بنر هدر

جاذبه ی گردشگری زیبای آبشار اوزان واقع در شاهین دژ

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

استان آذربایجان غربی به داشتن رودخانه، آبشارها و تالاب های متعدد شهره است. آبشار اوزان نیز یکی از چندین آبشار موجود در سطح این استان است که در محدوده شهرستان زیبای شاهین دژ قرار گرفته است.

آبشار اوزان در سی کیلومتری شهر شاهین شهر و در ارتفاع 1890 متری از سطح دریاها واقع شده است. این آبشار که در نزدیکی روستای اوزان سفلی قرار دارد قریب به 15 متر ارتفاع داشته و از چشم انداز بسیار زیبایی برخوردار است.

جاذبه ی گردشگری زیبای آبشار اوزان واقع در شاهین دژ

این آبشار که در زمره آبشارهای دائمی قرار دارد در دره ای سرسبز و بسیار زیبا واقع شده است که دو و نیم کیلومتری با روستای اوزان سفلی فاصله دارد. این آبشار در منطقه ای کوهستانی است که ارتفاعات آن نیز بسیار سرسبز و چشم نواز است.

مسیر رسیدن به این آبشار دارای پیچ و خم های بسیار و در مقطی سنگلاخی است اما سرسبزی دره منتهی به آبشار سختی مسیر را آسان و دلچسب می نماید.

با رسیدن به انتهای دره آبشاری زیبا و بسیار پرآب به چشم می خورد که با صدایی مهیب به پایین می خزد. اطراف آبشار را درختان و درختچه های گوناگون فرا گرفته اند که در کنار پوشش گیاهی مطلبو این منطقه چشم انداز زیبایی را بوجود آورده است.

جاذبه ی گردشگری زیبای آبشار اوزان واقع در شاهین دژ

آب آبشار پس از فرود آمدن بر روی زمین در قالب رودخانه ای مسیر پر پیچ و خم پیش رو را از میان تخته سنگ ها و درختان طی کرده و به سمت پایین دست جاری می شود. ارتفاعات برفگیر این منطقه سبب شده تا آب این آبشار در فصل بهار به بیشترین حد خود برسد.

در فصل زمستان به دلیل طبیعت برفگیر و کوهستانی این منطقه اغلب آبشار به طور کامل یخ می زند که خود چشم اندازی بسیار دلفریب به وجود می آورد.

در فصل بهار و تابستان نیز این منطقه به دلیل داشتن آب و هوایی مطبوع و کوهستانی پذیرای مسافرین و گردشگران متعددی است که برای بهره مندی از زیبایی این موهبت خدادای و طبیعت دلربای اطرافش به این منطقه مراجعه می نمایند.

جاذبه ی گردشگری زیبای آبشار اوزان واقع در شاهین دژ

در نزدیکی این آبشار زیبا غاری قرار دارد که می توانید با راهنمای بومیان منطقه از آن بازدید کنید. فاصله این آبشار تا شهر میاندوآب نیز در حدود 50 کیلومتر است.

طبیعت دلچسب و بکر، آبشاری زیبا و آب وهوایی مطبوع سبب شده تا این آبشار در زمره یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شاهین دژ قرار بگیرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید