بنر هدر

آشنایی با سوغاتی های جالب کشور ازبکستان !

نویسنده:

محیا صادقی

در تاریخ:

کشوری با پیشینه چند هزار ساله در قاره آسیا که مردمانی خونگرم و مهربان دارد. واژه ازبک به معنای بزرگ و ستان به مفهوم سرزمین است. برای همین این کشور به سرزمین بزرگان تعبیر نام شده است.

در این سرزمین می توانید علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی که هر کشور منحصرا برای خود دارا می باشد از سوغاتی های کشور ازبکستان هم خریداری کرده و با خود به کشورتان ببرید.

 در این مقاله خواهیم دید که چه ره آوردی از این کشور پهناور می توانیم توشه راه خود کنیم.

سوغاتی های کشور ازبکستان

آشنایی با سوغاتی های جالب کشور ازبکستان !

در این کشور شما می توانید هنر و نبوغ  مردمان را به عینه مشاهده نمایید. مردمانی که با پوشش های مختص کشور ازبکستان در خیابان ها تردد می کنند و با به نمایش گذاشتن زیور آلات خود هیچ نگرانی از بابت سرقت آنها ندارند.

اگر دوست داشته باشید از سوغاتی های کشور ازبکستان با خود به همراه ببرید لباس های محلی ازبک یکی از بهترین سوغاتی های کشور ازبکستان است که با قیمت بسیار مناسب در همه بازارهای این کشور در دسترس گردشگران خارجی است.

اما هنر حکاکی بر روی چوب، نقره و فلز هم سوغاتی است که کمتر کسی بدون توجه از کنار آن گذر می کند و غرق تماشای لذت بخش آن نمی شود. خرید یکی از این وسایل را به عنوان سوغاتی های کشور ازبکستان به شما در سفر به این کشور توصیه می کنیم.

بازارهایی برای خرید سوغاتی های کشور ازبکستان

اگر چه همیشه شنیدن نام تیمور برای ایرانیان یادآور جنگ و خونریزی و قتل و غارت است اما در کشور ازبکستان شنیده شدن نام تیمور برای مردمان آن نشانه ای از احترام و اقتدار است. تصویر این فاتح خونخوار به عنوان بزرگترین نماد مردمان ازبک بر روی پول، لابی های هتل، جعبه های شیرینی و … خواهید دید.

این سردار بزرگ ازبک از سراسر دنیا هنرمندان بزرگی را به این کشور فرا خواند. هنرمندانی که هر یک در هنر های خود یگانه روزگار خویش بوده اند.

برای همین در این کشور شما می توانید انواع هنرهایی مانند: سرامیک های دست ساز، قلاب دوزی های گران بها، پارچه های ابریشمی و نقاشی های مینیاتوری  را در گوشه گوشه بازارهای آن ببینید و در صورت تمایل از آنها به عنوان سوغاتی های کشور ازبکستان همراه خود کنید.

 قیمت این گونه از سوغاتی های کشور ازبکستان در این کشور بسیار مناسب است و شما با پرداخت هزینه کم می توانید انواع این هنرهای زیبا را برای خود و خانواده تهیه کنید.

چورسو بازار بزرگ شهر تاشکند

این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای آسیایی است که برای خرید سوغاتی های کشور ازبکستان محلی کاملا مناسب است. مکان این بازار در کنار جاده ابریشم و ساخت آن هم به همان دوران برمی گردد.

در این بازار انواع شیرینی جات، ادویه جات ، لبنیات و هر نوع مایحتاجی که نیاز داشته باشید را به صورت تازه و با قیمت مناسب می توان تهیه نمود.

خرید سوغاتی های کشور ازبکستان از این مکان بسیار به صرفه است زیرا بازاری ها هم مانند ایرانی ها اهل چانه زنی هستند.

آشنایی با سوغاتی های جالب کشور ازبکستان !

چند بازار دیگر ازبکستان

از بازار بزرگ شهر تاشکند که بگذریم چند بازار دیگر هم در این کشور وجود دارد که می توان از آنها سوغاتی های کشور ازبکستان را با قیمت مناسب تهیه کرد.

مرکز خرید نکست:اگر به دنبال خرید سوغاتی های کشور ازبکستان هستید آن هم با مارک  های جهانی و استانداردهای اروپایی پیشنهاد ما به شما مرکز خرید نکست در تاشکند است.  در این مرکز حتما یک روز متفاوت را می توانید با خرید سوغاتی تجربه کنید.

مدرسه عبدالعزیز خان بخارا: اگر به خرید دکور و تزئینات با طرح های اژدها های چینی به عنوان سوغاتی های کشور ازبکستان علاقه دارید میتوانید از این مدرسه در شهر بخارا ملزومات خود را تهیه کنید.

البته دیدن از این مدرسه برای شما هم فال است و هم تماشا. می توانید با گردش در آن و خرید لذت بازدید از یک مکان تاریخی را هم تجربه نمایید.

تمامی مراکز خرید در کشور ازبکستان دارای کلیه امکانات رفاهی و گردشی برای گردشگران است. هنگام خرید سوغاتی های کشور ازبکستان از امکانات این مراکز مانند ماساژ، تفریح و اینترنتی رایگان هم بهره ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید