و اطراف زمین، سفری است به دوره های گذشته و دنیای مخفی و علمی دانشمندان. بسیاری از کارمندان فروشگاه ها و اداره ها برای فرار از شلوغی و فشار بیرون، در طول تابستان هنگام ناهار، به اینجا می آیند. این دانشکده به خاطر گنجینه های ارزشمند خود از جمله کتاب هیجان انگیز کلس (در نمایشگاه دائمی) و اتاق فکر طولانی (الهام بخش کتابخانه در اولین فیلم هری پاتر)، مشهور است.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

5) زندان کیلمانهایم، دوبلین

زندان کیلمانهایم در بسیاری از آهنگ های شورشی و اشغال یک مکان کاملا تاریک در تاریخ ایرلند، متمایز است و باید برای کسانی که به گذشته پر دردسر ایرلند علاقه دارند، در صدر فهرست باشد. رهبران قیام 1916 در اینجا بعد از محکوم شدن به خیانت، در حیاط زندان اعدام شدند. تنها کسی که نجات یافت رئیس جمهور آینده ایرلند، ایمون والرا بود که به دلیل تابعیت آمریکایی، آن سرنوشت وحشتناک را متحمل نشد.

این زندان از سال 1796، یک نهاد شرارت آمیز بود که مجرمین با تخلفاتی همچون عدم توانایی پرداخت کرایه قطار و در هنگام قحطی افراد بی بضاعت و گرسنه در آنجا نگهداری می شدند. از نظر ایرلندی ها، کلیمانهایم به نمادی بی اعتبار از ظلم و آزار تبدیل شده است. بازدید از اینجا چشم و احساس شما را باز کرده و بی هیچ تغییری این احساس با شما خواهد ماند. حیاط که قبلا به آن اشاره شد باعث سرد شدن بدن می شود. به طور خلاصه، اینجا یکی از دیدنی های مطلق ایرلند است.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

6) حلقه کری

اگر در کری هستید، وقتی را صرف بازدید از دیدنی ترین مسیر ایرلند، حلقه کری (شبیه جزیره ایوراغ) کنید. البته شما می توانید از هر جایی شروع کنید، با این حال بیشتر گردش از کنمیرویا کیلارنی آغاز و به طور طبیعی در همان نقطه که قرار دارند، تمام می شود. کل سفر بدون توقف می تواند کمتر از سه ساعت طول بکشد، اما بعید است که این اتفاق بیفتد. تا جایی که می توانید از مناظر زیبای اقیانوس اطلس، جزایر خیره کننده پربازدید، کوه های وسیع جنگلی و بسیاری از دهکده های زیبا دیدن کنید.

این منطقه از زیبایی های طبیعی دارای طیف وسیعی از تفریحات فضای باز می باشد از جمله: گلف، ورزش های عالی در سواحل بکر، دوچرخه سواری، پیاده روی، اسب سواری و ماهیگیری در آب های شیرین فوق العاده و اعماق دریا. برای علاقه مندان به تاریخ، اوگام استون، قلعه های عصر آهن و صومعه های باستانی وجود دارد که همه در یک بخش از مناظر چشمگیر قرار گرفته اند.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

7) گلندالو، شرکت ویکلو

گلندالو اسرار آمیز، محل قرارگیری یکی از مهم ترین مکان های صومعه در ایرلند است. این شهرک در قرن ششم توسط سنت کوین تاسیس شد و سرانجام به آنچه که به عنوان شهر صومعه شهرت یافت، تبدیل شد. بازدید کنندگان برای هزاران سال به دره های این دو دریاچه آمده تا تاریخ غنی آن، مناظر باشکوه، حیوانات وحشی فراوان و یافته های جالب باستان شناسی را ببینید.

مکان صومعه با برج دیدنی و فوق العاده برجسته اش لذت بخش برای کشف است و جنگل ها و دریاچه های اطراف آن برای تفریح در اوقات فراغت و با توقف برای پیک نیک مناسب اند. مسیرهای مشخص طبیعت گردی برای دنبال کردن وجود دارند و یک مرکز بازدیدکنندگان که اطلاعاتی را که در یک روز بر خلاف روز های دیگر به آن نیاز دارید، در اختیار می گذارد.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

8) خانه و باغ های پورسورت، شرکت ویکلو

منظره های عالی، پیاده روی در ساحل های آرام، تاریخ جذاب و پشت صحنه خیره کننده کوه شوگرلوف تنها برخی از شگفتی های این اندوخته هنگام بازدید از این خانه باشکوه، واقع در 20 کیلومتری دوبلین است. این خانه که در حال حاضر متعلق به خانواده اسلازنگر است، در یک منطقه مسکونی 47 هکتاری قرار دارد. برای قدم زدن در باغ های گل سرخ و باغ های آشپزی وقت بگذارید و در باغ های زیبای ایتالیایی کاوش کنید.

بیش از 200 نوع درخت، درختچه و گل وجود دارد و بخش ویژه ای متعلق به حیوانات خانگی دوست داشتنی که با سنگ قبرها و کتیبه ها دفن شده اند، می باشد. این باغ ها در طی یک دوره 150 ساله و به منظور ایجاد املاکی مطابق با محیط اطراف ساخته شده اند. در این مکان و در خانه سابق پالادین، مغازه های صنایع دستی و طراحی و یک کافه رستوران عالی وجود دارد. واقعا، یکی از باشکوه ترین جاذبه های ایرلند است، بازدید از اینجا را نباید از دست داد.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

9) موزه کوچک دوبلین

موزه کوچک، که اخیرا به موزه های پایتخت اضافه شد، باید برای علاقه مندان به درک تاریخ اخیر دوبلین در صدر فهرست باشد. این موزه از یک خدمات “ملاقات و خوش آمدگویی” برای بازدید کنندگان گسترش یافت و به آنچه که امروز می بینیم تبدیل شد. علاوه بر تورهای آموزشی، و تورهای راهنمای شخصی، ابتکارات جدید شامل دوبلین با سرزمین و دریا و تور پیاده روی مسیر مسیر سبز می باشد.

در نمایشگاه دائمی مواردی مانند تریبون مورد استفاده جان.اف کندی در سفر 1963 او به ایرلند و یک نمایشگاه U2 با یادگاری هایی که توسط اعضای گروه اهدا شده است، وجود دارد. این یک موزه لذت بخش است که دوبلین را با همه زیبایی و جذابیتش نشان می دهد.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

10) صخره کاشل

صخره کاشل، پربازدیدترین مکان از میراث ایرلند، در تصاور بی شماری از جزیره زمرد می درخشد. ملکه الیزابت دوم بریتانیا، حتی در طی سفر رسمی خود در سال 2011 از طریق هلیکوپتر از آن بازدید کرد. این گروه با شکوه از ساختمان های قرون وسطایی شامل؛صلیب مرتفع و کلیسای رومی، برج دایره ای قرن دوازده، یک قلعه از قرن پانزدهم و کلیسای جامع قرن سیزدهم، بر صخره های سنگ آهکی شکل گرفته در گلدن واله قرار دارند. تالار مرمت شده ویکارس کرال نیز در بین سازه ها قرار دارد. جاذبه های گردشگری شامل نمایشگاه های صوتی و تصویری می باشد. همچنین گفته شد که اینجا زمانی مقر پادشاهان عالی رتبه مونستر قبل از حمله نورمن ها بود.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

11) قلعه بلارنی و سنگ بلارنی

احتمالا معروف ترین جاذبه ایرلند، سنگ بلارنی روی برج قلعه بلارنی در فاصله نه چندان دور از کورک قرار دارد. معروف به موقوفه سخنور مشهور ایرلندی برای کسانی که جرات دارند سر خود را از نرده ها آویزان کنند تا آن را ببوسند، این سنگ تنها دلیل برای بازدید از قلعه بلارنی نیست. این بنا بیش از 600 سال پیش توسط رئیس قبیله ایرلندی، کورماک مک کارتی ساخته شده که می توانید در این ساختمان سنگی عظیم، از برج های آن گرفته تا سیاه چاله ها گشت بزنید.

باغ های گسترده مملو از ویژگی های سنگی و زوایای پنهان آن را احاطه کرده اند. کارخانه پشمی بلارنی به خاطر ژاکت ها و سایر لباس های بافتنی خود شناخته شده است و دارای فروشگاه هایی است که ظروف کریستال، چینی و سایر هدایای ایرلندی را به فروش می رسانند.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

12) کینسل، شرکت کورک

کینسل مملو از تاریخ و در یک منظره ساحلی در دروازه غربی کورک واقع شده، که برای دهه ها تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می کند. این شهر خصوصا در تابستان احساسی اسپانیایی دارد. بسیار تعجب آور است که در سال 161، سه سال پس از شکست آرمادا اسپانیایی، اسپانیایی ها یک گروه نظامی را به ایرلند فرستادند که بیشتر آنها در کینسل از کشتی پیاده شدند.

این امر باعث شد که انگلیسی ها شهر را محاصره کنند و در نهایت منجر به شکست نیروهای اسپانیایی و ایرلندی توسط قدرت برتر انگلیس شد. کینسل اکنون برای کسانی که عاشق قایقرانی، ماهیگیری، پیاده روی، مناظر شگفت انگیز و غذاهای عالی هستند یک جاذبه است. اسن شهر مملو از رستوران های مختلف و غذاهای دریایی مناسب است. در میان سایر چیزها، جشنواره های سالانه خوراکی وجود دارد و بازدید از چارلز فورت چشمگیر را نباید از دست داد.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

13) شبه جزیره دینگل و راه جنگلی اقیانوس اطلس

شبه جزیره دینگل بخشی از مسیر جنگلی اقیانوس اطلس، مسیری به طول 1700 مایل در حوالی غرب ایرلند و سواحل مجاور آن است که ترکیبی از زیبایی های جنگلی، تاریخ و نگاهی اجمالی به فرهنگ و زبان و سنت ایرلندی دارد. این منطقه به عنوان گالاتاشت تعیین شده است، جایی که زبان و فرهنگ ایرلندی توسط کمک هزینه دولت محافظت شده اند و این تصادفی نیست.

در اینجا می شنوید که به زبان های گیلی صحبت می کنند و آواز می خوانند که می توانید آنرا از روی علائم بخوانید، اگرچه همه به انگلیسی نیز صحبت می کنند. این شبه جزیره با پایان یافتن در دان مورهد، غربی ترین نقطه سرزمین ایرلند، با سواحل ماسه ای و صخره های ناهموار هم مرز است. کلبه های سنگی که در مناظر با فضای باز پراکنده شده اند، در اوایل قرن های گذشته توسط راهبان ساخته شده بودند، در اینجا بناهای سنگی تاریخی دیگری را پیدا خواهید کرد که مربوط به عصر برنز اند.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

14) باغ سبز سنت استفان، دوبلین

باغ سبز سنت استفان با تاریخچه ای رنگارنگ و مورد علاقه دوبلینرها، مکانی عالی برای ورزش باد لذت بردن از پیک نیک یا غذا دادن به اردک هاست. در جریان شورش 1916، وظیفه ویژه ای از طرفین پارک به نگهبانان داده شد. مشکلات روزانه متوقف می شوند تا اردک ها به درستی تغذیه شوند.

این فقط در دوبلین اتفاق می افتد. امروزه “باغ سبز” همان طور که بین افراد محلی شناخته شده است، دارای باغ های زیبایی که نگهداری شده اند، تالاب اردک ها؛ موجود در همه جا، پل زیبا، زمین های بازسازی شده، درختان بالغ برای استراحت در زیر آنها و یک زمین بازی می باشد. در محیط اطراف بسیاری از ساختمان های برتر جورجیانی دوبلین و همچنین هتل نمادین شلبورن که در سال 1824 ساخته شده، و جایی که چای بعد از ظهر در سالن لرد مایور سرو می شد، یک جاذبه واقعی است که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

15) قلعه بوناتری و پارک ملت

بازدید از منطقه شانون بدون آمدن به اینجا کامل نخواهد بود. این قلعه قرون وسطایی در ایرلند که از سال 1425 قدمت دارد به طور زیبایی در دهه 50 بازسازی شده است. این قلعه با دارا بودن یک مجموعه خوب از اثاثیه و پرده های قرن 15 و 16، شما را به دوران باستان قرون وسطایی می برد. مهمانی های عصرانه بسیار سرگرم کننده بودند، اگرچه مهمانان خاصی که بدرفتاری می کردند خطر رفتن به سیاه چال ها را داشتند.

پارک ملت چشمگیر، ایرلند را از قرون پیش به زنده بودن آورده است. این پارک ملت با بیش از 30 ساختمان در یک دهکده، و یک منطقه روستایی با مغازه هایی روستایی، خانه باغ ها و خیابان هایی برای گردش و کاوش است. همه اینها برای کودکان و خانواده ها سرگرم کننده و جالب است.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

16) بازار انگلیسی، کورک

بازدید از کورک بدون بازدید از بازار انگلیسی کامل نخواهد بود. اگرچه احتمالا جای تعجب دارد که بهترین جذابیت شهر کورک شامل کلمه “انگلیسی” است، چرا که معمولا مردم کورک خود را به مراتب عقیدتی تر و فرهنگی تر از همتایان خود در دوبلین دانسته و از همسایه خود بریتانیا دوری می کنند.

با گفتن این موضوع، آنها برای این بازار سرپوشیده که دارای بهترین محصولات محلی از جمله تازه ترین غذاهای دریایی، نان های صنعتی و پنیرهای عالی است، جایگاهی ویژه در قلب خود دارند. از اواخر دهه 1700 میلادی بازاری در این مکان وجود داشته است، اگرچه قدمت ورودی متمایز آن در خیابان پرنسس از سال 1862 می باشد. تصاویر نمادین او از به اشتراک گذاشتن یک شوخی با ماهیگیر پت اوکانل در سراسر جهان پخش شد. برای کسانی که مایلند مدتی بماند یک کافه و رستوران دنج مزرعه در طبقه بالا وجود دارد که می توانند بروند.

17 جاذبه گردشگری برتر ایرلند

17) جزیره آران

این جزایر که ابتدا در سال 1934 توسط مستند داستانی مرد آران مورد توجه جهانیان قرار گرفت، از آن زمان تا کنون پذیرای بازدیدکنندگان بوده اند. اینجا طعم ایرلند گذشته را می دهد. زبان اول زبان گیلی است، فقط 1200 نفر ساکن هستند و یکبار در ساحل احساس خواهید کرد که در پیچ و تاب زمان هستید. سه جزیره وجود دارد که بزرگترین آنها اینیشمور، سپس اونیشیما و کوچکترین آن اینیشر است. این جزایر جنگلی، طوفانی، ناهموار و کاملا بی نظیر تجربه ای را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند که شبیه هیچ دیگری نیست. بعد از تجربه کردن اینها، قلعه سنگی بزرگ دون آوانگاسا و صخره های برجسته آران هرگز فراموش نمی شوند. فرهنگ محلی کاملا متفاوت از سرزمین اصلی است، میراث باستان شناسی را نمی توان در جای دیگری یافت و مناظر غنی بسیار جذاب اند.

مناظر پر بازدید در نزدیکی ایرلند

علاوه بر دوبلین و جمهوری ایرلند، جاذبه های بسیار زیادی را برای بازدید در ایرلند شمالی و پایتخت آن بلفاست پیدا خواهید کرد. فاصله ولز با کشتی کمتر از 2 ساعت است. میتوانید از دوبلین به هالی هد در شمال ولز در نزدیکی پارک ملی اسنودونیا برسید. فیش گارد در ساحل پمبروک شیر در ولز جنوبی، سه ساعت با روسلار (نزدیک وکسفورد) فاصله دارد. جزیره من، یک سفر سه ساعته با کشتی از دوبلین است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید