بنر هدر

15 جاذبه گردشگری برتر ترکیه

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

ترکیه دارای بناهای باستانی با جلوه هایی از پیروزی ها و مناظری بسیار تاثیرگذار می باشد، و مقصدی خیره‌کننده است که آسیا و اروپا را لرزاند. فرهنگ پر جنب و جوش، غذاهای معروف و تاریخ گسترده آن، همه کسانی که از اینجا بازدید می کنند را حیرت زده می کند، و مناظر باشکوه آن، از دریای مدیترانه غرق در آفتاب گرفته تا کوه های استوار و جلگه های خشک، برجسته ترین ویژگی های آن هستند. این که شما می خواهید جلوه های با شکوه بیزانس و عثمانی استانبول را در یک شهر تفریحی ببینید، در ساحل قدمبزنید، در میان ویرانه هایی مانند افسس تاریخ را دنبال کنید، یا برخی از چشم اندازهای فراواقعی جهان را در پاموکاله و کاپادوکیا مشاهده کنید، این کشور همه این جاذبه ها را دارد. برای ایده های بیشتر در مورد  فعالیت ها و مکان های بازدیدی ، فهرست ما از برترین جاذبه های گردشگری در ترکیه را بخوانید.

1) ایا صوفیه

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

موزه باشکوه ایاصوفیه ( هاگیا صوفیه) به عنوان یکی از زیباترین ساختمان های جهان، و یکی از بهترین ها در استانبول و حتی ترکیه نیز شناخته شده است.

بیشتر بخش های حیرت انگیز نمای بیرونی، توسط مناره های ظریفی تزئین شده است که پس از فتح عثمانی به آن اضافه شد، در حالی که فضای داخلی حفره دار مجلل و نقاشی شده آن، یادآور توانایی و قدرت قدیمی قسطنطنیه است. بازدید از این بنای تاریخی مشهور برای هر توریستی که از شهر بازدید می کند، ضروری است.

2) افسس

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

فراموش نکنید، ویرانه های قدرتمند افسس شهری از بناهای تاریخی عظیم و جاده های سنگ مرمری است. این مکان یکی از کامل ترین و پایدارترین شهرهای رومی در منطقه مدیترانه، و مکانی برای تجربه زندگی در دوران طلایی امپراطوری روم می باشد. اگر واقعا مایل به گردش هستید، سفر به این شهر حداقل نیم روز طول خواهد کشید تا بخش های برجسته و مهم آن را بازدید کنید، بنابراین مطمئن شوید که برای بازدید خود برنامه دارید و بدون عجله این کار را انجام می دهید.

3) کاپادوکیا

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

دره های صخره ای و فراواقعی کاپادوکیا، رویای هر عکاسی می باشد. پشته های صخره ای و قله های تپه ای محل استقرار  چشم اندازهای موجی شکل صخره ها یا قله های قلابی شکل باریکی هستند که از باد و آب در طول هزاران سال به وجود آمدند. و اگر علاقه ای به پیاده روی در منظره ها ندارید، اینجا یکی از مقصد های برتر جهان برای بالون سواری می باشد.

اگر نقش های مهتابی برای وسوسه کردن شما کافی نیست، کلیساهای سنگی نقاشی شده دوران بیزانس، زمانی که این منطقه یک مکان مهم دوران اولیه مسیحیت بود، در این دره ها قرار دارند.

4) کاخ توپکاپی

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

کاخ توپکاپی چیزی فراتر از باورها، شما را به دنیای خارق العاده و شگفت انگیز سلاطین سوق می دهد. در اینجا بود که سلاطین دوران امپراطوری عثمانی را برپا کردند که به اروپا و از طریق خاورمیانه به آفریقا گسترش یافت.

فضای داخلی کاخ، با کاشی کاری های بسیار زیبا و جواهرات مجلل تزئین شده، و نگاهی فراموش نشدنی به پایگاه قدرت عثمانی دارد. باغ های عمومی اطراف کاخ، زمانی تنها، قلمرو دربار سلطنتی بودند اما اکنون بازدید از آنها برای عموم آزاد است و فضایی آرام و سبز را در خیابان های شهر به وجود آورده اند.

5) پاموکاله

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

یکی از معروفترین شگفتی های طبیعی ترکیه، صخره سنگ آهکی سفید رنگ پاموکاله است(“قلعه پنبه” به زبان انگلیسی) که شبیه آبشارهایی مانند یک میدان برفی در میان چشم اندازی سبز رنگ به نظر می رسد.

اگرچه این صخره سنگ آهکی خود بخش برجسته سفر ترکیه است، اما ویرانه های وسیع هیراپولیس رومی، یک شهر آبگرم باستانی، در بالای این تپه کلسیتی قرار دارد و دلیل دیگری برای بازدید از آن می باشد. برای گرفتن بهترین عکس ها، هنگامی که این صخره زیر افق های خورشید در غروب آفتاب می درخشد، به آنجا بروید.

6) صومعه سوملا

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

صومعه سوملا(صومعه مریم مقدس) با ظاهری خیره کننده، در نمایی صخره ای بنا شده و جذابیتی بی نظیر برای بازدید کنندگان در ساحل دریای سیاه است.

بازدید از این مجتمع مذهبی متروکه، با فضای داخلی کلیسا همراه با نقاشی های دیواری خیره کننده و زیبا، برای هر کسی که سفری طولانی به منطقه شمال شرقی ترکیه انجام می دهد، ضروری است. این صومعه برای اولین بار در دوره بیزانس افتتاح شد و در سال 1923 بسته شد. امروزه، با بازدید از سلول های خالی آن به راحتی می توان زندگی منزوی راهبانی را که زمانی در اینجا زندگی می کردند، تصور کرد.

7) کوه نمرود

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

بهترین منطقه توریستی در شرق ترکیه، کوه تشییع جنازه نمرود با بقایای شکسته مجسمه های ماموت که از آن محافظت می کنند، می باشد. این مکان بی نظیر تنها یکی از عجیب ترین مکان های باستان شناسی ترکیه است. سرهای عظیم و غول پیکر از مجسمه های خدایان فراموش شده که از قله خیره شده اند، فضایی وهم آور را ​​بر فراز کوه ایجاد می کند. زمان رسیدن به اینجا، هنگام طلوع آفتاب است، بنابراین می توانید مجسمه ها را در امتداد تاریکی تماشا کنید.

8) آنی

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

ساختمان های متروکه جاده ابریشم شهر قدرتمند آنی در دشت هایی نزدیک مرز مدرن ترکیه با ارمنستان رها شده اند. زمانی که این شهر پایتخت ارمنستان بود، عصر طلایی آنی در قرن چهاردهم به پایان رسید و پس از آن حمله مغول ها، ویرانی زلزله و مسیر تجارت، همه نقش خود را در نابودی شهر بازی کردند. بناهای آجری قرمز رنگ زیبا که هنوز در میان جلگه های سرسبز قرار دارند، تأثیری چشمگیر برای همه بازدید کنندگان خواهند داشت. کلیسای رستگاری یا کلیسای سنت گریگوری با سنگ های زیبا و بقایای نقاشی های برجسته که هنوز هم قابل رویت هستند، را از دست ندهید.

9) آسپندوس

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

درست در جنوب آنتالیا، بخش عمده ای از ویرانه های دورافتاده تئاتر رومی آسپندوس مراسم باشکوه حاکمیت مارکوس اورلئوس را جشن می گیرند. با در نظر گرفتن اینکه این بنا بهترین نمونه باقی مانده از یک تئاتر عصر کلاسیک در جهان است، می توان اینجا را یکی از جاذبه های اصلی باستانی در نظر گرفت.

اگرچه این تئاتر دلیل اصلی بازدید از اینجاست و برای بیشتر بازدید کنندگان با یک سفر نیم روزه از نزدیکی آنتالیا یا اطراف انجام می شود، اما اگر زمان داشته باشید علاوه بر این تئاتر، ویرانه های بیشتری وجود دارد که می توانید در یک منطقه تپه ای آنها را کشف کنید.

10) سفر دریایی به مدیترانه

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

خط ساحلی دریای مدیترانه ترکیه زیبایی و فعالیت های بسیاری را از بین برده است، اما بسیاری از مردم، از آفتاب گرفتن در مناطق ساحلی زیبا لذت می برند.

به دلایلی سفر با یک قایق بادبانی مهم ترین فعالیت برای بازدیدکنندگان بدروم و فتیه می باشد. دامنه های جنگلی شیب دار، تفریحگاه های پنهان سواحل کوچک شن و ماسه ای سفید رنگ و صدها جزیره پراکنده، مکان مناسبی برای کاوش در کنار دریا هستند. حتی افرادی که تا به حال دریا را ندیده اند نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. یکی از مشهورترین سفرها “سفر دریایی” است و از جنوب فتیه به سمت ساحل انجام می شود تا اینکه در نزدیکی المپوس، محل استقرار پدیده طبیعی معروف کیمرا، به پایان می رسد.

11) پرامام

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

ترکیه تعداد زیادی از ویرانه های یونانی و رومی را در خود جای داده است، اما هیچکدام نمی توانند به اندازه پرامام باستان در زمان مدرن برگاما، معروف باشند. زمانی  در اینجا یکی از مهمترین کتابخانه های جهان باستان واقع شده بود، و امروزه بقایای معبد پرگاموم به طور چشمگیری بر روی یک تپه واقع شده اند.

اینجا یک مکان بسیار جالب برای گشت و گذار است، با منطقه آکروپولیس و یک سالن تئاتر که دارای چشم اندازی وسیع از قسمت هایی از ردیف های صندلی تئاتر در دامنه تپه می باشد. اگر می خواهید یک حس واقعی از زندگی در دوران روم داشته باشید این مکانی بسیار مناسب برای بازدید است.

12) اولودنیز

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

آب باورنکردنی فیروزه ای رنگ را بررسی کنید. جنگل سرسبز که یک صخره را به سمت ساحل ماسه ای سفید فرو می برد را بررسی کنید. ورودی اولودنیز، با سفری کوتاه از فتیه قابل دسترسی است و با مناظر بی نظیر دیگری که ممکن است در کارت پستال ها آنها را دیده باشید جزو مشهورترین سواحل ترکیه است، و به آسانی می توان فهمید که چرا محبوبیت آن کم نشده است.

اگر ساحل خیلی شلوغ شده باشد، وقت آن رسیده که به آسمان بروید و منظره هوایی خیره کننده ای را با پاراگلایدر و از قله کوه عظیم باباداگ، که از پشت ساحل بالا می رود تجربه کنید. آیا ما اشاره کردیم که اولودنیز یکی از مقاصد برتر پاراگلایدر در جهان است؟ بررسی کنید.

13) آنتالیا

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

این قطب شلوغ مدیترانه ای برای همه افراد، همه چیز دارد. دو ساحل خارج از شهر در تابستان بهشتی آفتابی اند که گردشگران را از سراسر اروپا جذب می کنند. شهر قدیمی، با کوچه های سنگفرش شده باقی مانده از عمارت های دوران عثمانی در مرکز شهر واقع شده و مکان جالبی برای کاوش می باشد.

موزه آنتالیا با مجموعه ای حیرت انگیز از مجسمه های سنگ مرمر هلنیستی و رومی به عنوان یکی از بهترین موزه های کشور شناخته شده، و مجموعه ای از مکان های تفریحی  در خارج از شهر از آسپندوس و پریگه به سمت شهر ساحلی وجود دارد که اینجا را به یک پایگاه خارق العاده برای کشف منطقه تبدیل کرده است.

14) صفرانبلو

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

بهترین شهر باقی مانده از دوران عثمانی در ترکیه و مکانی زیبا از کوچه های باریک و عمارت های چوبی بازسازی شده است که در گذشته خانه بازرگانان ثروتمند بوده و در حال حاضر به هتل ها و رستوران های بوتیکی تبدیل شده اند. در شهر فعالیت های کمی وجود دارد.

درعوض این مکان جایی است که بتوانید به راحتی در خیابانها قدم بزنید و فضای دنیای قدیمی را ببینید. این منطقه به خاطر شیرینی و صنایع دستی سنتی آن شناخته شده است و فروشگاه های زیبای زیادی وجود دارد که می توانید یک سوغاتی بی نظیر از آنها بخرید. اگر سفر جاده ای شما از استانبول می گذرد، اینجا مکانی خارق العاده برای توقف در شب و تجربه محیطی تاریخی است.

15) پاتارابا

15 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

چنین خط ساحلی مدیترانه ای، در ترکیه برای هر نوع افراد علاقمند به آفتاب در ترکیه یک ساحل وجود دارد، اما پاتارا از مشهورترین ساحل ماسه ای ترکیه است. این ساحل به طول 18 کیلومتر در امتداد خط ساحلی ادامه دارد و فضای زیادی را ارائه می دهد، بنابراین حتی در اوج تابستان هم می توانید یک مکان آرام و دور از جمعیت پیدا کنید.

علاوه بر کسب تجربه، دقیقا در پشت شن و ماسه، ویرانه های وسیعی از پاتارا باستانی وجود دارد که شامل خیابان ستون دار، بلوار مرمت شده (مجلس شهر) و یک تئاتر است که ظرفیت 5000نفر را دارد. هنگامی که  به اندازه کافی در ساحل شنی آفتاب گرفتید و شنا کردید، پشت تپه های ماسه ای بچرخید و بقایای سقوط کرده این شهر لیکیان را که زمانی شهر مرفه بود، کشف کنید. پاتارا به راحتی از هر دو شهر کاش و فتیه قابل دسترسی است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید